Alpine je sinonim za automobilizam u Francuskoj koji je svoj ugled izgradio na temelju brojnih pobjeda tijekom bogate povijesti. To je marka s bogatim naslje?em i pedigreom. Tvornica u Dieppeu zapošljava vješte stru?njake koji proizvode model A110.
Renault Sport Cars ?ini tim od 300 zaposlenika, stru?njaka u razvoju sportskih automobila. Oni su zaslužni za legendarne proizvode grupe Renault, kao što su R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy i novi Alpine A110.
Renault Sport Racing i F1 mom?ad s kojom dijeli ime okupljaju 1200 radnika, me?u kojima su aerodinami?ari, mehani?ari i inženjeri koji razvijaju automobilisti?ke „ekvivalente mehani?kih satova vrhunskih komplikacija” F1 je ogromna marketinška platforma s više od pola milijarde obožavatelja diljem svijeta koja pruža jedinstvenu priliku za pove?anje prepoznatljivosti marke Alpine na globalnoj razini.
Alpine ?e iskoristiti i proizvodne sposobnosti grupe Renault i Alijanse RNM, što obuhva?a tehnologije, kao što je Alijansina platforma razvijena posebno za elektri?na vozila, proizvodne pogone diljem svijeta, snažan odjel nabave koji omogu?uje optimalne proizvodne troškove, globalnu distribucijsku mrežu i odjel za pružanje financijskih usluga RCI. Jasan cilj je ostvariti profitabilnost ve? od 2025., uzimaju?i u obzir i ulaganja u automobilisti?ke sportove.
Alpineova garaža snova sa 100 % elektri?nim automobilima
Nova organizacijska struktura, intenzivnija sinergija s grupom Renault i Alijansom i suradnja s odabranim partnerima bit ?e klju?ni u podršci Alpineovom proizvodnom planu:
– 100 % elektri?ni sportski kompakt B-segmenta na temelju Alijansine platforme CMF-B EV
– 100 % elektri?ni sportski crossover C-segmenta na temelju Alijansine platforme CMF-B EV
– 100 % elektri?ni nasljednik modela A110 razvijen u suradnji s Lotusom
U okviru razvoja poslovne jedinice Alpine, Grupa Renault i Lotus potpisali su sporazum o razumijevanju kojim se obvezuju istražiti niz podru?ja za suradnju, uklju?uju?i i zajedni?ki razvoj elektri?nog sportskog automobila. Alpine i Lotus provest ?e opsežno istraživanje izvedivosti zajedni?kog dizajna i razvoja elektri?nog sportskog automobila korištenjem resursa, stru?nosti i proizvodnih pogona obaju dionika u Francuskoj i Velikoj Britaniji.
Alpine ?e biti predvodnik inovacija grupe Renault u pogledu tehnologije, distribucije, korisni?kog iskustva ili bilo kojeg drugog podru?ja koje donosi vrijednost marki i njezinim kupcima. S obzirom na to, sljede?a generacija Alpineovih proizvoda koristit ?e najnovije inovacije grupe Renault i oslanjat ?e se na tehnologiju i stru?nost iz Formule 1 u podru?jima u?inkovitog upravljanja energijom, sigurnosnih sustava i rješenja povezivanja proisteklih iz analize i obrade podataka koji ?e donijeti veliku prednost Alpineovim proizvodima.
„Novo tijelo Alpine uzima tri marke s razli?itim prednostima i podru?jima stru?nosti i pretvara ih u snažnog, fokusiranog proizvo?a?a. Proizvodnja u tvornici u Dieppeu te iskustvo naših timova u Formuli 1 i Renault Sportu do?i ?e do izražaja u našoj 100 % elektri?noj ponudi opremljenoj naprednim tehnologijama, koja ?e marku Alpine odvesti u svijetlu budu?nost. Bit ?emo na trka?im stazama i na cestama, autenti?ni i napredni, buntovni i strastveni“. Laurent Rossi, glavni direktor marke Alpine
Nastavak trka?eg naslje?a
Alpine i Renault imaju dugu povijest utrkivanja s uspjesima u razli?itim kategorijama, od Formule 1 do relija i utrka izdržljivosti. Natjecanje ostaje temelj ambicioznih planova marke Alpine, a Formula 1 u fokusu Alpineove strategije sudjelovanja u automobilisti?kim sportovima.
Od sezone 2021. mom?ad Alpine F1 utrkivat ?e se protiv nekih od najprestižnijih imena u automobilskoj industriji i postati dio najprestižnijeg kluba punokrvnih tvorni?kih mom?adi.
„Formuli 1, ali i cijelom programu sudjelovanja u automobilisti?kim sportovima dat ?emo snažan i specifi?an identitet, što je sjajna prilika. Automobilisti?ki sportovi važan su dio našeg napretka, a vizualni identitet klju?an. Trka?e boje koje danas predstavljamo prva su naznaka novog identiteta mom?adi Alpine F1. Neki od vizualnih elemenata ostat ?e dio naših trka?ih boja, dok ?e se ostali promijeniti. Veliki amblem Alpine u bojama francuske trobojnice prvi je jasan simbol identiteta marke Alpine u automobilisti?kim sportovima. Plava, bijela i crvena temelje se na bojama francuske, ali i britanske zastave, što je za nas vrlo važno. Brojne varijacije na svim automobilima kojima ?emo sudjelovati u automobilisti?kim sportovima tek stižu“. Antony Villain, direktor dizajna marke Alpine
Ro?eni iz natjecanja za natjecanje
Alpine je 1955. osnovao Jean Rédélé, strastveni trka?. Svoju je tvrtku nazvao po svojem omiljenom trkalištu: Alpama.
Marka je dobila krila nakon predstavljanja cestovnog automobila A110 1962. godine. Do tog su trenutka Alpine i Renault ve? blisko sura?ivali, a Alpineovi automobili prodavali su se i servisirali u Renaultovim salonima i servisima. Do po?etka sedamdesetih Alpine je bio jedan od glavnih konkurenata u reliju. Alpine je 1971. prvi put osvojio sva tri mjesta na postolju na najprestižnijem reliju Monte Carlo, a zatim to ponovio 1973. Kasnije te godine, Alpine je osvojio naslov prvaka svjetskog prvenstva u reliju.
Paralelno je rasla i prodaja Alpineovih cestovnih automobila. Alpine je 1969. otvorio vlastitu tvornicu u Dieppeu, istu onu u kojoj se danas proizvodi posve novi A110, a u kojoj je 1971. po?ela proizvodnja modela A310. Dvije godine kasnije Alpine je kupila Grupa Renault.
Alpine je svoj najve?i trijumf ostvario 1978. pobjedom na utrci 24 sata Le Mansa. Tvornica je tijekom sedamdesetih i osamdesetih nastavila proizvoditi inovativne cestovne automobile, me?u kojima A310 V6 i GTA. Alpine je prestao proizvoditi automobile 1995.