Ru?no parkiranje sada je stvar prošlosti. U parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu Bosch i Daimler pretvorili su uslugu automatiziranog parkiranja u stvarnost. Davanjem naredbe s pomo?u pametnog telefona voza?i sada mogu automatizirano parkirati automobile na njima dodijeljena mjesta bez potrebe za nadzorom kretanja vozila. Usluga automatiziranog parkiranja važna je prekretnica na putu prema autonomnoj vožnji. Pilot-rješenje u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz prvo je rješenje na svijetu koje se temelji na infrastrukturi za uslugu potpuno automatiziranog parkiranja u stvarnim uvjetima, s voza?em za volanom ili bez voza?a. Od po?etka 2018. posjetitelji ?e i sami mo?i iskusiti prakti?nu uslugu u garaži muzeja i uštedjeti vrijeme koje bi ina?e potrošili na parkiranje.
„Autonomna vožnja postat ?e aktualna brže nego što mnogi misle. Parkiranje bez voza?a u muzeju impresivan je primjer napretka koji je tehnologija dosad postigla”, izjavio je Dr. Michael Hafner, voditelj automatizirane vožnje i aktivnog razvoja sigurnosti u tvrtki Mercedes-Benz Cars. „Uporaba inteligentne infrastrukture parkirne garaže i njezina povezivost s vozilima omogu?ila nam je da parkiranje bez voza?a pretvorimo u stvarnost mnogo ranije nego što smo o?ekivali”, rekao je Gerhard Steiger, predsjednik Boscheva odjela Upravljanje sustavima podvozja.
Poput ?arolije: automatizirana vožnja do parkirnih mjesta i natrag
S pomo?u pametnog telefona svatko može rezervirati automobil putem aplikacije. Putovanje po?inje kada se automobil samostalno odveze do mjesta preuzimanja voza?a. Vra?anje automobila jednako je lako: posjetitelj ostavlja vozilo na prostoru za ostavljanje vozila u garaži i vra?a ga s pomo?u aplikacije na pametnom telefonu. Kada inteligentni sustav parkirne garaže prepozna vozilo, automobil se pali te ga sustav vodi do njegova mjesta.
Parkiranje bez voza?a omogu?eno je me?udjelovanjem inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i automobilske tehnologije iz Mercedes-Benza. Senzori ugra?eni u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje tijekom navo?enja vozila. Tehnologija u automobilu sigurno pretvara naredbe koje dobiva od infrastrukture parkirne garaže u manevre vožnje i na vrijeme zaustavlja vozilo ako je to potrebno. Senzori za infrastrukturu parkirne garaže i komunikacijsku tehnologiju dolaze iz Boscha. Daimler osigurava pilot-vozila i parkirnu garažu muzeja u privatnom vlasništvu. Zajedno s Boschem, oni ?e definirati su?elje izme?u infrastrukture i vozila te izvršiti potrebne izmjene na tehnologiji senzora i softveru automobila.
Prvo na svijetu odobrenje za rad za parkiranje bez voza?a
Nakon premijere uslijedit ?e intenzivno testiranje i faza pokretanja. Projekt su od po?etka nadgledale lokalne agencije: regionalno administrativno tijelo u Stuttgartu i ministarstvo prometa savezne pokrajine Baden-Württemberg te stru?njaci iz tvrtke TÜV Rheinland s ciljem ocjenjivanja radne sigurnosti automobilske tehnologije i tehnologije parkirne garaže. Regulatorna tijela moraju izdati svoje kona?no odobrenje prije nego što parkiranje bez voza?a bude ponu?eno kupcima, a javnost ?e se po prvi put u svijetu mo?i služiti uslugom automatiziranog parkiranja u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz od po?etka 2018. godine. Na taj ?e na?in Bosch i Mercedes-Benz dobiti uvid u to kako korisnici reagiraju na uslugu automatiziranog parkiranja. Postoje?e parkirne garaže mogu?e je naknadno opremiti tehnologijom infrastrukture. Za operatere parkirnih garaža parkiranje bez voza?a zna?it ?e u?inkovitiju uporabu slobodnih parkirnih mjesta: jednaka veli?ina prostora mo?i ?e primiti do 20 % više vozila.
Izvor: Bosch