Škoda Felicia je u automobilski svijet ušla u listopadu 1994. godine kao moderni hatchback s pet vrata, nasljednik modela Favorit, za koji je navodno postojala sasvim istinita anegdota da je nastao kupnjom Volkswagen Golfa u Njemačkoj, a potom su Škodini inženjeri trebao doslovno kopirati sve mehaničke dijelove. Pola godine nakon hatchback Felicie, Felicia Combi je proširena, između 1994. i 2001. proizvedeno je više od 1,4 milijuna modela Felicia, a automobil je postigao brojne uspjehe i u motorsportu.
Svjetska premijera Škode Felicie održana je 26. listopada 1994. godine na poznatom Karlovom mostu u Pragu. Proizvodnja novog modela već je započela u rujnu u tvornici Vrchlabí, a nakon toga u tvornici Mladá Boleslav 17. listopada 1994. Felicia je postala prvi automobil razvijen nakon što je Volkswagen Grupa stekla udio u Škodi 1991. To je Škodi omogućilo pristup opremi i motorima Grupe, kao i modernim značajkama sigurnosti i udobnosti, što je pridonijelo Felicijinom izvanrednom komercijalnom uspjehu.
Ponuda modela Felicia nastala je iz sveobuhvatnog ažuriranja prethodne Škode Favorit. Felicia je imala novi dizajn, pri čemu je hatchback s pet vrata bio 40 mm duži i 15 mm širi od Favorita, što je također povećalo obujam prtljažnika za 21 litru na ukupno 272 litre. Osnovni motor bio je četverocilindrični benzinski motor od 1.289 ccm, dostupan u dvije izlazne snage (40 kW/59 KS i 50 kW/68 KS).
Godine 1995. uvedeni su snažniji 1.6 MPI motor (55 kW/75 KS) i 1.9 D dizel motor (47 kW/64 KS). Zahvaljujući bliskoj suradnji s Volkswagen grupom, moderne značajke uvedene su u cijeloj proizvodnoj liniji Felicia, uključujući ABS, do četiri zračna jastuka, servo upravljač, klima uređaj, putno računalo, grijana prednja sjedala i kožne presvlake. Godine 1994. Škoda Felicia proglašena je automobilom godine u Češkoj.
U kolovozu 1995. tvornica Kvasiny počela je proizvoditi uslužne verzije – Pickup i Vanplus. Osim toga, više od 4000 primjeraka Škode Felicia Fun for leisure proizvedeno je na temelju pickupa. Ovo jedinstveno vozilo u prepoznatljivoj žutoj boji imalo je nekonvencionalan raspored sjedala 2+2 s sklopivom klupom za putnike straga.
Veliki facelift uslijedio je u veljači 1998., dovodeći vanjski izgled automobila u sklad sa ŠKODA-inim dizajnerskim jezikom tog vremena, uspostavljenim većim modelom Octavia (u proizvodnji od 1996.). Ovo ažuriranje dovelo je do povećanja duljine Felicie za 28 mm i 32 mm za karavansku verziju, dok su također uvedene nove boje karoserije i opcije.
Tijekom svoje karijere Škoda Felicia bila je dostupna u raznim posebnim izvedbama i izdanjima. 1995. godine s ovim modelom prvi put je predstavljena vrhunska linija opreme Laurin & Klement. Godinu dana kasnije, izdano je posebno izdanje Atlante u čast Ljetnih olimpijskih igara. Ostala značajna izdanja uključivala su Sport Line, Color Line, Excellent, Magic, Family i Mystery, od kojih potonji ima motiv Praškog astronomskog sata. Kada je posljednja Škoda Felicia sišla s proizvodne trake u lipnju 2001., ukupna brojka proizvedenih dosegla je impresivnih 1.401.489 vozila.
Felicia je također dokazala svoju robusnost, izdržljivost i svestranost u motosportu, natječući se u Svjetskom prvenstvu u reliju između 1995. i 1997., gdje je redovito bila prva u ukupnom poretku. Škoda Felicia Kit Car pokretali su 1,3, 1,5 i kasnije 1,6-litreni četverocilindrični motori, a potonji je ugodio tim Škoda Motorsport da isporučuje do 174 konjske snage. Tijekom svoje rally karijere, Škoda Felicia Kit Car stekla je reputaciju pouzdanosti i izvrsnog upravljanja – slično kao i njezini proizvodni primjerci, koji i danas vjerno služe.
Izvor: www.startnews.hr