Povijest marke Citroën još od 1919. ide u korak s vremenom zahvaljuju?i jedinstvenim i revolucionarnim vozilima koja su, kao ikone, osvojila srca voza?a. Na salonu automobila u Ženevi 2019. , Marka ponovno donosi nešto novo i otkriva svoj nesputan pokušaj vozila kao rješenja za urbanu mobilnost.
Dok je 2CV slobodu kretanja u?inio naširoko dostupnom diljem zemlje, Ami One Concept osloba?a urbanu mobilnost za svakoga svojim jedinstvenim i popularnim stavom koji promi?e novo automobilsko iskustvo.
Vizija urbane mobilnosti marke Citroën dio je posve digitaliziranog i individualiziranog procesa za kupce koji se usredoto?uje na besprijekornost, jednostavnost i slobodu upotrebe.
Sa svojim novim i jedinstvenim sustavom urbane mobilnosti – koji utjelovljuje novo podru?je istraživanja marke Citroën kao dio njezine energetske tranzicije – Marka namjerava osloboditi individualnu mobilnost u gradu. Marka Citroën dizajnirala je Ami One Concept kao alternativu javnom prijevozu (autobusu, tramvaju, podzemnoj željeznici) i drugim individualnim na?inima transporta na dva kota?a kao što su bicikli, skuteri i romobili.
Vrlo kompaktno konceptualno vozilo (dužine 2,50 m) s dva sjedala koje osigurava dojmljivu okretnost u urbanim okruženjima, Ami One Concept istodobno je i robusno vozilo zahvaljuju?i dizajnu svoje karoserije. Zatvorena kabina štiti putnike u slu?aju nepovoljnih vremenskih uvjeta. Arhitektura i dizajn vozila, koji po?ivaju na funkcionalnosti i upotrebljivosti, korisnicima omogu?uju otkrivanje novog doživljaja vožnje.
Ami One Concept dostupan je ve? od navršene 16. godine života (prosjek za europske zemlje / u skladu sa zakonodavstvom) te je namijenjen urbanim kupcima koji imaju ili nemaju voza?ku dozvolu te koji s Markom dijele jednaku ljubav prema slobodi kretanja.
Vjeran sloganu Marke „Inspired by You” i posve povezan, Ami One Concept po?iva na posve digitalnom ekosustavu, po?evši od pronalaska vozila pa sve do njegove upotrebe. Ekosustav nudi inovativni doživljaj za kupce „na zahtjev” koji se odnosi na svaki korak (internetska prezentacija, zahtjev za probnu vožnju, konfiguracija usluga, rezervacija i isporuka) te kupcima omogu?uje jednostavan odabir razdoblja upotrebe koje najviše odgovara njihovim potrebama. Digitalni doživljaj nastavlja se s posebnom mobilnom aplikacijom za upravljanje vozilom i putovanjima.
Mogu?nosti za dijeljenje i iznajmljivanje vozila mogu se prilagoditi potrebama za mobilnoš?u svake osobe i ispunjavati te potrebe tijekom pet minuta, pet sati ili pet dana upotrebe, kao i tijekom duljih razdoblja s ponudama za iznajmljivanje na pet mjeseci ili dugoro?nim dogovorima za leasing na pet godina.
• pet minuta ili pet sati: rješenje mobilnosti dostupno je na odre?enoj lokaciji tijekom odre?enog razdoblja putem ponude za dijeljenje vozila kojom upravlja marka Free2Move. Upotrebom aplikacije namijenjene novim oblicima mobilnosti kupci mogu odabrati svoj Ami One Concept u nekoliko klikova.
• pet dana: Mobilno rješenje dostupno je u obliku ponude za kratkoro?an najam s jednostavnim pristupom. Kupac jednostavno internetski rezervira vozilo putem internetske stranice Rent&Smile društva Citroën.
• pet mjeseci: pristup bez obveza na kra?e razdoblje od „uobi?ajenog” vlasništva.
