Jubilarnu 50. obljetnicu objavljivanja testova automobilskih guma europski autoklubovi i HAK proslavili su mega testom rekordnih 50 ljetnih pneumatika u najpopularnijoj i najzastupljenijoj dimenziji na tržištu 205/55 R16, prenosi RevijaHAK.
Povodom velikog jubileja, 50 godina od objavljivanja prvih testova automobilskih guma, europski autoklubovi i HAK priredili su pravi spektakl te prvi put u povijesti rigoroznim ispitivanjima podvrgnuli rekordnih 50 razli?itih ljetnih pneumatika. Izabrana dimenzija bila je, o?ekivano, ovoga trenutka najpopularnija i najzastupljenija na tržištu, oznake 205/55 R16. Kako to i dolikuje velikoj obljetnici, ujedno su uvedene i odre?ene novine u na?in testiranja i bodovanja, pa se tako ukupna ocjena odsad ra?una na osnovu rezultata u dvije velike kategorije.
Prema novim kriterijima ocjenjivanja, sigurnost vožnje nosi 70% bodova, a tzv. ekološka ravnoteža preostalih 30%. Sigurnost vožnje sastoji se od dvije ve? poznate potkategorije – ponašanje na suhoj (40%) i mokroj (60%) podlozi, dok ekološku ravnotežu ?ini: predvi?ena kilometraža (40%), izdržljivost (20%), potrošnja goriva (20%), buka (10%) i premijerno – održivost (10%). Kad smo ve? kod ekologije, onda odmah na startu kažimo da ni u jednom od 50 testiranih primjeraka nisu prona?eni tragovi opasnih kontaminiraju?ih tvari, što je iznimno pozitivna vijest.
Bez obzira na to kako masivan bio, ni ovaj test, poput nekih prethodnih, nije iznjedrio proizvod s maksimalnom ocjenom izvrstan. Njih 10 su zato vrlo preporu?ljivi (to su kvalitetne i ujedna?ene gume), 21 se preporu?uje (imaju manje nedostatke u jednoj kategoriji koju snažnija druga ne uspijeva potpuno kompenzirati), 12 se djelomi?no preporu?uje (imaju jasne nedostatke u barem jednoj od dvije glavne kategorije, zbog ?ega ne mogu zaslužiti višu ocjenu), dok se 7 proizvoda ne preporu?uje te im je ukupna ocjena smanjena (svima zbog ozbiljnih propusta na mokroj podlozi).
Što se ti?e najboljih, na vrh poretka isplivala su dva mini pobjednika: Goodyear Efficient Grip Performance 2 i Continental PremiumContact 6. I dok im je ukupna prosje?na ocjena potpuno jednaka (2,0), zanimljivo je da su u glavnim kategorijama bili relativno razli?iti. Goodyearov pneumatik je bio dosta bolji na podru?ju ekološke ravnoteže koja nosi 30% bodova (1,7 – 2,6), dok je Continentalov pneumatik bio dominantniji na polju sigurnosti vožnje koja nosi 70% bodova (1,8 – 2,1). Odmah do njih, sa samo desetinku slabijim rezultatom, na tre?u se poziciju smjestio Michelin Primacy 4+ (ukupni prosjek 2,1), koji je bio najbolji u manje vrijednoj kategoriji (1,6), ali i najslabiji u onoj vrednijoj (2,3).
Na za?elje ove duga?ke liste smjestili su se veliki gubitnici na mokroj podlozi, to su redom slabije poznati brendovi: Rotalla RH 01 (4,7), Berlin Tires Summer UHP 1 G2 i Lassa Driveways (oba 5,3), Evergreen EH 226 i Riken Road Performance (oba 5,4) te DoubleCoin DC99 i Premiorri Solazo (oba 5,5).
Analiza po najvažnijim potkategorijama s podru?ja sigurnosti vožnje pokazuje da se na suhoj podlozi slavljenik skriva iza naziva Falken Ziex ZE310 EcoRun. Ova guma voza?u nudi najbolje povratne informacije s upravlja?a, testnim vozilom (VW Golf VIII) upravljalo se iznimno precizno i u potpunosti prema željama voza?a. Ništa slabiji Falken nije bio ni pri rubno visokim brzinama, a istaknuo se i po kratkom zaustavnom putu (s 37,4 metra bio je samo metar i pol slabiji od najboljeg ‘ko?ni?ara’ Continental PremiumContacta 6).
