Na izvanrednoj skupštini Croatia Airlinesa, sazvanoj za 14. prosinca, dioni?ari ?e odlu?ivati o pove?anju temeljnog kapitala za 350 milijuna kuna putem izdanja novih dionica, navodi se u pozivu objavljenom u ?etvrtak.
Dioni?arima se predlaže pove?anje temeljnog kapitala sa 277,88 milijuna kuna na 627,88 milijuna, putem izdavanja novih 35 milijuna redovnih dionica, nominalnog iznosa od 10 kuna.
Pove?anje kapitala provest ?e se temeljem ugovora o ulaganju zaklju?enom izme?u Republike Hrvatske i Croatia Airlinesa. Pritom se zakonsko pravo prvenstva pri upisu novih dionica u cijelosti se isklju?uje svim postoje?im dioni?arima društva koji su dioni?ari na dan donošenja ove odluke, izuzev Republike Hrvatske, koja ?e kao ulagatelj sudjelovati u izdanju.
Kako se navodi u pozivu, svrha pove?anja temeljnog kapitala je vra?anje stanja kapitala i rezervi društva na razinu prije krize uzrokovane pandemijom Covid-19, odnosno kako je bilo na dan 31.12.2019. godine.
Tako?er, isti?e se da je to jedna od primjenjivih mjera financijske pomo?i Republike Hrvatske, koja je temeljena na dokumentu Europske komisije koji definira „Privremeni okvir za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstva u aktualnoj pandemiji Covid-a 19“.
Ujedno, dioni?ari ?e odlu?ivati o prijedlogu da se za ?lanove nadzornog odbora te kompanije na još jedan mandat od ?etiri godine izaberu Zlatko Mateša, Nataša Muniti?, Zoran Barac i Mirko Tatalovi?.
Croatia Airlines je u prvih devet mjeseci ove godine zabilježila operativni gubitak od 222,4 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 243,5 milijuna kuna, priop?ili su u petak iz nacionalne zrakoplovne kompanije.
Pove?anje neto gubitka za 195,1 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje 2019. godine izravna je posljedica smanjenje potražnje za uslugom zra?nog prijevoza u uvjetima globalne pandemije, što je kompaniji u razdoblju od travnja do rujna 2020.. izravno smanjilo prihode za 70 posto.
Posljedi?no je, isti?e se u priop?enju, došlo do smanjenja naleta za 11.709 letova i pada broja prevezenih putnika od 69 posto, odnosno prevezeno je 1,17 milijuna putnika manje.
Iz kompanije su po objavi poslovnih rezultata poru?ili da ?e poslovanje do kraja 2020. godine uvelike ?e ovisiti o vanjskim ?imbenicima, odlukama i preporukama Stožera civilne zaštite RH, koje izravno utje?u na mogu?nost putovanja u doma?em i me?unarodnom redovitom prometu.
HINA