Godine 2009. BMW je predstavio hibridni coupe koji je nacrtao Slavonac Mario Majdandži?. Uspješna pri?a BMW-a i8 ispisuje još jedno poglavlje! Sada je na ?elu dizajnerskog odjela Domagoj ?ukec koji je kupeu pridružio novi BMW i8 Roadster, s otvorenim krovom, dva sjedala i nultom emisijom CO2.
Kao i novi BMW i8 Coupe, BMW i8 Roadster temelji se na arhitekturi vozila LifeDrive s aluminijskim ku?ištem i kabelskom ?elijom od CFRP-a. Cijene ?e zapo?injati od 127.500 eura za kupe te 141.100 eura za kabrio s mekim krovom.
Optimirana tehnologija BMW eDrive, koja se koristi u oba modela, obuhva?a visokonaponsku bateriju sa zna?ajno pove?anim kapacitetom i sadržajem energije.
Kada je otvoren, široki krov BMW i8 Roadstera potpuno se uklapa u stražnji kraj. Jedinstveni mehanizam omogu?ava da se mekani poklopac pretvori u kompaktan paket, stvaraju?i oko 100 litara dodatnoga prostora za odlaganje prtljage iza sjedala.
CFRP maksimira zaštitu putnika
Dvosjed s otvorenim krovom dolazi s novoosmišljenim vratima na guranje, bez okvira, izra?enim iz CFRP-a, s aluminijskom vanjskom školjkom, a okvir vjetrobrana izra?en je isklju?ivo iz CFRP-a. Ovaj iznimno snažan high-tech materijal idealno je opremljen kako bi osigurao izuzetnu krutost, maksimiraju?i zaštitu putnika automobila ?ak i ako se prevr?e.
Optimirana BMW eDrive tehnologija: više snage, ve?i raspon, poboljšano iskustvo elektri?ne vožnje
Tehnologija BMW eDrive i optimirana operativna strategija inteligentnog upravljanja energijom dovode do zna?ajnoga pove?anja broja pogonskih situacija u kojima elektri?ni motor može biti odgovoran za napajanje automobila. Ovo naglašava novi karakter BMW-a i8 Coupea i osigurava da voza?i novoga BMW i8 Roadstera potpuno uživaju u automobilu, u tišini i bez emisije štetnih plinova.
Podloga ove nove razine elektri?nog iskustva vožnje ažurirana je verzija litij-ionske baterije, razvijene za BMW i8. Visokonaponska jedinica nalazi se na središnjem dijelu podvozja automobila. Kapacitet ?elija iznosi od 20 do 34 Ah, a bruto energetski kapacitet raste od 7,1 do 11,6 kWh (neto: 9,4 kWh). Sve to zna?i da elektri?ni motor ima više energije na raspolaganju.
U standardnom modusu vožnje, novi BMW i8 Coupe i novi BMW i8 Roadster mogu se voziti isklju?ivo na samom elektri?nom motoru – od koraka do brzine od 105 km / h, što je za 70 km / h u izvornom i8. Elektri?ni raspon novog BMW i8 Coupea u NEDC testnom ciklusu pove?ao se na 55 kilometara i novi BMW i8 Roadster postavlja brojku od 53 kilometra.
Motor s unutarnjim izgaranjem tako?er je prošao dodatnu optimiranje kako bi odgovarao novim modelima BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster. Filtar za ?estice sada je ugra?en kako bi se dodatno smanjila emisija, apsorbiraju?i ?estice u ispušnim plinovima.
Ekskluzivna oprema i inovativan stil
Novi BMW i8 Coupe i novi BMW i8 Roadster opremljeni su unutarnjom presvlakom Carpo, koja obuhva?a presvlake izra?ene iz pune kože u boji Ivory White za Coupe i Ivory White/ Black za Roadster. Standardna specifikacija tako?er uklju?uje zna?ajke poput kožnoga sportskog upravlja?a s višenamjenskim gumbima i lopaticama za pomicanje, elektri?no podesivim i grijanim sjedalima, višenamjenskim instrumentima te pomo?nim vozilom uklju?uju?i i Surround View, BMW Display Key i Professional Navigation System.
Dostupne opcije za opremu uklju?uju BMW Head-Up Display, BMW-ov laserski svjetlosni ure?aj s BMW selektivnim snopom i akusti?no pješa?ko upozorenje.
Besprijekorno povezivanje s BMW Connected i ConnectedDrive
ConnectedDrive usluge tako?er su uklju?ene, pružaju?i pristup funkcijama kao što su informacije o stanju u prometu u stvarnome vremenu i informacije o parkiranju na ulici. Pomo?nik za osobnu mobilnost BMW Connected povezuje vozilo s odabranim dodirnim to?kama klijenta, kao što su smartphone ili smartwatch, putem fleksibilne platforme Open Mobility Cloud.
Brojni proizvodi i usluge koje se nude u sklopu portfelja 360 ° ELECTRIC osmišljeni su kako bi elektri?na mobilnost u novome BMW i8 Coupeu i novome BMW i8 Roadsteru bila prakti?na u svakodnevnom životu. Oba modela dobivaju standardni kabel za punjenje u na?inu rada 2, koji omogu?ava punjenje akumulatora iz standardne ku?ne uti?nice za manje od ?etiri i pol sata. Priklju?ivanje vozila do BMW i Wallboxa omogu?ava punjenje do 3,6 kW i dovršeno za manje od tri sata. BMW i Wallbox Connect omogu?uje upotrebu globalno jedinstvene BMW Digital Charging Service – klju? za inteligentno punjenje koje ili optimira troškovnu u?inkovitost ili osigurava preferencijalnu uporabu vlastite solarne energije.
Bavarci su prve narudžbe zapo?eli primati još po?etkom godine, a procjenjuje se kako ?e cijene zapo?injati od 127.500 eura za kupe i 141.100 eura za kabrio s mekim krovom.
Tekst: Monika Savi?