• pet godina: mobilno rješenje tako?er je dostupno kao u okviru petogodišnjeg, dugoro?nog leasinga s uslugama punjenja baterije, održavanja i parkiranja uklju?enima u mjese?nu ratu; zahvaljuju?i doživljaju posve internetske kupnje kupci mogu odabrati lokaciju isporuke, bez obzira na to je li rije? o njihovu domu ili najbližoj prodajnoj lokaciji.
Kako bi podržala ovaj inovativan doživljaj za kupce, marka Citroën kreirala je „Ami One pultove”, digitalizirane prostore koji predstavljaju ono što bi moglo postati automatski distributor za Ami One Concept u gradskim središtima, gdje kupci mogu pristupiti informacijama o proizvodu i mogu?im opcijama pristupa, od pet minuta do pet godina, te tako?er rezervirati probnu vožnju ovoga mobilnog rješenja. Pultovi se mogu uvesti i na druga prodajna mjesta uklju?uju?i trgova?ke centre.
Posebna mobilna aplikacija za intuitivnu i jednostavnu upotrebu
Nakon što rješenje urbane mobilnosti bude u rukama voza?a, na scenu stupa mobilna aplikacija kako bi im osigurala poseban dijalog s vozilom Ami One Concept. Voza?i mogu slobodno i u svakom trenutku upravljati postavkama aplikacija u vozilu te proširiti svoj doživljaj za kupce putem pametnog telefona. Kupci mogu na daljinu pristupati informacijama iz svojeg osobnog prostora (potrošnja struje, punjenje baterije) te portalu s odgovaraju?im uslugama putem sustava Free2Move Services koji olakšava gradsku vožnju (potraga za parkirnim mjestom, geolociranje itd.).
U svrhu ve?e jednostavnosti i sigurnosti, ovom se posebnom aplikacijom može upravljati glasovnim naredbama. Voza?i mogu vrlo jednostavno zatražiti navigaciju do najbliže stanice za punjenje ili rezervirati parkirno mjesto. Aplikacija se uvelike temelji na uslugama sustava Free2Move Services, koje kupcu pojednostavnjuju vožnju zahvaljuju?i geolociranju za pronalazak parkirališta i parkirnih mjesta koja nude mogu?nost elektroni?kog pla?anja. Dvije aplikacije, posebno razvijene za elektri?ne modele, bit ?e posebno zanimljive kupcima:
– Charging Pass voza?ima elektri?nih vozila omogu?uje lociranje i pristup elektri?nim stanicama za punjenje kompatibilnima s njihovim vozilom. Kako bi što jednostavnije donosio odluke za kupca, sustav Free2Move Services uspostavlja predodabir na temelju triju kriterija: udaljenosti, brzine punjenja i cijene punjenja. On prikazuje zadani popis, no kupci mogu pristupiti karti sa stanicama za punjenje. Pretraživanje se može provesti prema naho?enju kupca ili predložiti putem obavijesti kada razina napunjenosti baterije padne na kriti?no nisku razinu. Nakon što kupac odabere stanicu za punjenje na ekranu svojega pametnog telefona, može poslati odredište na svoj pametni telefon putem omiljene aplikacije za planiranje ruta (Waze ili Google karte).
– Osim Charging Passa, aplikacija Trip Planner voza?ima jam?i sigurnost tako što predlaže najbolju rutu, pri ?emu u obzir uzima preostali domet, upotrebu vozila i lokaciju stanica za punjenje na putu. Ona tako može procijeniti trajanje putovanja uklju?uju?i vrijeme punjenja.
