Roditelji su ga u ?udu gledali! Mene je razaveselio kad je u Vjesnik kao trinaestogodišnjak predao u pratnji Dede vlastiti crtež. I to, vjerovali ili ne, BMW 3 Coupe.
Osvojio je 6. mjesto na natje?aju, bolji od njega bio je na tre?em mjestu Robert Lešnik, danas šef dizajna u Mercedesu, a današnje velike face svjetske autoindustrije nadmašila je prvoplasirana Sarajka, danas neurokirurg. I ne samo da crta možda i najljepše automobilisti?ke modele, on je danas taj koji odre?uje kamo ide taj ludi i divan posao vezan uz možda i najzna?ajniju sporednu stvar na svijetu nakon nogometa.
Kakva je to samo pri?a? Domagoj ?ukec i dalje nastavlja pisati jednu od onih pri?a koja oduševljava. Iako nema još ni 45. dosegao je vrhunac u svom poslu. Od prolje?a je šef dizajna marke BMW-a. Naravno da ni on nije znao to?no što želi biti u životu kad je s 13 godinama roditeljima kazao: – Bit ?u dizajner i to za BMW! I ne samo da crta možda i najljepše automobilisti?ke modele, on je danas taj koji odre?uje kamo ide taj ludi i divan posao vezan uz možda i najzna?ajniju sporednu stvar na svijetu nakon nogometa.
Odlu?ili smo ispri?ati pri?u o ?uvenom „kroja?u pleha“ na posve druk?iji na?in. Imali smo i s ?ime, jer dodirujemo se sporadi?no s Domagojom. Ponosni smo na ?injenicu da je upravo nama pred 31 godinu u redakciju donio crtež i to ni manje ni više nego BMW-a Serije 3 Coupe. Pa sad vi recite, ima li ili nema Boga. To što smo se mi znali okrznuti s vremena na vrijeme, ?inilo je i nas zna?ajnima, pa iako to bilo u mrvicama svega onoga što je on uspio zakratko napraviti. Taj dje?arac koji se s Dedom pojavio na ulaznim vratima Vjesnika, s crtežom dobro upakiranim u tvrdoj velikoj kuverti, vinuo se tako visoko da cijela njegova rola zapravo ima ogroman smisao i da je moramo ponavljati poput mantre.
To što Domagoja nismo baš najbolje ocijenili kao tinejdžera nije nam smetalo da s njima prolazimo jedan ogroman i zahtjevan put koji ima smisla. To je baš ono kako bi trebao izgledati dobar život s blistavom karijerom, svojevrsni putokaz za sve one koje misle da nikada ne?e ostvariti svoje snove. No ako u njih vjeruješ sve je puno lakše. Možda još to?nije kad navedemo kakvu je to recepturu u životu primijenio glavni junak ove pri?e: – Možeš biti talentiran koliko god ho?eš, no nemaš li radne navike, ništa ne?e biti od toga. Pisati o Domagojevim uspjesima pomalo je ve? „izlizano“, jer niže ih stalno, a mediji se natje?u tko ?e bolje i brže objaviti vijesti i dostignu?a koje stvara.
Pred koji dan, eto ga kao glavnog promotora novog BMW-ovog koncepta Next. Ima i toga u ovom broju, dakako, al’ ?ini mi se nekako puno vrjednije da ga dodatno opišemo s onim ljudskim, prijateljskim, moralnim… atributima koje smo dijelili razgovaraju?i, pišu?i pisma jedno drugom godinama… Iz njih su nastajale kolumne koje bi objavljivao, njegovi životni, a ne samo poslovni stavovi. Upravo takve fragmente istrgnuli smo iz povijesti i u malim koli?inama ih predstavili još jednom u ovom broju.
Domagoj ?ukec, taj Hrvat me?imursko-bodulskih korijena, koji toliko voli svoju Domovinu pisao je iz mjeseca u mjesec svoja iskustva koja je dijelio sa svima. Nije mu bilo teško, jer na svom je iskustvu nau?io biti nesebi?an i vrijedan. I uvijek je bio takav, svojevrsni dokaz da ?ovjek što je uspješniji to je jednostavniji i normalniji. Volimo donositi storije tog tipa, jer one su najja?e oružje za izlaz iz apatije i kolektivnog ništavila. Zar nije ljepše ?itati u medijima pozitivu nego se trovati teškim temama. I ovaj put ih imamo u Start sijaset. I dobro je što Domagoj nije jedini, što takvih pri?a ima i to mnogo više nego što mislite.
