Danijel Šaškin, Saša Bitterman, Boris Garafuli? i Tomislav Glavi? ?etiri su Hrvata koja su krenula u desetodnevnu avanturu po peruanskom pijesku.
Danijel Šaškin i Saša Bitterman 100 posto su hrvatska mom?ad, no uz njih danas u 18 sati u utrku kre?e i hrvatski ?ileanac Boris Garafuli? koji ?e se boriti i za podij sa Carlos Saintzom, Sebastien Loebom, relijaškim legendama, a i sa Stephanom Peterhanselom, zvijezdom Paris-Dakra, pilotom koji je osvojio najviše, nevjerojatnih 11 naslova pobjednika Dakra i to i s motociklom i automobilom. Uz njih troje tu je i ro?eni Zadranin, Tomislav Glavi? (43) koji nastupa kao suvoza? u ?ileansko-hrvatskoj posadi.
Hrvati spremni ?ekaju start u Limi novog Dakar Rallyja. Ceremonijalni po?etak utrke je u nedjelju 6. sije?nja iz samog središta Lime, glavnog peruanskog grada, a vozi se deset dionica dugih 3000 km, od ?ega 70 posto po pijesku. Pravi start slijedi sutra, u ponedjeljak, po našem vremenu to?no u 18 sati. Cro Dakar Team uzda se u neobi?no, pijesku prilago?eno ?udovišno vozilo startnog broja 382 koje su osmislili Francuzi a koje servisira Darko Peljhan, višestruki nacionalni pobjednik u reliju.
Daniel Šaškin i Saša Bitterman uzdaju se u “?udovišni” bolid od 192 KS koji je duga?ak kao Fi?o, a kao jedan od favorita spominje se hrvatski ?ileanac Boris Garafuli? (56).
Najslavnija reli utrka na svijetu ve? 17 godina nema veze s Parizom, a veze ve? nema ni cijelo desetlje?e s Dakrom. Afri?ki Dakar iz sigurnosnih razloga nije cilj ve? desetu godinu u nizu. I start i cilj je ove godine u glavnom gradu Perua, a ve? na samom startu o?ekuje se da ?e karavana od više od 400 natjecatelja krenuti pompozno i to pred najmanje milijun gledatelja. Najspektakularniji reli uhvatio je korijenje u Južnoj Americi, iako mu na po?etku nisu davali nimalo šansi. Jednako je uzbudljiv, a ništa manje opasan.
Daniel Šaškin i Saša Bitterman vozit ?e egzoti?no francusko vozilo startnog broja 382 Can Am Maverick X3 koji je specijalno za teške “dakarske” uvjete pripremio Darko Peljhan, Slovenac i njihov ?arobni mehani?ar/tehni?ar. Prvi Hrvat koji je vozio najteži reli na svijetu bio je još daleke 1990. Tihomir Filipovi?, a Daniel je zadnji put nastupio na reliju 2009. Rally starta u nedjelju 6. sije?nja i vozi se deset dionica dugih 3000 km, od ?ega 70 posto po pijesku
Otkako se 2009. Reli Pariz-Dakar zbog sigurnosnih problema preselio iz Afrike u Južnu Ameriku ovu najizazovniju oktansku jurnjavu više ne pohode Hrvati iz Hrvatske. Ako ve? nije bilo njih, ima onih hrvatskih korijena. U posljednjih nekoliko sezona startalo je njih najmanje petero, no najviše uspjeha imao je Boris Garafuli? (56). Njegov istoimeni, nažalost i pokojni otac, legenda je ?ileanskog automobilizma, a i sam bi vrlo lako mogao i?i istim putem. Prošle je godine Boris Garafuli? završio kao 13. u ukupnom poretku i upravo ga je to uvrstilo u sam krug ovogodišnjih favorita. Prošlogodišnji pobjednik Carlos Sainz, u Peugeotu 3008, bit ?e na teškim iskušenjima, jer najbrži ?ileanac, naše gore list, ne samo što odli?no poznaje 7000 km dugu ovogodišnju rutu, ve? i upravlja tvorni?kim Minijem, gotovo jednakim kao što je i onaj kojeg vozi Katarac Al –Attiyah Nasser, koji je prošlogodišnji reli, koji se vozio u Argentini, Peruu i Boliviji, završio na podiju, rame uz rame s višestrukim svjetskim prvakom u WRC-u, Carlosom Sainzom.
Boris Garafuli? “fajtat” ?e se i sa Sebastien Loebom, relijaškom legendom, a i sa Stephanom Peterhanselom, zvijezdom Paris-Dakra, pilotom koji je osvojio najviše, nevjerojatnih 11 naslova pobjednika Dakra i to i s motociklom i automobilom.