Globalna nestašica poluvodi?a vjerojatno ?e zadavati probleme automobilskoj industriji barem do 2024. godine, procjenjuje u istraživanju objavljenom u utorak savjetodavna tvrtka Alix Partners.
Zbog procvata proizvodnje elektri?nih automobila, kojima treba 10 puta više ?ipova nego benzincima ili dizelašima, možda ni ve?i proizvodni kapaciteti ne?e potpuno pokriti potražnju, upozoravaju autori istraživanja.
Proizvodnja bi trebala dosegnuti pretpandemijsku razinu najranije 2024. godine, procjenjuju u Alix Partnersu.
Prodaja bi pak ove godine trebala pasti za 1,8 posto, na 78,9 milijuna automobila i lakih gospodarskih vozila.
Cijene sirovina za automobile na fosilna goriva dvostruko su ve?e u ovoj godini nego u 2020., a cijene sirovina za elektri?ne automobile gotovo trostruko ve?e, navodi se u istraživanju.
Cijena baterija trebala bi ponovo porasti, nakon višegodišnjeg pada, napominju autori.
Elektri?na vozila u nižoj i srednjoj cjenovnoj kategoriji uskoro bi mogla sve više koristiti baterije od litij-željezo-fosfata, koje su teže i jam?e manju udaljenost od konvencionalnih baterija, ali su jeftinije i ne ovise o rijetkim plemenitim metalima iz nestabilnih dijelova svijeta.
U 2035. Europa ?e biti globalni lider u segmentu isklju?ivo elektri?nih automobila ?iji ?e udio u prodaji iznositi 83 posto. U Njema?koj mogao bi dosegnuti i 96 posto.
Na globalnoj razini svaki drugi prodani automobil trebao bi biti elektri?ni, procjenjuju u Alix Partnersu.
No, elektri?ni automobili zahtijevaju i infrastrukturu za punjenje, koju treba izgraditi kako ne bi bila svedena na priklju?ak u domu vlasnika, upozorio je industrijski stru?njak Christian Siekmann.
HINA
Fotografija: Pixabay