Novi Dacia Duster od danas u prodaji u Hrvatskoj

Dacijin sad već legendarni model dobio je novi, upečatljiv i robustan dizajn karoserije. Unutrašnjost novog Dustera također je potpuno obnovljena i praktičnija, a poboljšan je i dojam kvalitete.
Posve novi Duster, obogaćen novim sustavima za pomoć u vožnji i novom opremom, pravi je SUV, svestran i udoban za svakodnevnu uporabu.

Noviteti u Dusteru:

• Prednja maska proteže se do prednjih svjetala smještenih u same kutove vozila, zahvaljujući čemu se Duster doima širim
• Duster se može pohvaliti i novim svjetlosnim potpisom koji uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela
• Povišena linija prozora
• Vjetrobransko staklo pomaknuto je prema naprijed za 100 mm , te je nakošeno, što unutrašnjost čini prostranijom.
• Novi aluminijski krovni nosači
• Novi 17-inčni naplatci
• Potpuno nova armaturna ploča raskošnijih je dimenzija.
• Na središnjoj konzoli nalazi se zaslon sustava MediaNav Evolution okrenut prema vozaču, koji je za bolju vidljivost i lakši pristup u odnosu na prethodnu verziju postavljen više (+74 mm)
• Tri okretna gumba automatskog klima uređaja dizajnom su usklađeni s trima ventilacijskim otvorima na vrhu armaturne ploče.
• Na središnjem dijelu pročelja nalaze se nove tipke, praktičnije za uporabu.
• Na novoj središnjoj konzoli s ručnom kočnicom pomaknutom prema nazad oslobođeno je više prostora, pa sada ima više mjesta za odlaganje
• Upravljač se može namjestiti po visini (za 40 mm) i dubini (50 mm).
• Vozačevo sjedalo dolazi s naslonom za ruke, namjestivo je u lumbalnom dijelu, a ima i novi sustav za namještanje po visini do čak 60 mm (u usporedbi s dosadašnjih 40 mm).
• Sjedište je 20 mm dulje.
• Sjedala sada bolje obujmljuju tijelo i nude više bočne potpore u zavojima te su punjena gušćom pjenom za veću trajnost i udobnost.
• Tri posebno oblikovana naslona za glavu na stražnjim sjedalima mogu se spustiti kad nema putnika.
• armaturna ploča je poboljšana jer je izrađena od mekših materijala s mat efektom,
• na vratima se nalaze robusnije ručice za otvaranje i oslonci za ruke obloženi materijalima ugodnima na dodir,
• nove presvlake krase 3D dizajn i ukrasni prošivi, čineći ih modernima i udobnima,
• ručica mjenjača je kraća i ukrašena umecima od mat kroma,
• ovisno o inačici, upravljač je obložen izrazito kvalitetnim materijalom ugodnim na dodir.

Obujam pretinaca za odlaganje u novom Dusteru iznosi 27,2 litre, uključujući novu 2,8-litrenu ladicu za odlaganje smještenu ispod suvozačeva sjedala. Obujam prtljažnika do pokrova iznosi 445 dm3 prema normi VDA (478 litara) za izvedbu s pogonom na prednje kotače odnosno 411 dm3 prema normi VDA (467 litara) za izvedbu s pogonom na četiri kotača. S preklopljenim stražnjim sjedalom najveći obujam prtljažnika raste na 1478 dm3 prema normi VDA (1623 litre).

Posebna je pozornost posvećena i zvučnoj izolaciji. Buka u unutrašnjosti upola je smanjena zahvaljujući uporabi materijala koji učinkovitije upijaju buku.

• Zvučna izolacija unutrašnjosti poboljšana je:
– povećanjem udjela površina koje upijaju buku u unutrašnjosti i motornom prostoru s 20 na 50 %,
– uporabom kvalitetnijih brtvila i čepova,
– uporabom 0,35 mm debljih stakala prednjih prozora.

• Buka motora i kotrljanja smanjena je zahvaljujući krućem prednjem kraju (okviru motora, nosačima šasije, instrumentnoj ploči) koji u unutrašnjost propušta manje vibracija.

Novi Duster zadržao je terenske sposobnosti kojima izvorni model Dustera duguje svoj uspjeh. Njegove mjere iznose:

• 4,34 m duljine;
• 1,80 m širine;
• visok razmak od tla (210 mm);
• prilazni i odlazni kutovi od 30° i 33° za inačicu s pogonom na četiri kotača i 34° za inačicu s pogonom na prednje kotače;
• Prijelazni kut: 21°.