Na drugom kraju ovoga poretka nalaze se Radar RPX 800 i Premiorri Solazo, koji voza?ima daju vrlo malo feedbacka s upravlja?a, reagiraju sa zadrškom te pokazuju snažnu namjeru preupravljanja prilikom iznenadnih manevara izbjegavanja prepreka. To može biti posebno rizi?no na autocesti, kad voza? treba reagirati u hitnim slu?ajevima. Na kraju, dodajmo još jedan poražavaju?i podatak u vidu ?injenice da prethodno spomenuti model Premiorri Solazo ima najduži put ko?enja pri brzini od 100 km/h do 0 km/h. U to?ki gdje se Continental u potpunosti zaustavi, vozilo s Premiorri gumama kotrlja se brzinom od više od 40 km/h, što je iznimno opasno.
Još lošije vijesti dolaze s mokre podloge, gdje se najkvalitetnijim proizvodom pokazao Continental PremiumContact 6 (prostora za napredak jedino ima na polju akvaplaninga). Naime, na mjestu gdje Continental stane, vozilo s DoubleCoin DC99 pneumaticima uspjelo se zaustaviti od 100 km/h do samo 52 km/h, što predstavlja uistinu tragi?nu informaciju!
Kategorija ekološke ravnoteže donijela nam je apsolutnog pobjednika. Michelin e.Primacy zabilježit ?e ozbiljne nedostatke i na suhoj i na mokroj podlozi (zbog ?ega se samo djelomi?no preporu?uje), ali kad je u pitanju ekologija, ovaj model briljira. Uostalom, ve? iz naziva se vidi da se marketinški radi o eco-friendly modelu, koji nema samo najve?u predvi?enu kilometražu (71.500 km), nego je i najizdržljiviji te jedan od najlakših (8 kg) i najštedljivijih pneumatika na testu. Usporedbe radi, najmanju predvi?enu kilometražu ima Zeetex ZT 1000 (samo 23.100 km).
Ekološki model na ovom testu imao je i drugi globalni ‘igra?’ – Continental, samo što njegov adut UltraContact nije toliko ekstreman kad je u pitanju zaštita prirode, pa mu je i ukupna ocjena bolja (preporu?uje se).
U zaklju?ku ovoga mega testa možemo samo re?i da sigurnost nema cijenu (naravno, ako nam financijske prilike to iole dopuštaju), jer se najve?e razlike o?itavaju na mokroj podlozi. A tamo je najslabije rezultate postigla upravo najjeftinija guma. Djelomi?no je za to sigurno zaslužna i koincidencija, ali ovoga puta karte su se naprosto tako posložile! I na to ne treba žmiriti.
Druga velika prednost ovoga testa je prilika da si voza? sam odabere gumu koja ?e najviše odgovarati njegovu stilu vožnje, jer ne odgovara isti proizvod pojedincu koji radi ‘milijun’ kilometara godišnje i onome koji uvijek pokušava što brže do?i od to?ke A do to?ke B. Tu onda uska?e ova super bogata lista s ?ak 50 pneumatika, koja svakome nudi nešto po volji. Me?utim, bez obzira na stilove vožnje, sigurnost bi uvijek morala biti visoko na listi prioriteta, gdje proizvodi koji se djelomi?no preporu?uju, a pogotovo oni koji se ne preporu?uju, ne bi trebali biti u užem izboru.
Testirane gume, prednosti, nedostaci…
Goodyear Efficient Grip Performance 2
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, vrlo velika predvi?ena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci kod akvaplaninga
Continental PremiumContact 6
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, sigurna na suhom, najbolja na testu na mokrom, velika predvi?ena kilometraža, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci kod akvaplaninga, nešto teža guma
Michelin Primacy 4+
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, vrlo velika predvi?ena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom
Bridgestone Turanza T005
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, još dobra predvi?ena kilometraža, vrlo mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u popre?nom akvaplaningu, nešto bu?nija guma
Nokian Tyres Wetproof
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u popre?nom akvaplaningu, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva
Falken Ziex ZE310 EcoRun
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, vrlo sigurna na suhom, sigurna na mokrom, dobra predvi?ena kilometraža, vrlo mala potrošnja goriva
– manji nedostaci u popre?nom akvaplaningu, nešto teža guma
Continental UltraContact
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, još dobra na suhom, vrlo dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci kod uzdužnog akvaplaninga, nedostaci kod popre?nog akvaplaninga
Kumho Ecsta HS52
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, još sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, dobra predvi?ena kilometraža, rubno izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci u popre?nom akvaplaningu, nešto teža guma
Hankook Ventus Prime4
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, još sigurna na suhom kod vožnje na limitu, sigurna na mokrom, dobra predvi?ena kilometraža, izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, nešto teža guma
Nexen N’Fera Primus
vrlo preporu?ljivo
+ ujedna?ena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
Kenda Kenetica Pro KR210
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, još dobra na mokrom, mala potrošnja goriva
– prosje?na predvi?ena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
Kleber Dynaxer HP4
preporu?uje se
+ dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, nešto teža guma
Fulda EcoControl HP2
preporu?uje se
+ još sigurna na suhom, dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom
Toyo Proxes Comfort
preporu?uje se
