Margina nije mala, 10% je ve?a prepoznatljivost bijelih pješaka nego pješaka tamnije puti. Dodajte tome i ve? utvr?eno ?udljivo ponašanje umjetne inteligencije tijekom kiše ili snijega i imate potencijalno tisu?e opasnih automobila na cestama.
Autonomni automobili podsje?aju na veliku hollywoodsku avanturu, ali jedina razlika u odnosu na neki visokobudžetni bolckbuster je neizvjesnot ishoda. Kad ulazite u kino, prije nego što posegnete za prvim kokicama svjesni ste da ?e Dwanye The Rock Johnson sa smješkom na licu i jednom ogrebotinom posmicati sve što se mi?e te pobjedni?ki napustiti posljednji kadar. Autonomna vozila? Sve je isto, osim izvjesnosti slavodobitnog kraja. Ulažu se milijarde, spektakl je to koji prati cijeli svijet, ali rezultati još izostaju.
ZnanstvenIci s jednog od najboljih fakulteta u svijetu, Georgia Techa, istaživali su razli?ite senzorske sustave, odnosno sustave koji umjetnoj inteligenciji omogu?avaju da ‘vidi’ okolinu i rezultati su, blago re?eno, zapanjuju?i. Ovi sustavi koje testiraju na autonomnim vozilima imaju naviku bolje identificirati bijelce-pješake nego crnce-pješake ili op?enito ljude tamnije puti. Margina nije mala, 10% je ve?a prepoznatljivost bijelih pješaka nego pješaka tamnije puti. Dodajte tome i ve? utvr?eno ?udljivo ponašanje umjetne inteligencije tijekom kiše ili snijega i imate potencijalno tisu?e opasnih automobila na cestama.
Kombinacija kamera i radara na autonomnim automobilima riješila bi taj problem, ali sad se ide u smjeru da se u takva vozila opremaju samo kamerama, da bi se smanjili troškovi, a to nije dobro jer se mogu?nost detekcije pješaka smanjuje.
Autonomna vozila su na prekretnici, a mnoge tvrtke koje ih razvijaju pritiš?u ogromni troškovi razvoja. Gooogleov Waymo, primjerice, planira prodavati dijelove tehnologije koju je razvio kako bi popravio budžet, Ford ?e se u projektu razvoja autonomnih vozila vjerojatno povezati s Volkswagenom…
Izvor: HAK