U unutrašnjosti Ami One Concept vozila vlada tišina zahvaljuju?i njegovoj posve elektri?noj tehnologiji, a siguran je i kad je rije? o vanjskom okruženju. Opremljen je vlastitom dimenzijom zvuka, koju je razvila agencija Start-Rec u suradnji s dizajnerima marke Citroën. Zvukovi koje proizvodi Ami One Concept održavaju njegovu cjelokupnu osobnost, izvorna i organska glazba u kojoj se stapaju muški i ženski glasovi vode ga miljama daleko od digitalnog klišeja „robotskog“ glasa. Vozilo se svojim identitetom zvuka jasno isti?e me?u svojom konkurencijom, a on je oblikovan slijedom nota koje se mijenjaju ovisno o brzini vozila te je u skladu s uredbom EU-a koja je stupila na snagu 1. sije?nja 2019. godine. Zbog sigurnosnih se razloga sva elektri?na vozila sada moraju opremiti zvu?nim upozorenjem pri niskim brzinama kako bi pješaci znali da im se približava vozilo.
Ami One Concept predstavlja jedinstveno rješenje mobilnosti dizajnirano za urbanu vožnju te se odlikuje karoserijom kockastog oblika i iznimno kompaktnim dimenzijama. Samouvjereno stoje?i na svojim posebno dizajniranim 18″ kota?ima s ?etiri kraka te odaju?i dojam da je oblikovan iz jednog komada dužine 2,50 m i visine 1,50 m, Ami One Concept ulijeva visoku razinu povjerenja. Odaje dojam robusnosti te jam?i najvišu razinu okretnosti i upravljivosti. Njegova je dodatna prednost ta što se može parkirati okomito u odnosu na plo?nik.
Ami One Concept posve je povezano mobilno rješenje za urbanu vožnju u kojem pametni telefon predstavlja središnji aspekt su?elja izme?u ?ovjeka i stroja te ?ini vožnju intuitivnom i smirenom. Voza?i mogu pristupiti vozilu Ami One Concept s pomo?u svojih pametnih telefona. Vrata se zaklju?avaju i otklju?avaju s pomo?u QR kôda na aluminijskom postolju ru?ica vrata. Kada u?e u vozilo, voza? postavlja svoj telefon u predvi?eno podru?je ispred sebe. Kad je telefon smješten u podru?je za beži?no indukcijsko punjenje, može zapo?eti dijalog izme?u vozila Ami One Concept i voza?a. Ovisno o aplikaciji koja se upotrebljava, ekran zaslona izveden je u obliku mjehuri?a i projicira se na reflektiraju?u površinu u vidnom polju voza?a kao sustav Head-up zaslona. Napredne funkcije poput infotainmenta i navigacije mogu se upotrebljavati uz propisane instrumente za vožnju u svrhu dodatnog poboljšanja doživljaja vožnje. Su?elje ?ovjeka i stroja u vozilu Ami One Concept dizajnirano je kao osobni pomo?nik za još bolju interakciju s voza?em. Su?eljem se upravlja s pomo?u dvaju gumba smještenih na kolu upravlja?a: glasovnom naredbom za pozivanje pomo?nika i padaju?im izbornikom za pretraživanje aplikacija.
Jednostavan i ?ist dizajn kombiniranog instrumenta uklju?uje 5-in?ni ekran na kojem se prikazuju korisne informacije za voza?a (brzina, indikatori itd.). Grafika zaslona istih je nijansi boja kao i materijali u putni?kom prostoru (boje Orange Mécanique i Out of the Blue) te uklju?uje dva posebna fonta: jedan je prirodniji, dok drugi sadržava više tehnoloških zna?ajki i nadahnut je kubi?nim oblicima vozila Ami One Concept i povijesnog simbola marke Citroën, a upotrebljava se prije svega za brzinomjer. Na humaniziranom grafi?kom su?elju prikazane su stilizirane o?i u cilju prijenosa emocija i uspostavljanja posebnog dijaloga s korisnikom (upozorenje, ispitivanje itd.).
AMI ONE CONCEPT TEHNI?KE KARAKTERISTIKE:
Dužina: 2.50 m
Širina 1.50 m
Visina: 1.50 m
Krug okretanja izme?u zidova: 8 m
Težina: 425 kg