Renault je nedavno otkrio da ?e njegov novi model nositi naziv Austral i pritom pružio sjajan uvid u strategiju imenovanja svojih modela. Sylvia, voditeljica strategije imenovanja pri Odjelu za globalni marketing marke Renault, otkrila je kako zapravo izgleda potraga za pravim imenom.
Dauphine, Espace, Twingo i Clio samo su neki od Renaultovih modela ?ija su imena utkana u kolektivnu svijest. Ho?e li i imena novih modela uspjeti prerasti u nešto svima poznato i blisko? Povodom otkrivanja imena svojeg novog kompaktnog SUV-a, marka je pružila uvid u strategiju imenovanja modela i dokazala kako je još jednom potaknula val promjene.
TRAGOVIMA IMENOVANJA RENAULTOVIH MODELA
Renaultova strategija imenovanja mijenjala se kroz godine. Iako se nekoliko desetlje?a upotrebljavalo slovo R (koje, dakako, ozna?ava Renault) u kombinaciji s brojem, marka je ve?inu svojih modela ozna?avala pravim imenima.
Kada se vozilu daje puno ime, ono ima snažniji odjek jer pobu?uje emocije. A to je nešto što bi svaka marka koja se želi povezati sa svojim kupcima trebala imati na umu!
Nadalje, prava imena ostavljaju prostor za igru zvukom i duljinom rije?i. „Kratka i vedra imena kao što su Clio ili ZOE pristaju malim, gradskim i okretnim automobilima, dok veli?anstvena i duga?ka imena kao što je Talisman više odgovaraju ve?im i luksuznijim modelima” objašnjava Sylvia.
Neki su nazivi prerasli koncepte i automobile i upisali se u automobilsku povijest. Primjer je Espace (francuska rije? za „prostor”) koji savršeno odgovara tako prostranu modelu. Ili pak Twingo, veoma zvu?no ime koje daje naslutiti dinami?nost modela.
POTRAGA ZA PRAVIM IMENOM DUGOTRAJAN JE POSAO
Da bi vozilo uop?e dobilo ime, potrebne su godine promišljanja i istraživanja. Kako bi se postigao potpuni sklad izme?u naziva modela, njegovih karakteristika, kupaca kojima je namijenjen i vrijednosti marke, u postupku osmišljavanja sudjeluje više klju?nih dionika marke. Renaultovi odjeli za marketing, dizajn, proizvode i pravne poslove blisko sura?uju, a u nekim slu?ajevima u pomo? im uska?u i agencije specijalizirane za osmišljavanje imena proizvoda.
Prvi je ponovno oživljavanje legendarnog imena koje povezuje prošlost marke s njezinom budu?noš?u. Primjer je toga naziv Mégane koji je Renault osvježio i modernizirao kroz Mégane E-TECH 100 % Electric, novi kompaktni automobil prepun napredne tehnologije koji na tržište stiže po?etkom ove godine.
Drugi je na?in odabir nekog od zašti?enih imena iz Renaultove baze koja se neprestano nadopunjuje.
Tre?a je mogu?nost pustiti mašti na volju i predložiti nova imena.
Inicijalni popis sadržava desetke imena koja prolaze kroz niz pravnih, jezi?nih i kulturnih „lakmus testova” koje provodimo u svim zemljama u kojima ?e se budu?e vozilo prodavati.
Tri naziva koja u?u u uži izbor naposljetku se dostavljaju direktorima i glavnom izvršnom direktoru koji potom odlu?uje o nazivu koji se najbolje uklapa u njegovu viziju vozila.
I tako je za novi i ambiciozni sportski terenac izabrano ime… Austral!
Austral se nalazi u Renaultovoj bazi zašti?enih imena od 2005. godine i ispunjava ?itav niz kriterija za dodjelu imena.
Izveden iz latinske rije?i australis (što zna?i južni), Austral spaja živost i toplinu južne polutke te prirodni spokoj, poziva nas na istraživanje otvorenih prostranstava i nagovještava beskrajne mogu?nosti. Samo ime snažno odjekuje u mnogim europskim jezicima, uklju?uju?i i francuski (što je posebno važno za marku ponosnu na svoje korijene), španjolski, engleski i talijanski. Ime me?unarodna prizvuka savršen je izbor za vozilo koje ?e se prodavati diljem Europe, ali i izvan nje.
Budu?i da je nabijeno zna?enjem i da pobu?uje emocije, sasvim je prikladno za tržišno pozicioniranje sportskog terenca C-segmenta koji spremno prkosi svim mogu?im izazovima. U nazivu novog modela dva samoglasnika „a” okružuju središnje suglasnike „S”, „T” i „R”. Ta ga savršena ravnoteža glasova ?ini ne samo jednostavnim za izgovor, ve? i najavljuje osje?aj snage i kontrole koji novi terenac pruža.
Naposljetku, savršeno se uklapa u dizajn i strategiju marke, s obzirom na to da Renault želi zadržati identitet suvremene marke koja zra?i toplinom i brigom za ljude te, prije svega, njihove potrebe.