Još u rujnu 2017. godine Continental je predstavio sustav za punjenje baterija automobila bez žice, a BMW ga prvi uvodi u serijsku proizvodnju.
Naime, na salonu automobila u Frankfurtu 2017. godine Continental je predstavio sustav koji omogu?ava punjenje baterijskog paketa automobila s hibridnim i elektri?nim pogonskom sklopom. To samo po sebi ne bi bila nikakva vijest da sustav uklju?uje i kabel. No, ovaj ga nema, a prijenos energije je potpuno beži?an. Mnogi posjetitelji salona stoga su s velikim zanimanjem pratili doga?anja na štandu tvrtke Continental koja je ve? desetlje?ima jedan od lidera po pitanju tehni?kih inovacija u automobilskoj industriji.
BMW je prvi prepoznao potencijal da se ta nova tehnologija uvede u serijsku proizvodnju pa je na salonu automobila u Detroitu u sije?nju 2018. godine predstavio svoju izvedenicu. Radi se o punja?u koji se postavi na pod te uklju?i u struju, a automobil je potrebno samo parkirati to?no iznad punja?a, pri ?emu pomažu upute voza?u preko Infotainment sustava. U trenutku kad se automobil zaklju?a punja? kre?e s procesom indukcijskog punjenja baterijskog paketa.
Prvi model koji je uvrstio sustav beži?nog punja?a je hibridni BMW 530e iPerformance, ?iji se baterijski paket ovim na?inom može napuniti za 3,5 sata, obzirom da je snaga punjenja 3,2 kW, a kapacitet baterija 9,2 kWh. S punim baterijama BMW 530e iPerformance može samo na struju prije?i 50 kilometara, što je sasvim dovoljno, obzirom da su brojna istraživanja pokazala kako prosje?an stanovnik EU dnevno ne prije?e više od 60 kilometara.
BMW tvrdi kako je u?inkovitost njihovog sustava za beži?no punjenje baterija 85 posto. Pritom udaljenost podnice automobila od punja?a iznosi osam centimetara. Naravno, snaga punja?a još uvijek nije dovoljna za beži?no punjenje potpuno elektri?nih automobila, koji imaju višestruko ve?i kapacitet baterijskog paketa, ali stru?njaci predvi?aju kako niti takvo rješenje nije daleka budu?nost.
Naime, ve? su godinama u tijeku brojna istraživanja o beži?nom punjenju elektri?nih automobila putem prometnice. Dakle, cesta bi pohranjivala sun?evu energiju te potom indukcijski punila elektri?ne automobile tijekom vožnje. Ovakav princip rada je ostvariv, ali iziskuje golema financijska sredstva pa je za o?ekivati da bi prvi sustavi mogli zaživjeti u gradovima, a bili bi namijenjeni elektri?nim autobusima koji stalno voze istim rutama.
Kristian Sikavi?ev