U akciji je utvr?eno ukupno 3.077 prekršaja prekora?enja dopuštene brzine kretanja vozila, a neslavni rekorder evidentiran na podru?ju PU li?ko-senjske vozio se 238 km/h – 108 km/h iznad ograni?enja
24-satni nadzor brzine (Speed Marathon) akcija je koja se provodi na podru?ju cijele Europe, a tijekom koje se policijskim djelovanjem osigurava pridržavanje propisanih ograni?enja brzine u prometu. U pripremi same akcije gra?ani su policijskim upravama predlagali lokacije za nadzor brzine kretanja vozila, a dio ih je odredila policija sukladno svojim procjenama.
„Speed Marathon“ održan 24. ožujka, dio je ve?e operativne akcije koja je prema ROADPOL-om planu aktivnosti trajala od 21. do 27. ožujka 2022. godine.
Neprilago?ena i nepropisna brzina kretanja naj?eš?i je uzrok smrti na europskim prometnicama te se stoga Republika Hrvatska, kao i sve ostale zemlje Europe, tim prekršajem ciljano bavi u svojim operativnim akcijama.
Prekršaji brzine moraju se dosljedno kažnjavati posebno usmjerenim nadzorima na cestama, a cilj je da se po?initelji tih prekršaja isklju?e iz prometa.
Policijski službenici brzinu su nadzirali odobrenim metodama i ure?ajima, a prekršaji prekora?enja dopuštene brzine kretanja vozila utvr?ivali su se i fiksnim kamerama za mjerenje brzine vozila.
Rezultati akcije
U poduzimanju aktivnosti na podru?ju svih policijskih uprava u Republici Hrvatskoj 24. ožujka sudjelovalo je 728 policijskih službenika, koji su kontrolirali sveukupno 4.793 vozila na 1.280 lokacija.
Policijski službenici prometne policije utvrdili su ukupno 3.077 prekršaja prekora?enja dopuštene brzine kretanja vozila, od kojih je 1.312 prekršaja utvr?eno od strane policijskih službenika, a 1.765 prekršaja utvr?eno je tehni?kim sredstvima (kamere).
Najve?i broj prekršaja, njih 513, utvr?en je na podru?ju PU zagreba?ke, a najmanji broj – 38 prekršaja, na podru?ju PU požeško-slavonske.
Neslavni rekorder ove akcije vozilom je upravljao autocestom A1 na podru?ju PU li?ko-senjske– na mjestu gdje je ograni?enje brzine 130 km/h, kretao se 238 km/h, ?ak 108 km/h iznad ograni?enja.
Tako?er, na istoj dionici, odnosno autocesti A-1 u smjeru Splita, dva voza?a upravljala su osobnim automobilima brzinom 234 km/h i 225 km/h, odnosno 104 km/h i 95 km/h iznad ograni?enja.
Ne zaboravite!
Brzina odre?uje težinu sudara. ?ak i malo pove?anje brzine pove?ava rizik od ozljeda.
Pješaci imaju 90% šanse preživjeti nalet vozila pri brzini od 30 km/h te manje od 50% šanse preživjeti nalet vozila pri brzini od 50 i više km/h.
Prevelika brzina je glavni uzrok smrtnog stradavanja u prometnim nesre?ama. O tebi ovisi želiš li ostati živ i sa?uvati živote drugih.
Izvor: Zagreba?ka policija