Fond za zaštitu okoliša danass otvara natje?aj za subvencioniranje ekovozila. Tako ?e ubudu?e elektro Smart umjesto 176.300 kuna stajati, 106.3000 kn, za Renault Zoe više ne?ete morati platiti 247.900 ve? samo 177.900 kn. Ako ostane ista cijena Škode Citigo, ve? od 83.220 kn! Država ?asti sa 44 milijuna kuna kupce elektroauta, plug in hibrida, elektro skutera, bicikla..
Za aute na struju država odobrava i 70.000 kuna poticaja, za one plug in 40.000 kn, a po prvi put subvencionira se i nabava auta koje pogoni hidrogen/vodik. Važna novost je i da gra?ani više ne?e mo?i ra?unati na poticaje pri kupnji elektri?nih bicikala, ve? ?e 5000 kuna za tu namjenu biti rezervirano isklju?ivo za prave osobe te jedinice lokalne samouprave koje se odlu?e kupiti 5 do 15 bicikala. Natje?aj se sutra otvara za pravne osobe, a sljede?eg ponedjeljka bit ?e otvoren i za fizi?ke osobe.
Što napraviti da bi došli do poticaja za kupovinu novih elektro i plug in hibridnih vozila? Dovoljno je ispuniti obrazac Fonda za zaštitu okoliša, vlastoru?no ga potpisati. Obrazac možete preuzeti s njihove internetske stranice www.fzoeu.hr. No prije toga morate imati ponudu trgovca za kupovinu ekoautomobila i to za najviše jedan komad. Uz sve to morate priložiti i presliku osobne iskaznice te ponudu upotpuniti i tehni?kim karakteristikama vozila iz same ponude koju ste ishodovali prethodno kod trgovca. Uz sve to važno je znati kako se morate obavezati da ?ete tako subvencionirani automobil posjedovati najmanje godinu dana. Fond izdaje rezervaciju a kupovina se mora obaviti u periodu od šest mjeseci. Ono što je važno znati, kad dobijete rezervaciju za subvencionirana sredstava još uvijek postoji mogu?nost da se predomislite i recimo umjesto Renault Zoea kupite nadolaze?i Nissan Leaf. Jednako tako, automobile koji udovaljavaju uvjetima natje?aja ne morate neminovno kupiti u Hrvatskoj. Bez imalo poteško?a možete po ponudu i u bilo koju drugu zemlju EU. Ona je jednakopravana onima iz doma?ih salona.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku u?inkovitost u idu?im tjednima planira objaviti tri javna poziva za poticanje e-mobilnosti, ukupno vrijedna 54 milijuna kuna.
30. lipnja Fond objavljuje Javni poziv za sufinanciranje elektri?nih vozila za pravne osobe, vrijedan 22 milijuna kuna te Javni poziv za sufinanciranje izgradnje punionica za elektri?ne automobile, vrijedan 10 milijuna kuna. Nakon toga, 2. srpnja objavljuje se i Javni poziv za sufinanciranje kupnje elektri?nih vozila vrijedan tako?er 22 milijuna kuna. Prijave za tvrtke zapo?inju 7.7. od 9 sati, a za gra?ane 13.7. od 9 sati.
Sufinancirati ?e se nova vozila koje u trenutku unosa, uvoza ili prodaje u Republici Hrvatskoj ili ranije, nisu bila registrirana, odnosno u slu?aju elektri?nih bicikala, nisu ranije bili korišteni.
Iznos sufinanciranja bit ?e do 40% po pojedinom vozilu, a maksimalni iznosi poticaja ovisit ?e o kategoriji vozila. Za elektri?na vozila L1-L7 kategorije osigurali smo do 20.000,00 kuna, za plug-in hibride do 40.000,00 kuna, dok ?e se za kupnju vozila s elektri?nim pogonom ili ?ak na vodik mo?i dobiti do 70.000,00 kuna. Osim navedenih kategorija koje ?e biti dostupne gra?anima, pravnim osobama ?e se sufinancirati i kupnja 5-15 elektri?nih bicikala, s maksimalnim iznosom po biciklu od 5.000 kuna. Tako?er, sredstva ?e im biti dostupna i za vozila N1 kategorije i to plug-in hibridna vozila (do 40.000,00 kuna) te ona s elektri?nim pogonom ili pogonom na SPP, UPP ili vodik, za koja se može dobiti do 70.000,00 kuna. S maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila kategorije N2, N3, M2, M3 s elektri?nim, „plug-in“ hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik. Vozila ?e se trebati zadržati u vlasništvu 2 godine nakon kupnje, a dok ?e gra?ani mo?i kupiti jedno vozilo, tvrtke ?e mo?i dobiti sredstva i za više njih, ali maksimalno ukupno do 400.000 kuna.
Dokumentacija koju je potrebno pripremiti za prijavu ?e i za gra?ane i za tvrtke biti jako sli?na prošlogodišnjoj. Me?utim, novost je što ?e se i jedni i drugi za sufinanciranje prijavljivati putem sustava za e-prijavu na javne pozive Fonda. Tvrtke ?e prijavu mo?i podnijeti tek nakon 7. srpnja , dok ?e gra?anima to biti omogu?eno od 13. srpnja.
