Nekoliko malih australskih kompanija koje se bave medicinskim kanabisom odlu?ilo je okušati sre?u u Europi, a u probijanju kroz šumu europskih propisa namjeravaju se osloniti na snage koje dobro poznaju teren.
Australske kompanije odlu?ile su se za manje europsko tržište zato što je sjevernoameri?ko zasi?eno, a njihovo mati?no manje od onog u Europi.
“(U Australiji) perspektiva je još uvijek uglavnom ograni?ena na tržište lijekova na recept, pa je za kompanije koje se bave marihuanom izvoz i dalje klju?an”, objašnjava utemeljiteljica i izvršna direktorica BOD Australije Jo Paterson.
Tvrtke ra?unaju da ?e im pravodobna uspostava baze i suradnja s europskim partnerima pomo?i da izgrade bolju pregovara?ku poziciju i da ukradu dio kola?a ve?im sjevernoameri?kim konkurentima.
Europa donosi i brojne probleme jer se propisi razlikuju od zemlje do zemlje, ali nadu ulijevaju povoljne sudske presude o upotrebi marihuane u medicinske svrhe i potencijalna potražnja.
Za naš uspjeh u Europi važna je presuda najvišeg suda Europske unije iz studenog prošle godine da kanabidiol, glavni sastojak medicinskih proizvoda od marihuane, nije narkotik, isti?u australske tvrtke, a ima naznaka i da ?e propisi biti dodatno ublaženi.
Nekoliko tjedana nakon toga agencija Ujedinjenih naroda za droge izglasala je uklanjanje kanabisa s popisa najstrože kontrolirane kategorije opojnih droga, što ?e tako?er pomo?i, dodaju.
Traže se partneri
Prodaja medicinske marihuane u Europi porast ?e do 2025. godine 52 posto, na 3,1 milijardu dolara, procjenjuju istraživa?i tržišta Brightfield Group i konzultantska ku?a Hanway Associates.
Analiti?ari pak upozoravaju da je europski regulatorni krajolik složen i nepregledan.
U nekim zemljama, uklju?uju?i Njema?ku i Nizozemsku, medicinski je kanabis dobro reguliran, a u nekima, kao što su Švedska i Belgija, strogo zabranjen.
?ak su i ve?e australske tvrtke, poput Canopy Growtha i Aurora Cannabisa, teško poslovale na Starom kontinentu i sada smanjuju ulaganja, iako Europu i dalje smatraju velikom prilikom.
Formula je australskih tvrtki za nastup na tako rascjepkanom tržištu suradnja s doma?im tvrtkama koje se snalaze u distribuciji i bolje poznaju propise, a ne samostalna proizvodnja.
Cann Group se tako planira fokusirati na Njema?ku i Veliku Britaniju jer bi ta tržišta trebala brzo rasti.
Udružit ?emo snage s kompanijom sa sjedištem u Londonu kako bismo bili spremni kada tržište po?ne rasti, objašnjava poslovni direktor Canna Shane Duncan.
Analiti?ari sugeriraju strpljenje.
“Nadamo se da ?e australska ulaganja biti promišljenija i više strateška i da ?e pokazivati bolje razumijevanje za ograni?enja tržišta i proces koji traži strpljenje”, rekao je analiti?ar iz Brightfielda Jamie Schau.
Važno je odabrati pravu strategiju za svako tržište pojedina?no i ne tretirati ga kao puki dio Unije, poru?io je.
HINA