+ još sigurna na suhom, dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom
Debica Presto HP 2
preporu?uje se
+ dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom
Dunlop Sport BluResponse
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, rubno izdržljiva, vrlo mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža
Pirelli Cinturato P7 C2
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, još dobra predvi?ena kilometraža, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, manji nedostaci po izdržljivosti
Sava Intensa HP2
preporu?uje se
+ još dobra predvi?ena kilometraža, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, manji nedostaci po izdržljivosti
Semperit Speed-Life 3
preporu?uje se
+ sigurna na mokrom, još dobra predvi?ena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, nešto bu?nija guma
Firestone Roadhawk
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, visoko izdržljiva, najlakša guma na testu, mala potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, bu?na guma
BF Goodrich Advantage
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, bu?na guma
GT Radial FE2
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, mala potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža
ESA+TECAR Spirit Pro
preporu?uje se
+ sigurna na mokrom, dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom
Barum Bravuris 5HM
preporu?uje se
+ mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, bu?na guma
Viking Protech Newgen
preporu?uje se
+ još dobra predvi?ena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Norauto Prevensys 4
preporu?uje se
+ sigurna na mokrom, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva
Apollo Alnac 4G
preporu?uje se
+ mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, nešto manja predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva
General Tire Altimax One S
preporu?uje se
+ dobra predvi?ena kilometraža, rubno izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Giti GitiSynergy H2
preporu?uje se
+ sigurna na suhom, rubno izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje teška guma
Petlas Imperium PT515
preporu?uje se
+ dobra predvi?ena kilometraža, visoko izdržljiva, još mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, srednje teška guma, bu?na guma
Uniroyal RainSport 5
preporu?uje se
+ sigurna na mokrom, još mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, prosje?na predvi?ena kilometraža
Hifly HF 201
djelomi?no se preporu?uje
+ dosta visoko izdržljiva, još mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža
Cooper ZEON CS8
djelomi?no se preporu?uje
+ sigurna na mokrom, još mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva, teška guma
Westlake Z-107
djelomi?no se preporu?uje
+ još dobra na suhom, još mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom, mala predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva
Minerva F 209
djelomi?no se preporu?uje
+ visoko izdržljiva, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža
King Meiler Sport1
djelomi?no se preporu?uje
+ obnovljena guma, rubno izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje teška guma
Tomket Sport
djelomi?no se preporu?uje
+ rubno izdržljiva, najlakša guma na testu, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža
Michelin e.Primacy
djelomi?no se preporu?uje
+ ekološki najbolja guma, najve?a predvi?ena kilometraža na testu, najizdržljivija guma na testu, mala težina, vrlo mala potrošnja
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom
Laufenn S Fit EQ+
djelomi?no se preporu?uje
+ mala težina i potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva
Delinte DH 2
djelomi?no se preporu?uje
+ mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva
Zeetex ZT 1000
djelomi?no se preporu?uje
+ mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predvi?ena kilometraža, nisko izdržljiva
Avon ZV7
djelomi?no se preporu?uje
+ mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom, mala predvi?ena kilometraža, nisko izdržljiva, srednje teška guma
Radar RPX 800
djelomi?no se preporu?uje
+ mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, mala predvi?ena kilometraža, srednje izdržljiva, srednje teška guma
Rotalla RH 01
ne preporu?uje se
+ izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža
Berlin Tires Summer UHP 1 G2
ne preporu?uje se
+ rubno izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje teška guma
Lassa Driveways
ne preporu?uje se
+ izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, srednje teška guma, bu?na guma
Evergreen EH 226
ne preporu?uje se
+ još dobra predvi?ena kilometraža, izdržljiva guma, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, srednje teška guma
Riken Road Performance
ne preporu?uje se
+ izdržljiva guma, mala težina i potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, bu?na guma
DoubleCoin DC99
ne preporu?uje se
+ vrlo velika predvi?ena kilometraža, vrlo visoko izdržljiva, vrlo mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, najduža zona ko?enja na mokrom na testu, srednje teška guma
Premiorri Solazo
ne preporu?uje se
+ visoko izdržljiva, mala potrošnja goriva
– nedostaci na suhom, veliki nedostaci na mokrom, prosje?na predvi?ena kilometraža, najteža guma na testu
Izvor: RevijaHAK