BMW Grupa je ostvarila svoj osmi uzastopni godišnji rekord u prodaji s ukupno 2.490.664 (+ 1,1%) BMW, MINI i Rolls-Royce modela isporu?enih diljem svijeta u 2018. godini. I BMW i Rolls-Royce su ostvarili nikad bolje rezultate, a portfelj tvrtke elektri?nih BMW i MINI vozila je pove?ao prodaju za 38,4% u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj rezultat prodaje potvr?uje poziciju BMW Grupe kao vode?eg svjetskog premium proizvo?a?a automobila.
Pozitivni izgledi za 2019. godinu: o?ekuje se nastavak rasta prodaje
Gledaju?i prema sljede?ih 12 mjeseci, BMW Grupa vjeruje da ?e njena trenutna ofenziva modela rezultirati nastavkom rasta prodaje. “Dok o?ekujemo da ?e tržišni uvjeti ostati izazovni ove godine, novi modeli poput potpuno novog BMW-a X7 i sedme generacije BMW-a serije 3, u kombinaciji sa sve ve?im fokusom na naše kupce i njihove potrebe, zna?e da ?emo mi u BMW-u nastaviti uspješnom putanjom. O?ekujemo da ?emo neznatno pove?ati prodaju u 2019. godini, zadržavaju?i pritom jasnu usmjerenost na profitabilnost“, rekao je Pieter Nota, ?lan uprave BMW AG zadužen za prodaju i brand BMW.
Rekordni rezultat BMW-a 2018. godine: Rast potaknut X vozilima i BMW-om serije 5
2018. godine BMW je ostvario najve?u godišnju prodaju s ukupno 2.125.026 (+ 1,8%) vozila isporu?enih diljem svijeta. Najve?i pokreta?i rasta bila su BMW X vozila: Zahvaljuju?i uvo?enju BMW-a X2 po?etkom 2018. godine i proširenju proizvodnje BMW-a X3 u Kinu i Južnu Afriku, osim SAD-a, ukupna prodaja BMW X obitelji porasla je za 12,1% na 792.590. To zna?i da su ova popularna vozila za sportske aktivnosti ?inila 37,3% ukupne prodaje BMW-a u 2018. godini (33,8% u 2017.).
Još jedan zna?ajan pokreta? rasta je BMW serije 5, koji je u cijelosti bio dostupan na svim tržištima tijekom 2018. godine. Prodaja najpopularnije svjetske premium limuzine pove?ala se za 12,7% u 2018. godini s ukupno 328.997 isporu?enih primjeraka kupcima širom svijeta.
“Ponosni smo što smo postigli svoj najbolji godišnji rezultat prodaje, unato? brojnim važnim promjenama modela i zna?ajnim neprestanim preprekama rasta na nekoliko glavnih tržišta”, komentirao je Pieter Nota. “U 2018. godini je predstavljeno nekoliko uzbudljivih novih modela, uklju?uju?i BMW X2 i BMW serije 8, kao i lansiranje nove generacije BMW-a X4 i BMW-a X5 i dugo o?ekivanog BMW-a Z4. Uvjeren sam da ?e se zamah, koji su stvorili ti novi modeli, nastaviti do 2019. godine”, nastavio je Nota.
Postignut cilj: Preko 140.000 vozila na elektri?ni pogon isporu?eno 2018. godine
Široka paleta vozila na elektri?ni pogon BMW Grupe i dalje osvaja sve ve?i broj kupaca, potvr?uju?i vode?u ulogu tvrtke u vrhunskoj elektromobilnosti. Ukupno je u 2018. godini diljem svijeta prodano 142.617 BMW i MINI vozila na elektri?ni pogon, što je porast od 38,4% u odnosu na prethodnu godinu. Plug-in hibrid BMW 530e (kombinirana potrošnja goriva: 2,3-2,1 l/100 km; kombinirana potrošnja elektri?ne energije: 13,9-13,3 kWh/100 km, kombinirane emisije CO2: 52-47 g/km) bio je najprodavanije vozilo na elektri?ni pogon tvrtke u 2018. godini. Ukupno je prodano 40.260 vozila diljem svijeta, što ?ini 12,2% globalne prodaje BMW-a serije 5 Limuzina. To je ujedno i najprodavaniji luksuzni plug-in hibridni automobil u SAD-u. U me?uvremenu je model MINI Countryman Cooper SE ALL4 (kombinirana potrošnja goriva: 2,5-2,4 l/100 km, kombinirana potrošnja elektri?ne energije 13,7-13,4 kWh/100 km, kombinirane emisije CO2: 56-55 g/km) isporu?en za 13.219 kupaca širom svijeta , što ?ini 13,3% prodaje svih MINI Countryman modela. 2018. godina je bila peta uzastopna godina pove?ane godišnje prodaje BMW-a i3. Uvo?enje opcijski nove, snažnije baterije pomoglo je rastu prodaje modela i3 za 10,6% u 2018. godini s ukupno 34.829 isporu?enih modela u svijetu.
