Njema?ki proizvo?a?i mišljenja su da je transfer nove tehnologije neizvediv u tako kratkom roku po pristojnim komercijalnim uvjetima, prenosi RevijaHAK.
Najave Europe unije o novom Euro 7 standardu emisija za vozila u cestovnom prometu izazvala je veliku buru. Primjenjivala bi se od 2025. godine., a njezin cilj je dodatno smanjenje emisija štetnih plinova novih vozila. Konkretno, to zna?i i ulaganje u nove tehnologije te poskupljenje automobila za par tisu?a eura. Ne?e to biti preveliki problem za kupce BMW-a X5 ili Mercedesa S klase, ali nama kojima je plafon Dancia Sandero Stepway ili neki sli?an model, dodatne dvije tisu?e eura na cijenu ovog automobila bit ?e veliki izdatak.
Volkswagen i BMW stoga su iskoristili njema?ki portal za autoindustriju Automobilwoche kao platformu da iskažu svoje duboko neslaganje s novim planovima Europske unije. Oni su izrazito protiv ove odluke, a mišljenja su da je transfer nove tehnologije neizvediv u tako kratkom roku po pristojnim komercijalnim uvjetima.
– Vrijednosti emisija koje zahtijeva Europska komisija za testove u teškim uvjetima imaju malo veze s realnom upotrebom vozila, ali zahtijevaju puno dodatne tehnologije – objasnio je VW. Zbog velikih troškova implementacije nove tehnologije i potrebnih ljudskih resursa manje ?e se raditi na elektri?noj tranziciji pa ?e i taj segment poslovanja patiti.
U BMW-u su mišljenja da je Euro 7 norma instrument za raniji prestanak proizvodnje benzinaca i dizelaša jer se o?igledno misli da ?e proizvo?a?i automobila i?i linijom manjeg otpora i odustajati od motora s unutarnjim sagorijevanjem. Europska komisija predstavila je svoje prijedloge za Euro 7 standard u studenom. Granice za automobile trebale bi biti samo djelomi?no niže nego prema emisijskom standardu Euro 6, koji je na snazi od 2015. No trebale bi se mjeriti u proširenom obliku testova u kojima bi se uzimali u obzir parametri poput hladnog starta i kratkih putovanja kada su emisije štetnih plinova (CO2, NOx…) višestruko ve?e.
– Kvaliteti zraka ne pomaže ako mjerimo emisije ispušnih plinova novog motora s unutarnjim sagorijevanjem s punim gasom i prikolicom za konje u prvoj brzini na planinskom prijevoju u Alpama – pomalo posprdno su javili iz Volkswagena. Zaklju?ili su da je najbolji na?in za smanjenje emisija razvijati elektri?nu mobilnost, ali to bi mogao biti problem ako ?e sve svoje resurse morati prebaciti na ispunjenje Euro 7 norme i razne homologacije.
Izvor: RevijaHAK