Advertisements

Pariz 2018.: Škoda Kodiaq RS

Salon automobila u Parizu mjesto je premijere prvog SUV-a s oznakom RS u povijesti češkog proizvođača, koji je već dokazao kako se i model sa sedam sjedala može izvrsno snaći na stazi Nürburgring, pa ne čudi da je Škoda Kodiaq RS velika zvijezda salona.

Škoda Fabia RS više se ne proizvodi zbog financijskih razloga, tako da je jedini model češkog proizvođača automobila s oznakom RS – Octavia RS. I tako je to bilo do ove jeseni i salona u Parizu kad je predstavljena Škoda Kodiaq RS.

Pod haubom se nalazi dizelaš 2.0 TDI BiTurbo sa 240 KS i 500 Nm, koji snagu šalje na sve kotače putem 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom (ručni mjenjač neće biti u ponudi). Ubrzanje do 100 km/h traje okruglo 7 s, a najveća brzina iznosi 220 km/h. Impresivno, no ako ga usporedimo s najsnažnijom izvedbom Volkswagen Tiguana, koja koristi identičan motor, brzo dolazimo do zaključka kako je Nijemac do stotke brži za 0,3 sekunde, a najveća brzina mu je veća za 8 km/h. Dakle, koliko god Škoda Kodiaq RS bio dobar, ipak je pomalo uškopljen kako ne bi kanibalizirao prodaju skupljeg brata.

Koliko je učinkovit na stazi dokazala je proslavljena vozačica Sabine Schmitz koja je krug na stazi Nürburgring prošla za svega 9 minuta i 29,84 sekunde, što je izvrstan rezultat za dizelski SUV sa sedam sjedala.

Unutrašnjost je opremljena kombinacijom kože i Alcantare, dodatnu notu dodaje virtualan kokpit, a vanjski izgled nabijen je diskretnim karoserijskim dodacima i 20-colnim naplacima. Škoda Kodiaq RS je i prvi model koji uvodi tehnologiju Dynamic Sound Boost koji omogućava da dizelski motor zvuči znatno agresivnije.

Škoda Kodiaq RS uvodi i novi logo. Oznaka VRS više neće biti zelene boje, već crvene. Česi kažu da crvena bolje simbolizira Kodiaq RS kao jurilicu. Škoda je prvi put RS logo upotrijebila 1974. na dva relijaška prototipa, a prva prava cestovna Škoda RS bila je Octavia, koja je predstavljena 2000. godine.

Advertisements