Od lansiranja BMW-a i3 2013. godine, tvrtka je zna?ajno pove?ala svoj portfelj elektri?nih vozila i prodaju tih inovativnih proizvoda. “Oduševljeni smo što smo jasno nadmašili naš cilj prodaje od 140.000 vozila na elektri?ni pogon u 2018. godini i vjerujemo da ?e do kraja 2019. godine na cestama biti pola milijuna vozila na elektri?ni pogon BMW Grupe. Do 2025. godine, BMW Grupa ?e u svojoj ponudi imati najmanje 25 modela vozila na elektri?ni pogon, od kojih ?e 12 modela biti u potpunosti na elektri?ni pogon“, komentirao je Pieter Nota.
Snažan rast u BMW-u M GmbH: cilj se ostvario dvije godine ranije
Automobili visokih performansi BMW-a M GmbH tako?er su postigli novi rekord u prodaji gdje se više od 100.000 (102.780/+ 27.2%) ovih uzbudljivih vozila isporu?ilo kupcima širom svijeta u 2018. godini, što zna?i da je ambiciozna prekretnica postignuta dvije godine prije zadanog roka. Najprodavaniji modeli su BMW X3 M40i (19.670) (kombinirana potrošnja goriva: 8,4 – 8,2 l/100 km; kombinirane emisija CO2: 193 – 188 g/km), BMW M2 (13.731) (kombinirana potrošnja goriva: 10,0 – 9,0 l/100 km, kombinirane emisije CO2: 227 – 206 g/km) i BMW M5 (7.823) (kombinirana potrošnja goriva: 10,8 – 10,7 l/100 km; kombinirane emisije CO2: 246 – 243 g/km).
Pri?a o elektri?nom MINI-ju se nastavlja
U 2018. godini, isporuke vozila marke MINI pale su za 2,8% (361.531) u odnosu na rekordnu prodaju ostvarenu u 2017. godini. O?ekuje se da ?e 2019. godina biti uzbudljiva godina, s elektri?nim MINI-jem koji ?e se prvi put pojaviti do kraja godine. “Unato? zahtjevnim tržišnim uvjetima, MINI je brand koji i dalje oduševljava i uzbu?uje svoje kupce; uvjeren sam da ?e uvo?enje vrlo o?ekivanog elektri?nog MINI-ja donijeti još više entuzijazma”, rekao je Peter Schwarzenbauer, ?lan uprave BMW AG odgovoran za marke MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad.
Rekordno ostvarenje: Najbolja prodaja marke Rolls-Royce Motor Cars
2018. godine, marka Rolls-Royce Motor Cars ostvarila je godišnju prodaju od 4.107 primjeraka (+ 22,2%), što je najviša brojka u 115-godišnjoj povijesti branda. Amerika je zadržala svoju poziciju najvažnijeg tržišta, dok je prodaja u svim regijama rasla iz godine u godinu. “Potražnja kupaca za svim modelima i dalje postoji, sa modelom Phantom kao glavnim pokreta?em rasta, te modelom Ghost kao najprodavanijim modelom”, komentirao je Peter Schwarzenbauer. “Tako?er smo oduševljeni iznimnim reakcijama na terence Cullinan, ?iji su prvi modeli dostavljeni kupcima za Boži?, te skoro puna knjiga narudžbi u tre?em kvartalu ove godine”, nastavio je Schwarzenbauer. 2018. godine je tako?er zabilježen rekordan broj narudžbi, ?ime je dodatno oja?an položaj marke Rolls-Royce kao pravog luksuznog modela.
Osma zaredom: BMW Motorrad ponovno ostvario rekordnu prodaju
BMW Motorrad je ostvario osmu uzastopnu rekordnu godinu, s više motorkota?a i maxi-skutera isporu?enih kupcima nego ikada prije. Prodaja u cijelom rasponu porasla je za 0,9%, a ukupno je isporu?eno 165.566 primjeraka širom svijeta. “2018. godina je bila važna godina za BMW Motorrad, s ukupno devet emocionalnih i inovativnih novih modela koji su po?eli s proizvodnjom”, rekao je Peter Schwarzenbauer. “Predstavljanje mnogih novih modela bio je izazov, ali smo ponosni što smo to savladali, kao što ovaj novi rekord prodaje to i dokazuje. Siguran sam da ?emo nadograditi taj uspjeh kroz 2019. godinu”, zaklju?io je Schwarzenbauer.
