Gume na prednjoj strani vozila obi?no se troše brže od onih na stražnjoj strani, no, ako ?esto mijenjate položaje guma, pobrinut ?ete se da se ravnomjernije troše i posti?i maksimalan vijek trajanja gaznog sloja.
Napomena: rotacija guma ne može ispraviti probleme istrošenosti koji nastaju zbog neispravnog tlaka zraka u gumi.
Koliko ?esto trebam izvršiti rotaciju?
Dobra je ideja rotirati gume približno svakih 10.000 km. Postoje drugi ?imbenici koji ukazuju na to da biste gume trebali ?eš?e rotirati:
Velike brzine, težak teret, duge relacije: ako redovito vozite velikom brzinom na dugim relacijama ili prevozite težak teret, zbog dodatnog optere?enja dobra je ideja ?eš?e izvršavati rotaciju.
Neravnomjerna istrošenost: ako primijetite neravnomjernu istrošenost, rotirajte gume što prije.
Brujanje: ako ?ujete brujanje dok vozite na glatkoj cesti, možda je vrijeme da se informirate o rotaciji.
Mogu li sam izvršiti rotaciju?
Preporu?ujemo da posjetite distributera ili vulkanizera kako bi rotaciju izvršio stru?njak.
Me?utim, rotaciju možete obaviti i sami. Dovoljno je jednostavno. Ne treba vam poseban alat, ve? samo malo prostora i nekoliko sati.
Uvijek provjerite sadrži li priru?nik za vlasnika automobila preporuke od proizvo?a?a vozila.
Što uzeti u obzir ako sami izvršavate rotaciju
Rotiranje guma s prednje strane na stražnju: rotirajte gume s prednje strane na stražnju samo ako su sve gume jednake veli?ine.
Gume razli?itih veli?ina: neka vozila opremljena su gumama razli?itih veli?ina na prednjim i stražnjim osovinama.
Usmjereni uzorci gaznog sloja: kad rotirate gume s usmjerenim uzorkom profila, uvijek pratite strelice ugravirane u boku gume.
Demontaža, montaža i ponovno balansiranje: to ?ete trebati izvršiti ako vozilo ima usmjerene gume razli?itih veli?ina ili kota?e s razli?itim poravnanjem sprijeda i straga.
Izvor: Goodyear