Jedna od najve?ih uzdanica proizvo?a?a iz Wolfsburga svakako je Volkswagen Polo VI, koji je upravo predstavljen na senzacionalnoj premijeri u Berlinu. Ro?en je daleke 1975. godine, a u prethodnih pet generacija prodan je u ?ak 14 milijuna primjeraka.
Stoga je sasvim jasno kako je uz Golf rije? o najvažnijem modelu u ponudi Volkswagena. Polo šeste generacije dolazi u privla?nijem i suvremenijem ruhu, a temelji se na modularnoj platformi MQB A0. Sva sila najnovije tehnologije daje do znanja kako je Volkswagen ?vrsto odlu?io igrati na sigurno te novim Polom zaokružuje pri?u zapo?etu Škodom Fabijom i Seat Ibizom. Volkswagen Polo VI spreman je za oštru bitku s Ford Fiestom, Renault Clijom, Toyotom Yaris, Mazdom 2…
Dužinom od 4053 mm (+81), širinom od 1751 mm (+69), visinom od 1446 mm (-97) i me?uosovinskim razmakom napuhanim na 2564 mm (+94) unutrašnjost je prostranija za gotovo ?itavu klasu u usporedbi s prethodnikom. Šira, a niža silueta zaslužna je za sportskiji izgled, a ve?im gabaritima ostvaren je rast obujma prtljažnika sa 280 na ?ak 351 litru, što se do prije nekoliko godina smatralo solidnim i za kompaktnu klasu, dok je za gradski iznimno snažan adut.
Brojni sustavi koji su do ju?er bili rezervirani isklju?ivo za Golf i Passat sad na velika vrata ulaze u Polo pa ve? osnovni paket opreme donosi prednja svjetla u tehnologiji LED, tempomat, automatsko ko?enje te sustav za prepoznavanje pješaka. Time Volkswagen Polo VI zna?ajno diže letvicu, a prave vrijednosti takvog pristupa bit ?e vidljive nakon Euro NCAP testa gdje ?e uvjerljivo osvojiti svih pet zvjezdica, a pojedina?nim ocjenama nametnut ?e se kao lider sigurnosti B-segmenta.
Kvalitetniji materijali u unutrašnjosti i razina obrade za ?istu peticu te školski precizna ergonomija zasluga su pomo?i inženjera iz Audija, koji su po pitanju koncipiranja armature svjetski lideri. Multimedijski sustav u slabijim paketima dolazi sa 6,5-in?nim ekranom, dok bogatiji imaju 8-in?ni. Hands-free, panoramski krov, beži?no punjenje pametnog telefona i ostali gadgeti ponešto ga poskupljuju, ali poput bombe je odjeknula najava kako ?e bazni model u Njema?koj koštati iznimno privla?nih 12.975 eura, što je osjetno manje od o?ekivanja.
Ponudu benzinaca otvara 1.0 MPI sa 65 ili 75 KS, slijedi 1.0 TSI sa 95 ili 115 KS, pa 1.5 TSI sa 150 KS, dok ?e najsnažniji Polo VI, oznake GTI, iz motora 2.0 TSI izvla?iti rasnih 200 KS. Dizelaš je zasad samo jedan, 1.6 TDI sa 80 ili 95 KS, a zanimljiv je i 1.0 TGI s pogonom na plin, koji razvija 90 KS. Bazni modeli imaju prijenos snage putem 5-stupanjskog ru?nog mjenja?a, a snažniji su opremljeni 6-stupanjskim ru?nim ili 7-stupanjskim automatskim DSG-om, koji je dostupan uz doplatu.
Datum dolaska u Hrvatsku, kao i cijene, još uvijek nisu potvr?eni, ali za o?ekivati je kako ?e sti?i krajem ljeta, uz po?etnu cijenu od oko 14.000 eura.