U proteklih nekoliko godina ostvaruje se najve?i investicijski ciklus u prometnu infrastrukturu u posljednje vrijeme vrijedan oko 25 milijardi kuna, rekao je u ponedjeljak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi? na 9. kongresu Hrvatskog društva za ceste.
Butkovi? je na otvaranju kongresa Hrvatskog društva za ceste – Via Vita u Opatiji rekao da je uglavnom rije? o investicijama iz europskih fondova, ali i putem koncesijskih modela kao u slu?aju Istarskog ipsilona i druge cijevi tunela kroz U?ku. Kao najve?e dostignu?e izdvojio je izgradnju Pelješkog mosta.
Najavio je da po?etkom prosinca slijedi otvorenje 17,5 kilometara autoceste do Belog Manastira na hrvatskom dijelu koridora 5C. Za preostalih nekoliko kilometra raspisat ?e se natje?aj pa se dovršetak gradnje o?ekuje do kraja 2024. godine.
“Gradi se i 11 kilometara autoceste od Zagreba prema Sisku, a tu je i cesta D-403 u Rijeci. Predvi?amo da ?e nakon završetka ceste D-403 i željezni?ke infrastrukture, za nekoliko godina promet rije?ke luke biti ve?i od luke Koper”, rekao je Butkovi?.
Važnima smatra i investicije u državne ceste. Istaknuo je spoj Požege na autocestu, ilo?ku transverzalu, završetak brze ceste do Virovitice, tunel Kozjak i cestu do Jadranske magistrale te cestu Zagvozd-Imotski. To su investicije koje moraju krenuti, istaknuo je ministar. Slijedi, kazao je, izdavanje gra?evinskih dozvola i pokretanje gradnje.
Nužnim smatra i dovršenje autoceste Zagreb-Macelj u suradnji s koncesionarom, kao i obilaznice Omiša te novih prometnica i ?vorova na ulazu u Split, jer je on ve? dugo prometno zagušen, dodao je ministar.
Veliki problem u realizaciji ugovorenih projekata vidi u rastu cijena i pronalasku dodatnih izvora financija zbog velikih razlika u cijenama.
Butkovi? je ustvrdio da treba unaprijediti i željezni?ku infrastrukturu. Realizacija projekata je po njegovim rije?ima jako spora te se željezni?ki projekti moraju snažnije pokrenuti.
Predsjednik Hrvatskog društva za ceste i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škori? rekao je da je promet okosnica europske integracije i klju?an za slobodno kretanje ljudi, robe i usluga. Ustvrdio je da prometna politika pomaže u razvoju gospodarstva i moderne infrastrukture.
Velike prometne investicije revitalizirale su u odre?enoj mjeri gra?evinske tvrtke, vratile im mogu?nost rasta i razvitka, a manjim tvrtkama dale priliku za tvrtke za pozicioniranje na tržištu, rekao je Škori?.
HINA