Zbog čega sve novi auti idu na popravni? Razlozi nerijetko znaju biti bizarni! Proizvođači automobila provode preventivne opozive, uglavnom zbog opasnih nedostataka, ponekad i zbog neobičnih ili čak smiješnih događaja.
Napisao: Matjaž Gregorić
Povlačenje automobila na izvanredni servisni pregled provode proizvođači s ciljem otklanjanja sigurnosnog kvara na vozilu. Sigurnosni nedostatak definiran je kao problem koji predstavlja rizik za sigurnost vozila i može postojati u skupini vozila istog modela. Povlačenje može pokrenuti proizvođač automobila, regulatorno tijelo kao što je Europska komisija ili nacionalna tijela u državama članicama ili čak na temelju pritužbi potrošača. Proizvođač automobila dužan je obavijestiti vlasnike pogođenih vozila da kvar poprave besplatno kod ovlaštenog trgovca ili ovlaštenog servisa, ovisno o vrsti opoziva, neki proizvođači također imaju nekoliko puta poduzeo akciju zbog neobičnih ili čak smiješnih događaja. Mnoštvo je takvih slučajeva, uglavnom opravdanih, no nerijetko proizvođači i namjerno simuliraju neki manji kvar i to samo zato da bi dovukli velik broj automobila u svoje servisne stanice. No, u većini slučajeva problema valja shvatiti krajnje ozbiljno, a ovo su samo neki od takvih primjera.
42.000 Mazdi 6 vraćeno zbog pauka i njegove družine
Prije mnogo godina, Mazda je najavila povlačenje 42.000 modela Mazda6 s 2,5-litrenim motorima proizvedenih između 2010. i 2012. Povlačenje je bilo zbog žutog pauka tobolčara kojeg su privukli ugljikovodici u ventilacijskim cijevima i osjećao se tako kao kod kuće da je počeo graditi mreže, uzrokujući “negativni tlak” u spremniku goriva. Ovaj pritisak mogao bi izazvati pucanje spremnika ili još gore.
3000 Ferrarija u opozinu zbog pukog prtljažnika
Daleko ozbiljniji je bio Ferrarijev opoziv kada je 2014. opozvao više od 3000 primjeraka 458, nakon izvješća o neispravnom unutarnjem zasunu u prtljažniku. Većina vozila ima dva zasuna u prtljažniku, a Ferrari 458 je imao neispravan unutarnji.
Unatoč malom prtljažniku i malo vjerojatnoj mogućnosti da čovjek može ući unutra, Ferrari je objavio opoziv i promijenio unutarnji zasun kako bi riješio problem i ispunio zahtjeve američkih propisa.
Daljinsko pokretanje motora u Subaru autima
Subaru je najavio povlačenje nekih modela opremljenih daljinskim pokretanjem motora i automatskim mjenjačem. Bili su zabrinuti da bi kvar u sustavu za pokretanje uzrokovao da sustav nasumično pošalje zahtjev za pokretanje motora bez pritiskanja gumba.
Kada se motor automobila pokrene na ovaj način, može raditi do 15 minuta ili dok ne ostane bez goriva Sljedeći primjer je malo manje ozbiljan jer uključuje nijansu crvene u stražnjim svjetlima automobila.
Žmigavci nisu imali pravu nijansu boje
U bavarskom BMW-u su pak ozbiljno shvatili stvar i opozvali seriju modela X3 2018. jer pokazivači smjera nisu bili prave nijanse, već su službeno bili crveni umjesto jantarno-narančaste.
Godine 2013. Honda je povukla model Odyssey jer je pločica s nazivom modela bila postavljena na pogrešnu stranu stražnjeg dijela. Trebao je biti instaliran na vozačevoj strani vrata prtljažnika, ali mnogi su bili nepropisno postavljeni na drugoj strani. Honda je smatrala da će to utjecati na preprodajnu vrijednost i stoga je odlučila izdati opoziv.
Tragikomično iskustvo doživjeli su u Toyoti…
… s modelom Corolla. Godine 1995. najavili su povlačenje 627.858 modela Corolla zbog neispravnog senzora zračnog jastuka, no razlog je bio nešto neobičniji.
Automobil ga je imao na središnjoj konzoli, a ako bi se na tom mjestu prolilo piće, mogla bi se upaliti lampica upozorenja za zračni jastuk. Što je još gore, postojao je rizik da se zračni jastuk slučajno otvori.