Advertisements

Eksplozija prodaje automobila u Hrvatskoj, tržište raste više od 30 posto

Tijekom siječnja u Hrvatskoj je registrirano 3706 novih osobnih vozila što je porast od čak 30,8 posto u usporedbi s lanjskim siječnjem, a to je ujedno najbolji tržišni start još od 2009. godine.

Prema rezultatima redovitog mjesečnog istraživanja registracija vozila u našoj zemlji agencije Promocija plus, u prvom je mjesecu ove godine registrirano 3.706 novih osobna vozila, što je ujedno najveći broj siječanjskih registracija novih vozila od početka krize na tržištu vozila (odnosno još od 2009. godine). U odnosu na lanjski siječanj u ovogodišnjem je zabilježen rast od 30,8 posto. Ovaj zabilježeni porast izravna je posljedica promjene trošarinskog sustava i obračuna PDV-a za tvrtke. Međutim, pravi učinak ove dvije mjere treba čekati još koji mjesec kad “zažive” u punom smislu na tržištu vozila. Naime, u ovogodišnjem je siječnju u odnosu na lanjski registrirano oko 900 novih vozila više. Međutim, taj “tržišni višak” u siječnju je većinom posljedica pada registracija novih vozila u prosincu 2017. kad je zbog najave i očekivanja pozitivnih učinaka novog sustava trošarina i obračuna PDV-a za poduzeća, značajno pao broj registracija novih vozila u odnosu i na prethodne mjesece iste godine, ali i u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Za ilustraciju tog “manjka” mogu poslužiti podaci o registraciji novih vozila u prosoncu 2017. u odnosu na 2016. godinu (zabilježen je manjak od oko 1.300 vozila, a da je pri tom cijela godina u odnosu na prethodnu bila u značajnom plusu u svakom od ostalih mjeseci). Već će naredni mjesec, odnosno mjeseci pokazati prave učinke novih rješenja.

Promatrajući siječanjske rezultate, vrh ljestvice drže dvije marke koje su na istom mjestu završile prethodnu godinu. Prvi je mjesec pripao Volkswagenu koji je zadržao prvo mjesto s 536 vozila što ovoj marci osigurava 14,5 posto tržišta (u odnosu na lanjskih 416 komada i 14,7 posto). Na drugom je mjestu Škoda s 521 vozilom ili 14,1% (prošle godine 247 vozila i 8,7% tržišta). Suzuki je na trećem mjestu s 289 vozila ili 7,8% tržišta (prošle godine 161 vozilo i 5,7% tržišta). Slijedi Renault koji s 270 vozila drži 7,3% tržišta, dok je Opel peti s 200 vozila (5,4%). Slijede Hyundai na šestom mjestu koji sa 195 vozila drži 5,3% tržišta, Dacia sa 180 vozila (4,9%), Ford sa 174 vozila (4,7%), Peugeot sa 147 vozila (3,97%) i Audi sa 146 vozila (3,94%). U premium segmentu, u troboju tri njemačka proizvođača, Audi je s 146 vozila ispred BMW-a koji je registrirao 129 vozila, te Mercedesa s 50 komada. Listu francuskih proizvođača predvodi Renault s 270 vozioa, a slijede Peugeot sa 147 i Citroen sa 122 vozila. Na ljestvici azijskih proizvođača vrh drži Suzuki s 289 vozila, a slijedi ga Hyundai sa 195 vozila, te Toyota sa 141 vozilom, Mazda sa 118 vozila, Kia sa 114, Nissan sa 64, Honda s 29 i Mitsubishi sa 16 vozila (ostali 6 vozila).

Od 33 marke vozila koje su u siječnju registrirane u našoj zemlji njih je 19 zabilježilo porast u odnosu na lanjski siječnj. Pri tom je tzv. apsolutni rast (rast veći od rasta tržišta koji je iznosio 30,8 posto) zabilježen u slučaju sljedećih 12 proizvođača (koje imaju tržišni udio veći od 0,3 posto): Mitsubishi (+22,0%), Smart (175,0%), Mini (120,0%), Škoda (119,9%), Dacia (100,0%), Honda (93,3%), Suzuki (79,5%), Renault (59,8%), Opel (47,1%), Audi (41,7%), Mazda (35,6%) i Ford (34,9%). Sve su ostale marke imale ili relativni rast (rast manji od rasta tržišta) ili negativan rezultat u odnosu na isti lanjski mjesec.

Na vrhu najprodavanijih modela u ovogodišnjem je siječnju Škoda Octavia s 300 komada, a slijede VW Golf (182), Suzuki Vitara (128), VW Tiguan (105), Dacia Duster (100), Škoda Rapit (93), VW Polo (91), Suzuki SX4 (91), Renault Clio (74) te Ford Focus i Ford Kuga (oba po 71 komad).
Neobičan preokret zabilježen je i kod pogonskog agregata. nakon desetak godina velike dominacije dizelskog agregata u siječnju se izjednačio udio vozila s benzinskim i dizelskim agregatom: 1.839 vozila ili 49,6% od ukupnog broja registracija novih vozila je s bensinskim motorom, dok je s dizel motorom njih 1.796 ili 48,5%, uz još 71 vozilo s ostalim pogonima (električni, hibridni i LPG).

Na tržištu rabljenih osobnih vozila nastavljen je trend rasta registracije vozila koja se unose iz inozemstva. Tako je u ovogodišnjem siječnju registrirano 5.325 rabljenih osobnih vozila što je u odnosu na lanjski siječanj porast od 24,6 posto. Ako je suditi po prvom mjesecu ove godine čini se da je promjena trošarina imalo pozitivan učinak i na registracije rabljenih vozila. Međutim, pravi učinak ovih promjena će se moći analizirati tek nakon prav tri mjeseca od promjene sustava. Prvi mjesec je pokazao pozitivne učinke a hoće li se tako nastaviti ostaje nam za vidjeti.

Za kraj još nekoliko podataka o programu novih lakih dostavnih vozila gdje je vozila zabilježen nešto manji rast registracija u odnosu na onaj zabilježen kod osobnih vozila. Ove je godine u siječnju registrirano 659 novih dostavnih vozila ili 13,6% više registriranih vozila u odnosu na isti mjesec prethodne godine. U usporedbi s podacima za siječanj u prethodnih 10 godina, odnosno od početka krize na tržištu vozila, ovogodišnji siječanj je zabilježio najveći broj registracija novih dostavnih vozila. Na ljestvici marki lakih dostavnih vozila prvo mjesto drži Volkswagen sa 117 vozila ili 17,7% tržišta. Slijede Citroen sa 106 vozila (16,1%), Peugeot s 98 (14,9%), Renault sa 79 (12%), Dacia s 57 (8,7%), Ford s 51 (7,7%), Opel s 42 (6,4%), Mercedes s 30 (4,6%), Fiat s 29 (4,4%) i Suzuki sa 17 (2,6%). Ovih deset marki drži 95 posto ukupnog tržišta novih lakih dostavnih vozila (a prije godinu dana 97%). U analizi registracija najprodavanijih modela (sve karoserijske izvedbe) izdvajaju se sljedeći modeli: Volkswagen Caddy, Dacia Dokker Van, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Ford Transit, Peugeot Partner, Renault Master, Citroen Berlingo, Opel Vivaro i Renault Trafic. Ovih je deset modela u siječnju pokrilo 60% svih registracija.

Promocija Plus

Advertisements