OTKRIVAMO!!! Zašto domaća osiguranja stvaraju probleme, a strana ne!
I dok strana osiguravajuća društva vjeruju klijentima i ne rade im nikakve poteškoće pri popravku automobila, pri izvidima šteta i pronalaženju majstora…, u nas je to težak proces, a put do novca dug, birokratiziran, nerijetko se stvara ogromna nelagoda ponajprije zbog nepovjerenja osiguravatelja.
OTKRIVAMO zašto strana osiguranja plaćanju odmah, zašto ne odugovlače, ne birokratiziraju, zašto vjeruju oštećeniku i serviserima
Damir Blažun, vlasnik hrvatskog auto servisa u nekoliko je navrata popravljao automobile stranih registarskih oznaka i njegova su iskustva savršena.
– Strana osiguranja priznaju i moj izvid štete, brzo se dogovaramo o popravku, a novac je na računu i prije nego što isporučimo popravljeni auto.
Povuci potegni s domaćim osigurateljima nisu rijetkost. Štoviše, kad se dogodi promptna isplate štete pri čemu nije bilo zavlačenja, otezanja i birokratiziranja smatra se da je to veliki izuzetak od pravila. Svi oni koji su imali prometnu nezgodu dobro znaju kako put od samog sudara do popravka oštećenog automobila i po osnovu kasko, baš kao i obaveznog osiguranja zna biti iznimno trnovit.
I dok brojna strana osiguravajuća društva bukvalno vjeruju svojim klijentima i ne rade im nikakve poteškoće pri popravku automobila, pri izvidima, šteta i pronalaženju majstora…, u nas je to težak proces, a put do novca dug, birokratiziran, nerijetko se stvara ogromna nelagoda ponajprije zbog nepovjerenja osiguravatelja. Kad dođete osigurati auto rasprostrt će vam crveni tepih, uvalit će vas u skupe naslonjača, a sve kako bi vas nagovorili da baš njima poklonite povjerenja, no kad štetu trebaju platiti sve je bitno drukčije.
I dok primjeri iz Zapadne Europe, baša kao i oni koji imaju naši majstori koji popravljaju strane automobile osigurane kod tamošnjih osiguranja govore sve suprotno. Ukratko, sve bi se dalo svesti na povjerenje koje postoji na Zapadu i nepovjerenja osiguranika prema oštećenicima u nas.
O svemu tome najbolje govori i iskustvo Damira Blažuna, majstora i člana HUAS-a, koji je na godišnjoj konferenciji Hrvatskog udruženja auto struke prenio ostalim članovima svoja iskustva s popravcima stranih vozila koja su bila osigurana kod zapadno europskih osiguravajućih kuća.
Imao je nekoliko odličnih iskustva s klijentima koji su došli kod njega popraviti auti, a koji su osigurani kod švicarskih, njemačkih, luksemburških…, osiguravatelja (kasko, a i obavezno osiguranje).
– Ma čovjek ne može vjerovati koliko je to samo jednostavan postupak. Kad ovo čovjek vidi postane mu još čudnije i nejasnije zašto je postupak s popravkom automobila po polici obaveznog i kasko osiguranja u nas toliko zamršen, kompliciran spor i netransparentan, kazao nam je u razgovoru gospodin Blažun.
Rekao nam je kako nećemo vjerovati, ali njegovim stranim klijentima nije trebao nikakav procjenitelj.
– Moja radionica je napravila procjenu štete, a stranka je sama fotografirala oštećenja i poslala slike svom osiguranju te je prijavila štetu. Odmah su reagirali iz osiguranja i zatražili su od moje radionice da im pošaljemo detaljnu procjenu štetu, baš kao i prijedlog popravka, tretirajući nas kao budućeg izvođača radova, govorio je na Konferenciji Damir Blažun.
Švicarski osiguravatelj je pristao i uvažio prijedlog Blažunove radionice. Uvažili su i satnicu hrvatske radionice. Smatrali su da je Blažunov izvid bio korektan i posao je bio sklopljen u 4 poteza. Razmjenom samo 4 maila! Uz sve to isplatili su im štetu u rekordnom vremenu.
Jednaka takva iskustva imao sam i s osiguravateljima iz Njemačke i Luxemburga.
Na kraju svog konferencijskog govora Blažun je istaknuo: – Klijenti su nam bili isplatili svu tu štetu pri preuzimanju popravljenog vozila u našoj radionici. Kad Vam se dogodi tako pozitivno iskustvo onda se upitate, pa zašto to ne može biti tako i kod nas? Bio nam je užitak raditi za takve klijente, jer sve je išlo baš onako kako i treba za oštećenika vozila, a i za nas koji smo popravljali vozilo.
Fotografija: Pixabay