Autobuseri traže isplatu naknade zbog online nastave

0
406

Autobusni prijevoznici traže da im se se isplati trošak hladnog pogona u vrijednosti od barem 50 posto ugovorenog iznosa s državom, jer imaju velike troškove budu?i da su zbog zatvaranja škola ostali bez ugovorenog i o?ekivanog prihoda.

Zbog širenja zaraze i velikog porasta broja zaraženih koronavirusom, sve ve?i broj škola u Hrvatskoj prelazi na nastavu na daljinu (model C), što pak u velike probleme stavlja autobusne prijevoznike koji imaju ugovore s državom o prijevozu u?enika, upozorava u petak Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).

Brojni su doma?i prijevoznici ugovorili prijevoz u?enika za 180 dana godišnje, ali zbog zatvaranja škola su u odre?enim školama ostali bez ugovorenog i o?ekivanog prihoda.

Damir Pavlovi? iz HUP-ove Koordinacije javnoliniijskih prijevoznika kaže da autobusni prijevoznici razumiju razloge zbog kojih su škole prešle na nastavu na daljinu, ali dodaje kako to zna?i da autobusi voze prazni ili su prisiljeni potpuno stati.

“Fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i isplate pla?a radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcionirala škola za koju vozimo. Zato je pravedno da se u ugovorima prizna ‘viša sila’ te da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 posto ugovorenog iznosa za vrijeme tijekom kojeg u?enici imaju nastavu na daljinu”, kaže Pavlovi?, dodavši kako ina?e model A ne?e zna?iti povratak u?enika u škole, jer ih ne?e imati tko prevoziti kad se epidemiološka situacija napokon primiri.

Iz HUP-a podsje?aju i da se kriteriji i na?in sufinanciranja troškova javnog prijevoznika u?enika srednjih škola temelji na odluci Vlade iz 2018. godine, pri ?emu je osnova izra?una bila cijena obi?nog eurodiesela koja je tad iznosila 8,37 kuna. Danas se pak cijene osnovnog eurodiesela kre?u od 11,29 kuna, što je pove?anje od 35 posto, a gorivo je pritom klju?ni ulazni trošak koji u velikoj mjeri definira poslovanje autobusnih prijevoznika.

Autobusni je prijevoz, navodi Pavlovi?, zbog korona krize jedna od najugroženijih gospodarskih grana budu?i da svako širenje zaraze smanjuje broj redovnih putnika.

“Epidemija je o?ito ušla u svoju kriti?nu fazu i molimo državu da se prilagodi na nove okolnosti. Ako nam se ne priznaju troškovi hladnog pogona za prijevoz u?enika te ne uvedu mjere za o?uvanje radnih mjesta, sve što je dosad dobro napravljeno past ?e u vodu, skupa s velikom ve?inom autobusnih prijevoznika koji ovaj pritisak ne?e izdržati”, zaklju?io je Pavlovi?.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com