Nakon šest tržišnih godina krajem 2018. na salonu u Los Angelesu predstavljena je nova Mazda 3 ?etvrte generacije.
Prodaja u Europi kre?e ovih dana, a me?u prvima koji ?e mo?i posegnuti za novim modelom su kupci iz Slova?ke. Naime, upravo je njihov generalni zastupnik prvi objavio tvorni?ku brošuru u kojoj je vidljivo kako atmosferski 2-litreni benzinac s novom tehnologijom Skyactiv-X razvija 180 KS i 222 Nm.
To je ipak nešto manje od prvotno najavljenih 190 KS, ali i dalje izaziva respekt ponajviše ?injenicom da su se Japanci opet uspješno obranili najezde turbopunja?a, koja je svim drugim proizvo?a?ima na svijetu glavni adut za downsizing. Dakle, nova Mazda 3 uvodi benzinski motor tehnologije Skyactiv-X, iza koje se krije kombinacija kompresijskog paljenja smjese i paljenja smjese pomo?u svje?ice.
Tehnologija nazvana SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) omogu?ava podizanje omjera kompresije na ?ak 16:1, a da je pritom rizik od nekontroliranog detonantnog izgaranja sveden na minimum.
Slovaci, a vjerojatno i ostali kupci u EU, ?e revolucionaran motor mo?i kombinirati samo s najbogatijim paketima opreme GT i GT Plus, na izbor ?e se nuditi i ru?ni i automatski mjenja?, limuzina ?e imati samo prednji pogon, a kod hatcbacka ?e se uz doplatu nuditi pogon na sve kota?e. Po?etna cijena za Mazdu 3 s motorom Skyactiv-X na tamošnjem tržištu kre?e od 23.190 eura.
Osim naprednom tehnologijom, nova Mazda 3 pažnju plijeni evolucijom dobro poznate dizajnerske filozofije KODO pa iz svakog kuta gledanja odiše atraktivnoš?u.