Dok se francuski automobili u Hrvatskoj rijetko povezuju sa sportom, oni u svijetu relija žare i pale. Vrijeme je da se sruše predrasude jer Citroën sa svojim C3 WRC kre?e u novi pohod na FIA svjetsko prvenstvo u reliju!
Od kada se pojavio Citroën C3 WRC u svakom je pogledu pomaknuo granice WRC automobila. Najnoviji uradak inženjera iz WRC odjela smanjio je omjer mase i snage sa 3.8 kg/KS na 3.1 kg/KS, smanjio potrošnju, dodao brojne aerodinami?ke dodatke i pogon na sve kota?e koji sada dolazi sa središnje upravljanim diferencijalom.
Citroën Racing razvija i proizvodi vlastite u skladu s FIA-inim pravilnikom o proizvodnji motora od 2010. godine. o proizvodnji motora. Arhitektura motora temelji se na 1,6-litrenom ?etverocilindarskom turbomotoru s izravnim ubrizgavanjem, što proizvo?a?ima omogu?uje uporabu u razli?itim natjecanjima.
Glavni faktor napretka (a vjerujemo i zabave) u performansama motora za novu sezonu je širi restriktor turbopunja?a ?iji je promjer pove?an sa 33 mm na 36 mm ?ime je snaga pove?ala za otprilike 20% na itekako impresivnih 380 KS. Me?utim, zbog ograni?enja pritiska turbopunja?a od 2,5 bara okretni je moment ostao gotovo jednak, na 400 Nm. Moramo priznati da je zvuk neodoljiv!
Kao i u prethodne dvije izvedbe, motor odjela Citroën Racing izra?en je od aluminijskog bloka, izra?enog od jednog dijela. Ovaj precizno izra?en komad metala mora poštovati stroga pravila u pogledu minimalne mase i visine težišta.
Zanimljivo je da je C3 WRC prvi Citroënov automobil napravljen na temelju petovratne karoserije. Naravno, stražnja vrata su izva?ena, no konstrukcijski je takva konfiguracija iziskala iznimnu koli?inu rada na organizaciji rasporeda automobila i ergonomiji kako bi se pronašao optimalan položaj za posadu, uzimaju u obzir raspodjelu mase, vidljivost i pasivnu sigurnost.
Velika koli?ina pažnje je tako?er stavljena na faktor sigurnosti te su tako vrata oja?ana dodatnim slojem kompozitnih vlakana, dok je unutarnji dio vrata obložen pjenom visoke gusto?e konstruirane da upije energiju udarca, dok su nasloni za glavu školjkastih sjedala sada opremljeni novim zaštitnim profilima.
Poboljšana je i stabilnost vozila u ?emu je klju?na komponenta u pogledu prianjanja i osje?aja voza?a ovjes, koji je doživio znatne promjene. Amortizeri su osmišljeni i proizvedeni u Citroën Racingu, postavljeni su pod kutom ?ime se pove?ao hod. Geometrija ovjesa ?e se razlikovati za utrke na asfaltu u odnosu na utrke na šljunku.
Pogon na sve kota?e se vratio tradicionalnim vrijednostima te ponovno koristi središnje upravljani hidrauli?ni diferencijal. Taj sustav, koji se primjenjuje u modelima Xsara i C4 WRC omogu?uju prednjoj i stražnjoj osovini da se rotiraju razli?itim brzinama. Nadziranjem hidrauli?kog pritiska u središnjoj spojki omogu?en je prijenos okretnog momenta s jedne osovine na drugu, kako bi se uklonilo podupravljanje i smanjilo proklizavanje kota?a.
U svakome slu?aju, imamo jedan jako zanimljivi primjerak koji jedva ?ekamo na budu?im natjecanjima. Za kraj, donosimo detaljne tehni?ke specifikacije koje možete vidjeti niže:
CITROËN C3 WRC – TEHNI?KE SPECIFIKACIJE
Podvozje
Konstrukcija Šasija modela Citroën C3 oja?ana zavarenim višeto?kovnim sigurnosnim kavezom
Karoserija ?elik i kompozitna vlakna
Motor
Vrsta Citroën Racing GRE 2017 – 1,6-litreni turbomotor s izravnim ubrizgavanjem
Provrt x hod
klipova 84 x 72 mm
Obujam 1600 cm3
Najve?a snaga 380 KS pri 6000 o/min
Najve?i okretni
moment 400 Nm pri 4500 o/min
Specifi?na snaga 237 KS/litra
Razdjelni sustav Dvostruko koljenasto vratilo, ?etiri ventila po cilindru
Ubrizgavanje
goriva Izravno ubrizgavanje, kontrolna jedinica Magneti Marelli
Pogonski sustav
Vrsta Pogon na ?etiri kota?a
Kva?ilo Dvostruki diskovi u kombinaciji keramike i metala
Mjenja? Šesterostupanjski sekvencijalni
Upravljanje Poluautomatski mjenja? s polugicama na upravlja?u
Diferencijali Mehani?ki prednji i blokiraju?i stražnji Hidrauli?ki upravljani središnji diferencijal
Ko?nice
Prednje Ventilirani diskovi, 370 mm (asfalt) i 300 mm (šljunak) Vodom hla?ena ?etveroklipna kliješta (asfalt)
Stražnje Ventilirani diskovi, 330mm (asfalt) i 300 mm (šljunak) ?etveroklipna kliješta
Ru?na ko?nica Hidrauli?ki nadzor
Ovjes
Vrsta McPherson
Amortizeri Citroën Racing amortizeri podesivi za tri vrste površina (spora i brza kompresija i povratni hod)
Kota?i
Asfalt Naplatci dimenzija 8 x 18 in?a – gume Michelin
Šljunak i snijeg Naplatci dimenzija 7 x 15 in?a – gume Michelin
Dimenzije, masa i obujmi
Duljina 4128 mm
Širina 1875 mm
Me?uosovinski
razmak 2540 mm
Trag kota?a 1670 mm (sprijeda i straga)
Spremnik goriva 75 litara
Masa Najmanje 1190 kg / 1350 kg s posadom (prema pravilniku)