Kondenzator klime važan je dio u sustavu hla?enja, oblikovan je za što bržu predaju topline, uvijek je smješten iza kompresora u automobilu ili pored ili ispred hladnjaka rashladne teku?ine za motor te je takvog oblika da lako propušta obilnu zra?nu struju. Današnji kondenzatori su naj?eš?e plo?asti i aluminijski te imaju mikrokanale i limena krila.
Toplina iz automobila zapravo se predaje vanjskom zraku preko kondenzatora klime. On radi na sljede?em principu – para koja ima visoki tlak, ulazi u kondenzator koji vrši prinudnu ventilaciju i na taj na?in paru kondenzira na temperaturu koja je u okolnoj sredini te se para pretvara u teku?inu koja je visokog pritiska.
U kondenzatoru klime nalazi se rashladno sredstvo koje je u plinovitom stanju, a u ovaj dio dolazi iz kompresora klime. Zapravo je zadatak kondenzatora klime da plin pretvori u teku?inu. Teku?ina koja se tako stvara tako?er ima visok tlak i takva teku?ina dalje nastavlja te?i rashladnim sustavom i hladiti. Kako bi hla?enje bilo što efikasnije, postoji i ventilator ?ije je mjesto ispred kondenzatora i koji zapravo raspršuje ohla?eni zrak. Nažalost, ventilator je smješten na udarnom mjestu i zbog toga ga ?esto udaraju kamen?i?i ili insekti pa se može pokvariti. Ventilator kondenzatora je veoma bitan za performanse klima ure?aja, a najvažniji je kada su velike gužve i kada je ventilator zapravo jedini na?in pomo?u kojeg se kondenzator može ventilirati, ?ime se omogu?uje normalan rad klima ure?aja.
U globalu možemo re?i da je kondenzator vrsta ure?aja koja plin pretvara u teku?e stanje, dakle mijenja agregatno stanje, a suprotno od kondenzatora je ispariva?. Kondenzator na automobilu još se u narodu ?esto naziva i kiler.
Kao i svakim drugim dijelom na vozilu, tako je i klimu te njezin kondenzator bitno redovito provjeravati. Neke od dijelova auto klime potrebno je provjeravati svakih 12 mjeseci, a neke svake dvije godine. Svako vozilo i tip ima specifi?an kondenzator i zato je i provjeru i eventualnu zamjenu bitno napraviti u ovlaštenom servisu.
Rad svakog klima ure?aja osnovan je na kružnom procesu plina koji kruži u zatvorenom sistemu i zatvorenom ciklusu i pri tome mijenja agregatno stanje. Osnovni dijelovi sistema klime su ispariva?, kondenzator i kompresor te svaki ima svoju funkciju. Plin u teku?em stanju prvo ulazi u ispariva? i koriste?i toplinu iz zraka ekspandira se. Kada pro?e ispariva?, plin stiže u kompresor u kojem se u isto vrijeme pove?avaju i tlak i temperatura. Tako se stvara plin koji ima visoki tlak i takav stiže u kondenzator u kojem se plin pretvara u teku?e stanje te se pomo?u ventilatora dobiveni ohla?eni zrak raspršuje i hladi kabinu vozila.
Voza?i naj?eš?e odlaze stru?njaku za auto klime tek kada ona prestane raditi ili kada ne radi dobro. Kao što se i može zaklju?iti, za njezino pravilno funkcioniranje potreban je plin, a zanimljivo je znati da se svake godine izgubi od tri do osam posto plina, što svakako treba imati na pameti ukoliko ve? jako dugo niste provjeravali stanje auto klime u svom vozilu. Prilikom redovitog servisa klima ure?aja ispušta se staro ulje, a rashladno sredstvo se važe, osloba?a vlage i po potrebi nadopunjuje. Tako?er se može dodati i kontrast u slu?aju da klima pušta, kako bi se vidjelo gdje pušta, a jedno od mogu?ih mjesta puštanja je upravo kondenzator.
Izvor: Silux.hr