Tko “šljivi sirotinju”! SLIJEDI NAS UŽASNO SKUPA EUROPA! Tvorni?ari su shvatili: proizveli su i isporu?ili manje auta, ali zato što su podigli cijene i ukinuli popuste ostvarili su ?ak i ve?u zaradu!
Obi?ni ljudi sve ?e teže do novih auta, no zato oni bogati voze sve avangardnije i skuplje modele!
Matjaž Korošak pita se je li ugrožena mobilnost za sve? Ne izgleda dobro, veli i teško da ?e se na?i netko pametan kao nekad davno kad je Buba motorizirala Nijemce, Fiat 500 Talijane, Urugvajce, Španjolce, Ford Escort Engleze, Fi?o Jugovi?e…
Mnogi potencijalni kupci koji su jednako zainteresirani za automobile i taman kad polako shvate da je vrijeme za novi automobil – ili im je tako savjetovao serviser – suo?e se s novom stvarnoš?u. Prili?no okrutno.
Mi koji pratimo razvoj tržišta automobila ve? neko vrijeme znamo i najavljujemo da su automobili u posljednje dvije-tri godine strahovito poskupili. Pa to je sve, re?i ?ete. Dobro, kod automobila je to još izraženije. Naravno, nešto od toga je bilo i za o?ekivati – “gašenje” zbog Covid-19, prekinuti lanci opskrbe, nedostatak komponenti (za što su velikim dijelom krivi i sami proizvo?a?i automobila), inflatorna kretanja itd.
Ukratko, prili?no nepovoljni uvjeti. Ali proizvo?a?i automobila shvatili su nešto drugo: proizveli su i isporu?ili manje automobila, ali zato što su podigli cijene i ukinuli popuste, svi su ostvarili (uglavnom) jednaku ili ?ak ve?u zaradu!
Tako da sada više nitko ne pokušava raditi previše, prebrzo, ?ak ni napraviti pristupa?ne modele iz donje cjenovne ljestvice… Zašto samo kad ima dovoljno ljudi u redu koji ?e platiti više da ne ?ekaju više mjeseci. Ako smo prije par godina mogli na?i auto za cca 10.000 eura , ovo je sada nemogu?a misija. Sada ponuda uglavnom kre?e od 15-ak tisu?a kuna, i to samo ako ste skromni i nezahtjevni, ali gore tek dolazi. I dok Europska unija reklamira elektrifikaciju vozila kao jedino rješenje za naš planet te agresivno i restriktivno provodi svoje birokratske ideje za koje je uvjerena da ?e motore s unutarnjim izgaranjem potjerati s prometnica i baciti ih na smetlište povijesti, voza?i su (tiho) ) objašnjavaju?i to malo druga?ije.To zna?i da ?e mobilnost – kako se sada ?ini – mo?i priuštiti samo imu?niji slojevi. Na nešto više od 30.000 kre?u ponude – i to uz ve? odbijenu državnu subvenciju. Koji bi uskoro mogao nestati. I onda? Gdje su svi uzvišeni slogani i obe?anja o mobilnosti za sve? Ne, nema ni jeftinijih automobila, a kamoli jeftinih. Pristupa?an i udoban javni prijevoz putnika šepa, a ionako nije ni dostupan svima, jasno je da se proizvo?a?ima s modelima koji bi cijenu mogli spustiti barem ispod 20.000 eura posebno ne žuri, iako svi obe?avaju da ?e biti u nekoliko godina to postigao. Ili ne. Do tada ?e opet inflacija i troškovi… A prosje?an kupac bit ?e osu?en na rabljene modele, a dokle god to traje, naravno, na one s termomotorima. Da, ovo je o?ito bliska budu?nost takozvane ?iste i elektrificirane – iako užasno skupe – Europe.
Tekst: Matjaž Korošak
Izvor: Startnews.hr