Prestižna jedrili?arska utrka World Match održana u Pore?u prvi se put održava u Hrvatskoj pa je poslužila za prezentaciju dragulja Alfa Romeo Stelvio, prvoj SUV-a u povijesti talijanskog proizvo?a?a. Ime je dobio je legendarnom alpskom prijevoju, koji se nalazi na me?i Italije i Švicarske, a na kojem su trka?i modeli Alfa Romea dominirali po?etkom 20. stolje?a.
Još prilikom svjetske prezentacije Alfa Romeo izazvao je strahopoštovanje. Kao i u slu?aju Giulije i Stelvio je prvotno predstavljen u najbrutalnijoj izvedbi. Time je postignut ‘WOW’ efekt. Izvrstan dizajn u kombinaciji s turbobenzincem koji je isporu?io Ferrari odmah postaje predmetom želja. Uz 510 KS i 600 Nm do stotke se katapultira za svega 3,9 s, a juri ?ak 284 km/h.
Naravno, osim top izvedbe nudi se i u smirenijim. Dvolitreni turbobenzinac sa 280 KS i 400 Nm do 100 km/h ubrzava za 5,7 s, postiže 230 km/h, a prosje?no troši 8,9 litara (realno oko 10). Dizelski 2.2 nudi 210 KS i 470 Nm pa ubrzava za 6,6 s, juri 215 km/h, a troši 5,5 (realno oko 7 litara). Za one kojima performanse nisu u fokusu, makar su takvi u slu?aju Alfa Romea rijetki, nude se i prigušene izvedbe pa dvolitreni turbobenzinac ima 200 KS, a košta 364.898 kn, dok dizelski 2.2 razvija 180 KS, a košta 334.345 kn.
Dužinom od 469, širinom od 190, visinom od 165 cm i me?uosovinskim razmakom od 282 cm Alfa Romeo Stelvio nudi izvrsnu prostranost pa s pravom najavljuje napad na BMW X3, Audi Q5, Jaguar F-Pace i Porsche Macan. Bazira se na platformi Giorgio, koju koristi i Giulija, ali se za razliku od nje nudi se samo uz pogon 4×4 i 8-stupanjski automatski mjenja?. Neovisnim ovjesom sprijeda, MultiLinkom straga i omjerom mase od 50:50 vozi se kao sportaš. Da nema masu od 1600 kg i da je težište 20-ak posto niže teško bi bilo doku?iti nalazite li se za volanom limuzinske Giulije ili Stelvia.
Zanimljivo, tvrtka osnovana 1910. u Milanu nikad u ponudi nije imala model s genima terenca, SUV, crossover… Stelvio je, kao i Giulija, rezultat velikog zaokreta u filozofiji cijele tvrtke. Alfa Romeo napušta konfekciju te se uzdužno ugra?enim motorima i stražnjim pogonom vra?a na vrh. Prva bomba stigla je u obliku Giulije, druga je Stelvio… Jedva ?ekamo novi model!