Prije toga ?e biti potrebno otvoriti korisni?ki ra?un u samom sustavu i ispuniti odgovaraju?i elektroni?ki obrazac. Uz to, trebat ?e se u sustav u?itati potrebna dokumentacija: preslika osobne iskaznice (obostrana), ponuda za kupnju vozila (koja nije obvezuju?a) te, ukoliko to nije razvidno iz ponude, dokument (katalog, certifika ili sl.) u kojem se navode tehni?ke karakteristike vozila koje je predmet ponude: kategorija, proizvo?a?, model, vrsta pogona (elektri?ni / „plug-in“ hibridni), snaga vozila (kW), potrošnja (kWh/100km ili Wh/km), te emisija CO2 (g/km). Pravne osobe ?e, uz navedenu, trebati i dodatnu dokumentaciju (primjerice potvrdu Porezne uprave o podmirenju obveza javnih davanja i dr.), koja ?e biti detaljno raspisana u tekstu Javnog poziva .
Opravdani troškovi ulaganja prema predispozicijama javnih poziva su troškovi kupnje vozila (sukladno utvr?enim kategorijama) koji su od dana objave javnih poziva. Vrijeme nastanka troškova dokazuje se datumom izdavanja ra?una za kupnju vozila.
Tehni?ki uvjeti za prihvatljiva vozila:
· Elektri?na vozila (emisija one?iš?uju?ih tvari CO2 iznosa 0 g/km),
· vozila s plug-in hibridnim pogonom vozila kategorije M1 koja imaju dopuštenu emisiju one?iš?uju?e tvari CO2 iznosa do najviše 50 g/km,
· vozila na vodik (emisija one?iš?uju?ih tvari CO2 iznosa 0 g/km),
· vozila trebaju biti homologirana za cestovni promet u RH (nije potrebno u slu?aju kupnje elektri?nog bicikla).
Kratak opis kategorija vozila:
– elektri?ni bicikl – vozilo koje ima najmanje dva kota?a i koje je opremljeno pedalama i pomo?nim elektri?nim motorom ?ija najve?a trajna snaga nije ve?a od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 km/h, ili prije, ako voza? prestane pokretati pedale,
– L1: motorna vozila s 2 kota?a (mopedi), radnog obujma motora ? 50 cm3, ili kod elektromotora najve?e trajne nazivne snage ?4kW i brzine ? 45 km/h,
– L2: motorna vozila s 3 kota?a (mopedi), radnog obujma motora ? 50 cm3, ili kod elektromotora najve?e trajne nazivne snage ? 4kW i brzine ? 45 km/h,
– L3: motorna vozila s 2 kota?a (motocikli) brzine > 45 km/h,
– L4: Motorna vozila s 2 kota?a i bo?nom prikolicom (motocikli s bo?nom prikolicom), radnog obujma motora > 50 cm3 ili brzine > 45 km/h,
– L5: Motorna vozila s 3 kota?a, simetri?no postavljena s obzirom na uzdužnu os vozila (motorni tricikli), radnog obujma motora > 50 cm3 ili brzine > 45 km/h,
– L6: motorna vozila s 4 kota?a (laki ?etverocikli), ?ija je masa praznog vozila ? od 350 kg što ne uklju?uje masu baterija kod elektri?nih vozila ?ija je najve?a konstrukcijska brzina ?45 km/h,
– L7: motorna vozila s 4 kota?a osim lakih ?etverocikala, ?ija je masa praznog vozila
? od 400 kg (550 kg za vozila za prijevoz tereta), što ne uklju?uje masu baterija kod elektri?nih vozila i ?ija najve?a neto snaga motora je ? 15 kW,
– M1: motorna vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za voza?a imaju još najviše 8
sjedala,
– M2: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta voza?a imaju više od 8 sjedišta i ?ija najve?a dopuštena masa nije ve?a od 5 t,
– M3: motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta voza?a imaju više od 8 sjedišta i ?ija je najve?a dopuštena masa ve?a od 5 t,
– N1: motorna vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase x ? 3,5 t,
– N2: motorna vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase 3,5 t < x ? 12 t,
– N3: motorna vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase x > 12 t.
“Prosje?an auto na hrvatskim cestama star je 14 godina i ima visoke emisije CO2. Ovim poticajima želimo gra?ane i tvrtke koje razmatraju nabavku novog vozila potaknuti da odaberu elektri?no vozilo, koje ?e biti daleko bolje za okoliš. Svjesni smo da se poticaji za elektri?na vozila ponekad nailaze na kritike jer se takvi automobili doživljavaju kao odre?eni ekskluzivitet. Me?utim s razvojem tržišta padaju i cijene elektri?nih automobila pa su oni postali dostupniji. Ve?i broj takvih auta na cestama potaknut ?e razvoj infrastrukture te omogu?iti transformaciju prema održivom i za okoliš manje štetnom prometnom sustavu, što nam je s obzirom na klimatsku politiku, svakako u cilju“, komentira direktor Fonda Siniša Kuki?.
ŠTO SE MOŽE KUPITI. MINUS POTICAJ
1. Hyundai Kona cijena sada 270.990 kn s poticajem 200.990 kn
2. Renault Zoe cijena sada 247.900 kn s poticajem 177.900 kn
3. Nissan Leaf cijena sada 265.500 kn s poticajem 195.500 kn
4. Smart cijena sada 176.300 kn s poticajem 105.820 kn
5. Škoda Citigo cijena sada 123.220 kn* s poticajem 83.220 kn*
6. Hyundai Ionic cijena sada 277.190 kn s poticajem 207.190 kn
Škoda je krajem prošle godine i po?etkom ove imala akcijsku cijenu Citigo. Poticaji za nju su cca. 40.000 kn. Ovo je orjentacijska cijena.