Bilo je to davno. Po?etkom 1991. Auto klub je organizirao natje?aj za najboljeg dizajnera auta, tada još u Jugoslaviji. Brojni su dje?aci bombardirali redakciju genijalnim crtežima i što je drugo preostalo nego pokušati tu golemu energiju kanalizirati. Domagoj je nakratko otišao na ferije kod Bake i Dede u Me?imurje. Napustio je rodni Frankfurt i nekako se domogao i Auto kluba, jer što mu je drugo preostalo kad nije znao hrvatski, a auti su ga fascinirali. Odlu?io je vidjeti ho?e li se njegov crtež svidjeti hrvatskim urednicima. Iz ?iste se dosade prihvatio bojica.
Pravo sudjelovanja na natje?aju imali su isklju?ivo amateri i to ne stariji od 25 godina. Crteži su morali biti originalni prikazi cestovnih vozila, a precrtavanje tu?ih radova i reprodukcije postoje?ih nisu bili dozvoljeni. Zakratko je crtež stigao u redakciju. Bio je zamije?en, ali žiri ga nije nagradio, štoviše nije ga uvrstio ni me?u pet prvoplasiranih. Procijenjeno je kako ima boljih! Prvu je nagradu osvojila Sabina ?engi? iz Sarajeva, drugi je bio Željko Vlaji?, a vjerovali ili ne, 3. je mjesto osvojio Robert Lešnik iz Maribora. Danas o dvoje prvoplasiranih iz natje?aja nema ni traga ni glasa u svijetu dizajna, ali zato ?ukec i Lešnik potpisuju popularne i prelijepe aute. Samo koju godinu po objavljivanju Autoklubovih rezultata, Slovenac i Hrvat, a da ni ne znaju jedan za drugog, upisuju se na Sveu?ilište u Pforzheimu, na najprestižniju svjetsku katedru za oblikovanje vozila.
I Roberta je put prvo kao i Domagoja doveo u Volkswagen. – Imao sam samo 15 godina i natjerao sam tatu da me odvede u Pforzheim. Želio sam se uvjeriti na licu mjesta kako se to postaje dizajnerom auta. Ostavio bih tatu preko puta u gostionici i potom bih dosa?ivao studentima i molio ih za savjete. I prije nego što sam postao studentom bio sam “nabrijan” do kraja sa samo jednom jedinom idejom – moj poziv mora biti dizajniranje auta. Zarazio sam se definitivno i nije mi žao, pri?a je Domagoja koju zajedno dijeli i sa mnom ve? više od tri desetlje?a.
On je mlad, lijep, pametan, bogat, uspješan i friško oženjen Prigorkom! Družimo se mi godinama i nema tog uspjeha kojeg nije podijelio sa mnom i u novinama u kojima bijah. Životni put nam se ?esto križao, ponajviše stoga što industrija koju sam pratio iz dana u dan sve je više gurala u prvi plan klinca koji je ve? kao tinejdžer znao što ho?e. 9 godina u Citroënu, pa sad ve? 8 u BMW, a paleta ljepotana koje je ostavio iza sebe impozantna. Od Citroëna C4 Coupea, preko legendarnog C5 i futuristi?kog Citroën Hypnosa pa sve do BMW 2 Activ Tourera, prvog “bavarca s prednjim pogonom” preko luksuzne Sedmice, nedavno i Osmice pa do pred koji dan predstavljenog Nexta!.
On je danas na prijestolju, a nikad to ne bi bio da je zarana prihvatio poziv BMW-a. Kao mlad dizajner u takvoj bi kompaniji izgorio , a devet godina života i rada u Parizu omogu?ilo mu je top posao.Njegovi francuski šefovi od prvog su ga dana gurnuli u vatru. Jean-Pierre Ploué ga je 2001. preoteo Volkswagenu, Upravo zahvaljuju?i legendarnom francuskom dizajneru i ?elniku PSA dizajna, Dobio je priliku razmahati krila i pokazao je svijetu sve što zna.
Fotografije: Sanjin Kaštelan