Dacia je bila pravilo, a nikako iznimka u takozvanom socijalisti?kom lageru pred nešto malo više od tri desetlje?a. Rumunjska kompanija bila je primjer kako su bivše socijalisti?ke vlasti širom Isto?nog bloka imale potrebu imati i vlastitu automobilsku industriju. I nisu se baš mogli pohvaliti bog zna kakvim autima. Sve dok ih nakon 33 godine samostalnosti 1999. nisu preuzeli Francuzi i Renault.
Sli?no je radila Rusija s Ladom, Jugoslavija sa Zastavom, DDR s Trabantom i Wartburgom – sve kako bi pomogl gra?anima da do?u do vlastitog automobila, kojeg su kao u slu?aju plasti?nog mališana iz Isto?ne Njema?ke ?ekali i 17 godina na isporuku. Od sviju navedenih marki, me?utim, Dacia je danas vjerojatno u najboljoj formi.
Po?etkom tisu?lje?a Renault se pobrinuo za rumunjski automobilisti?ki preporod, koji je o?ito daleko od kraja. Dacia uvijek priprema nove modele, a jedan od najizazovnijih koji slijedi je crossover srednje veli?ine, imena Biggster. No prije nekoliko dana bilo je to u tvornici u rumunjskom gradu Mioveni, gdje se nalazi Daciina tvornica, slavilo se iz sasvim drugih razloga. 10-milijunski automobil, Dacia Duster, ve? je napustio proizvodnu traku.
Najviše zasluga pripada Sanderu
To je, dakako, važna prekretnica u razvoju marke, posebice s obzirom na ?injenicu da je polovica vozila proizvedena samo u posljednjih osam godina, što samo pokazuje da je njezin rast posljednjih godina i dalje iznimno snažan. Štoviše, marka Dacia ve? ?ini zna?ajan udio u Renaultovoj prodaji, a u posljednje vrijeme pridonosi tome da Grupa i ne stoji tako loše kao što bi ina?e mogla biti zbog nedostatka poluvodi?a. Naime, Dacije su i nadalje iznimno jednostavni i dostupni auti koji u ve?ini slu?ajeva i ne koristi danas toliko važne polu vodi?e.
Najviše zasluga za ove rezultate pripadaju modelu Sandero, koji ?ini više od ?etvrtine ukupne prodaje u Dacijinoj povijesti. U klasi?noj verziji i verziji Stepway (koja predstavlja vrh ponude) uvjerio je 2,6 milijuna kupaca. S 2,3 milijuna prodanih primjeraka na drugom je mjestu Dacia 1300, bazirana na Renaultu 12 koji se proizvodi ve? 35 godina, a tre?a je Dacia Duster koja je u dvije generacije uvjerila oko 2,1 milijun kupaca.