Od kraja 1940-ih i kroz rane 1950-e, British Racing Motors ekipa razvijala i je utrkivala se fantasti?nim bolidom. Vozili su ga proslavljeni vozači poput Mikea Hawthornea, Juana Manuela Fangia i Sir Stirlinga Mossa, a uspjesi automobila i komentari na njega su oscilirali od zabrinjavajućih do monumentalnih.
BRM-ov V16 se oslanjao na neke predratne motore (npr. Auto Union i Alfa Romeo), ali zapravo je bio tehnički inovativan i iznimno zahtjevan, od metalurških do strojarsko-proizvodnih potreba. Pod kraj razvoja i prije promjene trkaćeg pravilnika, tj. formule Grand Prix utrke (Formule 1), inženjeri su iz 1.5 litre obujma stvorili monstruma. Kada je motor radio kako treba, uz dvostruko prednabijanje pri 4,83 bara iz dva Rolls Royceova kompresora, pravu smjesu goriva i vozača s dovoljno ludosti, hrabrosti i vještine, šesnaest cilindara je na pistu slalo preko 630 KS pri 12.000 okretaja u minuti. I to preko guma iz 1950-ih.
Vozači BRM-a suočavali su se i opisivali isti problem, ili karakteristiku automobila: ispod 7.000 okretaja, motor je bio relativno pitom (s oko 250 KS), ali onda je počeo cirkus razaranja guma: 436 KS pri 9.000, 527 KS pri 10.000, 593 KS pri 11.000 i 620 KS pri 11.500 okretaja, uz ograničenja tlaka prednabijanja, smjese goriva i broja okretaja.
Čudovišni motor je zagrmio još jednom dugo nakon umirovljenja, kada je godine 1968. Graham Hill odvozio demonstracijsku vožnju s jednim BRM V16 bolidom. Hill je motor vrtio do manijakalnih 13.000 okretaja, a inženjer koji je vodio razvoj motora, Tony Rudd, procijenio je da je pri tim okretajima motor davao oko 780 KS! Ta snaga u F1 nije bila viđena još desetljećima, do prve F1 turbo ere početkom 1980-ih.
Još je zanimljivija Rolls Royceova prognoza da se bi motor u pravim uvjetima mogao zavrtiti do 14.000 okretaja… A uskoro bi to mogli i saznati.
Koristeći originalne korištene, nikad korištene i po originalnim specifikacijama novo proizvedene dijelove te istu Hall and Hall radionu u Folkinghamu na zračnoj pisti iz Drugog svjetskog rata, BRM je oživio jedan svoj stari V16. Taj motor ima preko 36.000 precizno izrađenih dijelova (tolerancije u tisućinku milimetra), a osim oživljavanja starog, BRM uz narudžbu Johna Owena (sina BRM-ovog prvog vlasnika) najavljuje proizvodnju tri nova (uz bolide s pripremljenim, ali neiskorištenim brojevima šasije).
Stari V16 oprezno je isproban na dinamometru sa smanjenim tlakom kompresora. Probuđeni zmaj se uz riganje vatre protegnuo s oko 550 KS pri 10.000 okretaja. Pogledajte i fantastični video koji najavljuje povratak ovog fascinantnog stroja.