Advertisements

Volkswagen i Ford postaju jedan proizvođač automobila?

Nitko se nije iznenadio kad su u srpnju prošle godine Volkswagen Grupa i Ford potpisali ugovor o međusobnoj suradnji – Memorandum of Understanding – kojim su definirali zajedničke ciljeve razvoja i razmjene tehnologije.

U automobilskoj industriji u današnje je vrijeme takav potez opravdan. Brojni su se proizvođači po sličnim sistemima odlučili na suradnju, ne bi li udruženim snagama smanjili sve veće troškove razvoja.

No, ekonomski stručnjaci koji su upućeni u omjere snaga u autoindustriji uvjereni su kako je samo pitanje trenutka kad će se Volkswagen Grupa i Ford spojiti u istu kompaniju. Ta nova grupacija automatizmom bi postala najvećim proizvođačem automobila na svijetu.

Analitičari se slažu kako bi spajanje bilo na obostranu korist, jer bi se Volkswagen Grupi otvorile brojne mogućnosti boljeg plasmana svojih modela na tržište SAD-a, dok bi Ford profitirao na tržištima Kine i Latinske Amerike.

Što se tiče razvija tehnologije fokus bi bio na snažnom razvoju hibridnih i električnih pogonskih sklopova. Tu Ford pomalo kasni za konkurencijom, a Volkswagen Grupa prisiljena je okrenuti se ekološki prihvatljivijim modelima nakon skandalozne afere Dieselgate.

Ljubiteljima povijesti bit će zanimljiva činjenica da je 1948. godine Ford imao priliku besplatno preuzeti kompletan Volkswagen, zajedno s ratom devastiranim proizvodnim linijama, ali su ponudu glatko odbili.

Advertisements