Svi na struju, a oni joj prkose. Njihov sportaš bit ?e pogonjen mješavinom sinteti?kog benzina i biogoriva, što najavljuje potpuno druk?iji pristup novom dobu, a o?ekuju smanjenje emisije stakleni?kih plinova i do 85 posto.
Iako je britanski Bentley uvijek barem donekle bio naklonjen sportu, posljednjih godina ?ini se da, osim natjecanja u GT3 utrkama – najpoznatijem brdskom brzom testu na svijetu, utrkama Pikes Peak – nema ni dva rekorda iz 2018. i 2019. godini. Naime, me?u serijskim SUV-ovima imaju pobjedu s Bentaygom, a zatim i naslov najbržeg serijskog automobila s Continental GT-om. Me?utim, da bi osvojili trostruku krunu, ove su se godine uhvatili u koštac s malo druga?ijim izazovom.
Izmijenjeni trka?ki automobil Continental klase GT3 poslat ?e na vrh poznate planine u državi Colorado, ali ne?e ga pokretati benzin, ve? obnovljivi gorivi. Još nije poznato o kakvom se gorivu radi, jer je Bentley još uvijek u fazi ispitivanja odgovaraju?e smjese benzina i biogoriva, uz pomo? koje se o?ekuje smanjenje emisije stakleni?kih plinova i do 85 posto.
Odluka o eksperimentiranju s gorivima prvi je korak na putu aktivnog smanjenja emisije CO2 u novim vozilima i polagani prijelaz na hibridne, a do 2030. i isklju?ivo na elektri?ne automobile. O?ekuje se da ?e ovim Bentley postati vode?a prestižna marka automobila na polju ekološki prihvatljive mobilnosti, objašnjavaju u tvrtki. Pri razvoju novih goriva, Bentley ?e se tako?er mo?i obratiti za pomo? partneru Porsche Grupe, gdje su nedavno zapo?eli razvoj i proizvodnju vlastitih e-goriva.
?lan inženjerskog odbora tvrtke dr. Matija Rabe. “Zadovoljstvo nam je što smo se tre?i put vratili na Pikes Peak – gdje ?e naš automobil biti pogonjen obnovljivim gorivom, najavljuju?i tako pokretanje novog projekta prema planu Beyond 100. Naši inženjeri ve? istražuju mogu?nosti korištenja biogoriva i -goriva koja bi naši kupci mogli koristiti pored elektri?ne energije.”
Spomenuti automobil, u kojem ?e sjediti stari poznanik ekipe, Rhys Millen, bit ?e, kako je gore re?eno, zasnovan na automobilu klase GT3, ali dobit ?e novi aerodinami?ni paket. Zrak na vrhu Pikes Peaka puno je rje?i, što zahtijeva glomazne aerodinami?ne dodatke, a vozilo ?e posljedi?no biti opremljeno najve?im stražnjim krilima koja je Bentley instalirao na bilo koji od svojih automobila.
Millen ?e se natjecati s Continental GT3 u klasi Time Attack 1, gdje je trenutni rekord staze 9: 36.559, a prošle godine ga je postavio David Donner s Porscheom 911 GT2 RS Clubsport. Za usporedbu: apsolutni rekord staze je 7: 57.148, a postavio ga je Romain Dumas elektri?nim Volkswagenom ID.R 2018. U klasi Time Attack 1 samo trka?i automobili s (?etiri) pokrivena kota?a i zatvorenom kabinom mogu natjecati se.