Advertisements

Zbog tehničkih poteškoća Volkswagen Golf VIII odgođen za 2020.

Prvotno je trebao stići ovaj mjesec u Ženevi, pa je prebačen na rujanski Frankfurt, ali novi Volkswagen Golf VIII neće niti tamo ugledati pozornicu.

Njemački mediji izvještavaju o čitavom nizu tehničkih poteškoća koji je isplivao na površinu na testiranjima u realnim uvjetima. Pozivaju se na izvore bliske Wolfsburgu. No, uprava je izdala službeno priopćenje u kojem tvrdi kako tehnički problemi nisu razlog kašnjenja te da premijera Golfa osme generacije neće biti održana na rujanskom salonu u Frankfurtu iz drugih razloga.

Volkswagen Golf VIII već se tjednima pojavljuje u medijima potpuno otkriven. Brojni špijunski fotografi već su ga dosad uhvatili bez ikakve kamuflaže. Najnoviji set fotografija objavio je portal carscoops.com, a na njima je itekako dobro vidljivo da je riječ o finalnom proizvodu. Trebao je biti predstavljen u Ženevi, ali nije, trebao je biti predstavljen u Frankfurtu, ali neće biti… Pametnom dosta.

Još apsurdnije je objašnjenje direktora prodaje i marketinga Volkswagena, Jürgena Stackmanna, koji je izjavio kako je upitno i hoće li Volkswagen Golf VIII uopće biti predstavljen ove godine. ‘Ako već preskačemo salon u Frankfurtu u rujnu, onda nam je pametnije prebaciti premijeru za 2020. godinu. Nakon završetka Frankfurta započinje predbožićno razdoblje, a onda ljudi više kupuju poklone nego automobile.’ – rekao je Jürgen Stackmann te još jednom naglasio kako razvoj ide prema planu. No, malo mu tko vjeruje.

Volkswagen Golf VIII u svakom je slučaju jedan od najznačajnijih modela cijele Volkswagen Grupe pa je njegovom razvoju posvećena posebna pažnja. Čak 180 vodećih menadžera Volkswagen Grupe bilo je uključeno u razvojni proces osme generacije Golfa. Osim dizajna, konstrukcije, izbora materijala, uvođenja novih tehnologije i robotskih linija, oni su bili uključeni i u pregovore sa svim vanjskim dobavljačima, a sve s ciljem da Volkswagen Golf VIII bude što bolji, odnosno da se vrati na tron kralja kompaktne klase. No, to neće biti nimalo jednostavno, obzirom da konkurencija nikad nije bila snažnija. U razvoj je uloženo gotovo 2,5 milijarde eura, a unaprijeđene proizvodne linije u glavnoj tvornici Volkswagena u Wolfsbugu imat će kapacitet proizvodnje 2000 automobila dnevno.

Kao što je vidljivo iz priloženih fotografija, Volkswagen Golf VIII ne donosi velike dizajnerske promjene. Uostalom, to nije niti bilo očekivano. Evolucija, a ne revolucija ideja je kojom se vode Nijemci prilikom osmišljavanja nove generacije Golfa. Isto kao i u slučaju Porschea 911. Da, treba ga dotjerati, ali nikakve velike promjene nisu poželjne. Čak i kad na tržište stigne potpuno nov model, sa 100 metara udaljenosti svakome treba biti na prvi pogled jasno da se radi o novom Golfu.

Za razliku od vanjskog izgleda koji djeluje više kao facelift, a ne novi model, unutrašnjost će, pak, dobiti potpuni ‘makeover’. Digitalni ekran osjetljiv na dodir zamijenit će gotovo sve fizičke prekidače te će se preko njega kontrolirati svim važnijim funkcijama automobila.

Vozit će se na dorađenoj MQB platformi zbog čega će na masi izgubiti 70 kilograma a prtljažnik će imati obujam od najmanje 400 litara. Osim dizelskih i benzinskih motora, u ponudi će biti i blaga hibridna tehnologija s 48-voltnim sustavom. Kupcima će biti dostupan i plug-in hibrid GTE, dok e-Golf neće. Njega će zamijeniti I.D. serija. Također, u ponudi će biti i GTI te R izvedba. Novi Volkswagen Golf VIII GTI imat će 250 KS, a Volkswagen Golf VIII R, perjanica s pogonom na sve kotače, bit će napucana na čak 350 KS.

Advertisements