Premda je potražnja za dizelašima u EU doživjela blagi pad, društvo iz Ingolstadta se time ne zamara pa su predstavili novi Audi SQ5 TDI.
Najnovija izvedba 3-litrenog V6 dizelaša razvija 340 KS i impresivnih 700 Nm. No, usmjerenost sportu izvedena je na ekološki prihvatljiv na?in obzirom da koristi 48-voltnu instalaciju i elektri?no pokretan kompresor, koji se napaja litij-ionskim baterijama smještenim u prtljažniku ispod utovarnog prostora.
Takva vrsta elektrifikacije izabrana je kako bi se poboljšao odziv na gas, odnosno smanjila tzv. turbo rupa. Sustav EPC (Electric Powered Compressor) najve?i doprinos daje pri brzinama vrtnje motora manjim od 1650/min, kad je brzina ispušnih plinova premala da bi turbopunja? disao punim plu?ima.
Osim poboljšanja performansi, sustav EPC povoljno utje?e i na potrošnju goriva koju u prosjeku smanjuje za oko 0,7 litara na 100 km. Da Audi SQ5 TDI ima prili?no sportski karakter dokazuje podatak o ubrzanju do stotke za svega 5,1 sekundu, dok je najve?a brzina ograni?ena na 250 km/h.
Snaga se prenosi na sve kota?e pomo?u 8-stupanjskog automatskog mjenja?a. Posljednja iteracija izvrsnog pogona na sve kota?e Quattro omogu?ava slanje do 70 posto snage na prednje, odnosno do 85 posto snage na stražnje kota?e.
Premda dizelaš, Audi SQ5 TDI nosi isto odijelo kao i sve najsnažnije izvedbe pa naglašeno agresivnim detaljima daje do znanja kako pod haubom ima prili?no potentan motor, a cijeli paket zaokružen je 20-colnim naplacima, koji uz doplatu mogu biti i 21-colni.
Prodaja kre?e s prvim danima ljeta, a po?etna cijena u Njema?koj iznosit ?e 67.750 eura.