• Novi Duster opremljen je novim električnim servoupravljačem. Otpor upravljača smanjen je za 35 %, što posebno olakšava parkiranje. Usto je za 6 % smanjen i upravljački omjer, što je rezultiralo bržim odzivom na promjenu smjera i povećanom upravljivosti u gradovima te pri višim brzinama na otvorenoj cesti. Upravljački mehanizam sadržava i sustav koji prilagođava otpor upravljača brzini vožnje za bolje držanje pravca u vožnji autocestom. Osim toga, znatno povećava odziv upravljača, ponajprije tijekom terenske vožnje.

• Duster je opremljen kamerom za prikaz iz više kutova koju zapravo čine četiri kamere (jedna sprijeda, jedna sa svake strane i jedna straga). Taj sustav vozaču pruža pregled nad okruženjem automobila i iznimno je koristan prilikom parkiranja. Aktivira se automatski kad se mjenjač pomakne u brzinu za vožnju unatrag. Ako vozač brzo prebaci mjenjač u brzinu za vožnju prema naprijed, prikazuje se slika s druge kamere. Kamera se može aktivirati ručno pritiskom na gumb „MVC”. Navigacijski je zaslon jednostavan za uporabu jer prikazuje sliku samo s jedne kamere. Vozač može pritisnuti gumb „MVC” kako bi ugasio sustav, ali sustav se gasi i automatski kad brzina vozila prijeđe 20 km/h. Bočne kamere smještene su ispod retrovizora i pružaju izravan pogled na prednje kotače za precizno upravljanje.

• Kombinacija sustava za pomoć pri kretanju na uzbrdici i sustava za nadzor brzine na nizbrdici olakšava vožnju strmim terenima.
• Za ljubitelje terenske vožnje, sustav 4×4 monitor prikazuje kompas i informacije o kutu nagiba automobila u stvarnom vremenu.
• Posve novi Duster odsad je dostupan i sa sustavom za otključavanje vozila bez ključa. Taj sustav automatski otključava sva vrata na vozilu kad mu se vozač dovoljno približi i omogućava daljinsko zaključavanje nakon što se udalji. Kad se vrata otključaju, pokazivači smjera zatrepere. Pokazivači smjera zatrepere i kad se vrata zaključaju, ali to je popraćeno i zvučnim signalom. Zahvaljujući gumbu za pokretanje/gašenje, vozač ne mora koristiti ključ kako bi pokrenuo vozilo.

Šasija se odlikuje većom čvrstoćom:
• novi 0,2 mm deblji nosači šasije i čelik poboljšanih mehaničkih svojstava;
• novi potporni stupovi (A-nosač, grede ispod podnice).

Odlikuje se i novom sigurnosnom opremom (ovisno o tržištu):
• novi okviri sjedala;
• novi, veći i deblji nasloni za glavu na prednjim sjedalima nude veću zaštitu u slučaju sudara straga;
• nove zračne zavjese;
• pirotehnički predzatezači s graničnicima opterećenja za prednja i stražnja sjedala;
• ISOFIX točke za pričvršćivanje dječjih sjedalica na bočnim stražnjim sjedalima s novom funkcijom i-Size. Potporna noga pričvršćena za i-Size dječje sjedalice proteže se do poda (pojačane grede ispod podnice) za veću sigurnost;
• Novi sustav za upozorenje na neprivezane sigurnosne pojaseve s prikazom nezakopčanih pojasa na stražnjim sjedalima i zvučnim upozorenjem na otkopčani sigurnosni pojas u vožnji;
• novi branici i dizajn poklopca motora poboljšavaju upijanje energije u slučaju sudara s pješacima;
• novi 8 % veći retrovizori poboljšavaju preglednost.

Novi Duster ima niz korisnih sustava za pomoć u vožnji koji jamče veću sigurnost.
• Sustav za nadzor mrtvog kuta čine četiri ultrazvučna senzora smještena s obje strane automobila, sprijeda i straga. Oni prepoznaju druga vozila s obje strane automobila koja nadolaze straga i bočno, na udaljenosti od tri do pet metara. Ako sustav prepozna opasnost, u vanjskom će retrovizoru upaliti lampicu. Ako vozač uključi pokazivač smjera dok mu je vozilo u mrtvom kutu, u retrovizoru će se upaliti upozoravajuće svjetlo. Sustav funkcionira na brzinama između 30 i 140 km/h.
• Tempomat vozaču omogućuje vožnju odabranom brzinom bez stalnog provjeravanja i pomaže mu da ne prijeđe odabrano ograničenje. Funkcionira na brzinama od 30 km/h.
• Novi Duster opremljen je sustavom za automatsko paljenje svjetala za još opušteniju vožnju.