Zbog skupog plina VW seli proizvodnju u Portugal, Španjolsku i Belgiji, koje su manje izložene energetskoj krizi.
Plinska kriza uzima danak i u EU automobilskoj industriji. Pogotovo u Volkswagenu. Vrlo izgledna selidba proizvodnje iz srednje Europe, iz ?eške, Slova?ke, Njema?ke…, prema Atlantiku!
Plinska kriza koja je zahvatila Europu pokazuje zube na sve više podru?ja, pa tako i u automobilskoj industriji. Pogotovo u Volkswagenu, ili se barem tako ?ini, tome pridaju najviše pažnje.
Prije nekog vremena u javnost je izašla informacija da njema?ka tvrtka ve? gomila zalihe autostakla, budu?i da je prirodni plin jedna od klju?nih komponenti u proizvodnji stakla, pa zbog toga trenutna visoka cijena dodatno pove?ava proizvodnju troškovi, a problemi s opskrbom plinom ?e se samo pove?ati.
U Volkswagenu, kako prenosi portal Automotive News Europe, stoga ve? razmišljaju o preseljenju proizvodnje novih vozila. To se trenutno doga?a u mati?noj zemlji Njema?koj, kao i u ?eškoj i Slova?koj, ukratko, u zemljama koje su u velikoj mjeri ovisne o ruskom plinu.
Rješenje je na Atlantiku
Nijemci bi se trebali odlu?iti na prili?no ekstremnu mjeru ako kriza s opskrbom plinom iz Rusije potraje i nakon završetka zime koja se približava. Kako je objasnio Geng Wu iz Volkswagenovog internog odjela za savjetovanje, razmatraju se mnogi scenariji, ve?a lokalizacija ili druge opcije. Situaciju uspore?uje s onom koja je nastala kada je nedostajalo poluvodi?a, kada su bili prisiljeni tražiti alternative.
Alternative ve? postoje u Volkswagenu. Tvrtka tako?er ima tvornice u Belgiji, Španjolskoj i Portugalu, u zemljama koje manje ovise o ruskom plinu, a više o plinu iz Atlanika, s ?ijom opskrbom nema problema. A ako tome dodamo da je i Volkswagen posljednjih godina zbog globalne situacije smanjio proizvodnju novih automobila, i u tim tvornicama imaju dovoljno slobodnih proizvodnih kapaciteta da barem djelomi?no preuzmu proizvodnju srednjoeuropskih tvornica i to na neodre?eno vrijeme.