Prodaja BMW & MINI modela u regijama/tržištima
“Mnoga od naših najvažnijih tržišta doživjela su zna?ajne politi?ke ili ekonomske posljedice ove godine. Me?utim, BMW Grupa nastavlja s prioritetom dobiti za uravnoteženu prodaju diljem svijeta“, rekao je Pieter Nota.
Azija je uvelike pove?ala rast prodaje tvrtke u 2018. godini, dok je Kina ostvarila solidan rast djelomi?no zahvaljuju?i dostupnosti BMW-a serije 5 i popularnosti lokalno proizvedenog BMW-a serije 1 Limuzina.
Amerika je tako?er pridonijela ukupnom porastu prodaje BMW Grupe, budu?i da je BMW bio jedini proizvo?a? premium automobila koji je ostvario rast prodaje u SAD-u 2018. godine. Trenutna politi?ka i ekonomska neizvjesnost na nekoliko tržišta zna?i da su kombinirane prodaje BMW & MINI modela u Europi na istoj visokoj razini kao i prošle godine. BMW Grupa je bila vode?i proizvo?a? premium automobila u Velikoj Britaniji, gdje je tvrtka tako?er pove?ala svoj udio na tržištu.
Pove?ani tržišni udio ostvaren je i u Njema?koj, gdje je ukupna prodaja BMW-a i MINI-ja u 2018. bila ve?a nego prethodne godine.
Prodaja BMW grupe od po?etka godine do prosinca 2018. godine
Prosinac 2018. godine | Usporedba s prethodnom godinom % | Po?etak godine do prosinca 2018. godine | Usporedba s prethodnom godinom % | |
Automobili BMW grupe | 232.505 | -0,7 | 2.490.664 | +1,1 |
BMW | 198.395 | +1,3 | 2.125.026 | +1,8 |
– BMW M GmbH | 10.268 | +8,0 | 102.780 | +27,2 |
MINI | 33.432 | -11,3 | 361.531 | -2,8 |
Elektri?na vozila BMW grupe* | 17.252 | +30,0 | 142.617 | +38,4 |
Rolls-Royce | 678 | +55,9 | 4.107 | +22,2 |
BMW Motorrad | 13.385 | +13,1 | 165.566 | +0,9 |
Prosinac 2018. godine | Usporedba s prethodnom godinom % | Po?etak godine do prosinca 2018. godine | Usporedba s prethodnom godinom % | |
Europa | 97.568 | -5,2 | 1.097.654 | -0,3 |
– Njema?ka* | 29.400 | -0,1 | 319.134 | +2,5 |
– UK | 21.766 | +2,8 | 237.895 | -1,4 |
Azija | 84.716 | +8,8 | 874.828 | +3,2 |
– Kina (kontinentalna) | 62.895 | +20,9 | 639.953 | +7,7 |
– Japan | 8.664 | +2,5 | 78.001 | -2,0 |
Amerike | 45.176 | -5,9 | 456.325 | +1,4 |
– SAD | 37.154 | -4,4 | 354.698 | +0,5 |
– Latinska Amerika | 5.107 | -6,3 | 54.858 | +8,1 |
Predvi?anja prodaje za 2019. godinu
BMW Grupa o?ekuje da ?e ostvariti blagi porast globalne prodaje u 2019. godini, u podru?ju niske do srednje jednoznamenkaste vrijednosti. O?ekuje se da ?e op?enito dobro gospodarsko okruženje i pozitivne prognoze za premium segment, u kombinaciji s našim novim modelima, posebice ažurirani i prošireni portfelj X-obitelji, podržati rast prodaje u 2019. godini. Me?utim, o?ekuje se da ?e politi?ke i ekonomske okolnosti ostati nestabilne, što bi moglo utjecati na automobilsko tržište.
U kontinentalnoj Kini, BMW Grupa o?ekuje solidan rast prodaje u 2019. godini. Dok je kinesko tržište normalizirano, o?ekuje se da ?e premium segment pokazati dobar potencijal rasta. Lokalno proizvedena BMW vozila bit ?e glavni pokreta?i rasta, posebno BMW X3, koji ?e u potpunosti biti dostupan 2019. godine, po?evši s proizvodnjom u Kini u lipnju 2018. godine.
U Europi, BMW Grupa predvi?a blagi rast prodaje u 2019. godini, iako, ovisno o gospodarskom razvoju u regiji, ne možemo isklju?iti da bi opseg prodaje mogao ostati na prošlogodišnjoj razini.
Iako se ?ini da je cjelokupno tržište automobila u SAD-u dostiglo vrhunac, prognoze za premium segment pokazuju potencijal rasta za 2019. godinu. S obzirom na pozitivne izglede i za tržište premium vozila i za cjelokupno gospodarstvo, BMW Grupa o?ekuje lagani porast prodaje, gdje ?e rast biti potaknut uglavnom našom obnovljenom ponudom SUV-ova.