Advertisements

Mate Rimac: Napravili smo najveći komad karbona u autoindustriji, šasija za C-Two ima samo 200 kg

Koliko god nas bombardirali teškim temama, draže su nam one „il senso positivo“. Stoga što drugo reći za Matu Rimca nego bravo Maestro.

Iako ove godine čudotvorac iz Svete Nedelje možda nije bio najveća zvijezda najboljeg i najutjecajnijeg salona automobila opet je čvrsto učvrstio zagrebačku periferiju kao jedno od središta svjetske hi teach industrijske proizvodnje najsnažnijih, a ujedno i najefikasnijih baterija. I ne samo njih. Bez našeg genijalca koji sam kaže: – „Bez Bosanca ne mogu ni najbolji“, jer nakon što su se za njegovim „umotvorinama“ pomamili u Jaguaru, Koenigseggu, Porscheu…, sada je i čuvena Pininfarina u velebnom ženevskom Palexpo izložbenom centru na sva zvona objavila da za „konjicu“ i pogon u njihovom konceptu Battisti je zadužen mladi genijalac iz Hrvatske. Isti onaj dječarac koji mi je u svom prvom razgovoru za novine još pred desetljeće i pol kazao kako ima san proizvesti najbrži elektroauto na svijetu.

Da će to i učiniti dokazivao je brojnim nagradama za patente, a jednako tako i u roditeljskoj garaži gdje je „kao klinac“ demontirao do posljednjeg vijka BMW E30 323i iz 1986. s namjerom da mu podari i električni pogon. Toliko se već tada zagrijao za alternativne tehnologije da će mu one uskoro postati sve na svijetu. Džeparac je trošio više na BMW-e nego na sendviče, ne bi li bio najbolji na drag utrkama ubrzanja i na driftu. Vjerovao je u struju i zarana je postao svjestan svih njenih prednosti. Električna energija i naši znanstvenici ne vole se samo tajno.

Činjenica je da su sa strujom već puno stoljeće na ti i točno je da ni svijet ne može bez genijalaca poput Nikole Tesle i Mate Rimca. Pod svjetlima najsjajnijih reflektora Pininfarina je obznanila da će njihov konceptni Battista imati točno 1914 konjskih snaga, okretni moment od 2300 Nm, da će do stotke stizati i za manje od dvije sekunde. Pa to je isto kao i u Rimčeva C_Two kojeg je prošle godine senzacionalno predstavio u gradu na Ženevskom jezeru. Još se samo čeka što će Porsche na sve to reći. A njihov stav se očekuje, jer i oni su kupnjom „Rimčevih dionica“ postali visoko zainteresirani da i dalje budu vrh vrhova, no ovaj put i s elektrikom u prvom planom.

Mate Rimac: – U dobrom sam društvu, Porsche ima štand pored mog i 10 posto mojih dionica, Pininfarina ugrađuje moje EV komponente u Battistu, slično i Koenigsegg u Regeru, Aston Martin, Jaguar… Za Renault isporučujem komponente za infotainment, navigaciju…. Što reći nego da Rimac ponovo iznenađuje u Ženevi, ovaj put u savezu s Pininfarinom koja ugrađuje EV komponente iz Sv. Nedelje u svoj prvi i to električni cestovni bolid Battistu. Iznenadio je i posve novom šasijom za svoj koncept C_Two koja teži svega 200 kg, koja je u jednom komadu i koja će se ubuduće koristiti i u drugim super sportivama. Battista iz Pininfarine tako će ubuduće koristiti brojne EV komponente iz Svete Nedelje, a najvjerojatnije čak i šasiju.

Tekst: Igor Stažić

Advertisements