Motori u kotačima sada su tema o kojoj se mnogo raspravlja za električna vozila visokih performansi, ali Ferdinand Porsche, osnivač inženjerske tvrtke Porsche i otac Ferryja Porschea, osnivača marke sportskih automobila Porsche, radio je na njima prije više od 100 godina.
Na prijelazu u 20. stoljeće, električni automobili dali su prednost sustavima s unutarnjim izgaranjem, a Ferdinand Porsche eksperimentirao je s obje tehnologije. On tra. 14., 1900., EV u čijem je razvoju pomogao 24-godišnji Porsche predstavljen je na Svjetskom sajmu u Parizu—i osobito s motorima u glavčini kotača.
Nakon što je prethodno dizajnirao električni automobil 1898. godine, Porsche je dizajnirao motore koji su bili integrirani u glavčine prednjih kotača vozila koje je izradila austrijska tvrtka Jacob Lohner & Co. u razdoblju od samo 10 tjedana. Svaki elektromotor generirao je 2,4 KS, što je vozilo, koje se naziva Lohner-Porsche, postiglo najveću brzinu od 48 km/h. Lohner Porsche također je imao kočenje na četiri kotača – što je u to vrijeme bila rijetkost.
Radeći s Ludwigom Lohnerom, Porsche je nastavio razvoj motora s glavčinama, stvarajući tri veličine s izlaznom snagom do 11,8 KS. Namijenjeni za upotrebu u kamionima i autobusima, kao i osobnim automobilima, ovi su motori bili pogonjeni olovnim baterijama koje su osiguravale domet od 50 kilometara.