Afera dieselgate, koja je u Njema?koj izbila prije više od šest godina, isprva je bacila loše svjetlo samo na Volkswagen koncern. Kasnije se pokazalo da su i drugi proizvo?a?i koristili nedopuštene postupke u podru?ju (prividnog) smanjenja štetnih emisija. I o?ito, unato? strogim kontrolama, proizvo?a?i automobila nastavili su koristiti prijevarne postupke i nakon izbijanja afere – me?u njima je i Mercedes-Benz i još mnogi. Njema?ka organizacija Deutsche Umwelthilfe otkrila je u petak da je i Mercedes ilegalno radio u 2016. i da VW nije bio usamljen slu?aj. Prema njihovim rije?ima, prijevarne prakse korištene su u E-klasi, opremljenoj šestocilindri?nim dizel motorom oznake OM642. Spomenuti motor ugra?ivan je u automobile s oznakom E350d.
Deutsche Umwelthilfe navodi se da Mercedesov automobil sadrži šest ure?aja namijenjenih prijevari u mjerenju štetnih emisija: dva koja su ugra?ena u sustav recirkulacije ispušnih plinova i ?ak šest koji su ugra?eni u sustav za selektivnu kataliti?ku redukciju. Prema Felixu Domkeu, stru?njaku za softver za automobile kojeg je angažirala ameri?ka odvjetni?ka tvrtka Milberg, automobil zapravo ispušta ?ak 500 posto više emisija u zrak od dopuštenog.
Me?u spornim procesima bila je opskrba manjom koli?inom mokra?ne kiseline, koju je sustav navodno ubacio u SCR katalizator od o?ekivanog. Rije? je o teku?ini koja zna?ajno smanjuje ispuštanje dušikovih oksida u atmosferu i smatra se tehnologijom koja je u posljednjem desetlje?u dala zna?ajan doprinos ?iš?enju dizelskih emisija.
O?igledno, me?utim, Mercedesovi automobili nisu toliko štetni kako bi neki htjeli prikazati. Postojanje ovih ure?aja prijavljeno je i KBA, saveznoj prometnoj agenciji u Njema?koj, koja je pokrenula postupak protiv Volkswagena u vezi s aferom iz 2015., no KBA smatra da se ne radi o ilegalnim ure?ajima, navodi list Automobilwoche. Mercedes je ve? odgovorio na optužbe (gdje su prije nekog vremena ?ak nudili i subvencije vlasnicima vozila za nadogradnju starih dizelaša) i potvrdili u izjavi britanskim medijima da složeni sustav za ?iš?enje emisija ne sadrži sustave prijevare za njihova mjerenja.