Mnogi su još do prije nekoliko mjeseci bili uvjereni kako su autonomni automobili rješenje za prometne nesre?e.
Mnogi stru?njaci za razvoj samovoze?ih mogu?nosti pompozno su najavljivali kako ?e se kroz najviše 10 godina ostvariti vizija 0, odnosno cestovni promet lišen prometnih nesre?a sa smrtnom posljedicom.
Takva vjerovanja bila su potkrijepljena statistikama koje su pokazale kako je u 9 od 10 prometnih nesre?a sa smrtnom posljedicom klju?an faktor voza?ka pogreška. No, potpuno isklju?ivanje voza?a iz aktivnog sudjelovanja u cestovnom prometu ipak ga ne?e u?initi 100% sigurnim.
Naime, posljednja analiza prometnih nesre?a koju je napravio IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) pokazala je kako je u 24% prometnih nesre?a sa smrtnom posljedicom do sudara došlo zbog loše vidljivosti ili dekoncentracije voza?a, a u 10% zbog zloupotrebe alkohola ili opijata.
Dakle, u tih 34% slu?ajeva automobil sa samovoze?im mogu?nostima mogao bi ukloniti mogu?nost nesre?e, dok bi u preostalih 66% prometnih nesre?a sa smrtnom posljedicom situaciju mogao promijeniti jedino ako bi centralno ra?unalo bilo programirano tako da bez obzira na sve postavke vlasnika automobila vožnju obavlja isklju?ivo na na?in da je sigurnost na prvom mjestu.
No, takvim automobilom, koje bi u odre?enim situacijama, primjerice, vozilo upola manjom brzinom od ograni?enja, a bez mogu?nosti da se postavke promijene, vlasnici sigurno ne bi bilo zadovoljni.