Državna cesta 403 od rije?ke luke do obilaznice do kraja 2023.

0
1091

Državna cesta DC 403 trebala bi biti izgra?ena do kraja 2023. godine i povezat ?e zapadni dio rije?ke luke i novi Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal s gradskom obilaznicom, a radovi su vrijedni 456,4 milijuna kuna, istaknuto je u ?etvrtak tijekom obilaska gradilišta te ceste.

DC 403 bit ?e duga?ka 2.977 metara, s 380 metara pristupne ceste, a gradilište su danas obišli ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi?, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škori? i rije?ki gradona?elnik Veljko Obersnel.

Glavna trasa DC 403 i spojne ceste prolaze kroz izgra?eno gradsko podru?je pa je tijekom gradnje posebice zbog probijanja tunela bilo i problema s bukom. Na trasi je, naime, više složenih objekata, me?u kojima su zna?ajniji tunel Podmurvice (1253 metra) te vijadukti Piopi (316 metara) i Mlaka (144 metra).

Ministar Butkovi? je rekao kako je na tom jednom od najve?ih infrastrukturnih projekta u Hrvatskoj bilo puno izazova, trebalo je riješiti imovinsko-pravne odnose i izvlastiti dio stanara, bilo je problema i na pomorskom dobru, ali da sve sada ide jako dobro.

Bilo je problema i s bukom, podsjetio je Butkovi?, koji se ispri?ao gra?anima, kazavši ih razumije, kao i da ?e buka s nastavkom gradnje tunela biti sve manja.

Uz napomenu kako je taj projekt najvažniji za kontejnerski terminal na Zagreba?koj obali, ministar je rekao kako je Upravno vije?e Lu?ke uprave Rijeka donijelo oduku o novom natje?aju za koncesionara Zagreba?ke obale.

“Sa završetkom Zagreba?ke obale, s kapacitetom tog i terminala na Brajdici za nekoliko godina ?emo biti ja?i od Kopra. To nam je cilj i to ?emo ostvariti”, poru?io je.

Butkovi? je rekao i kako se “Rijeka polako vra?a moru” te najavio da ?e u ponedjeljak biti otvorene ponude za koncesije za nauti?ku luku u Porto Barošu.

Ministar je rekao da se puno gradi, ima puno prometnih projekata u Primorsko-goranskoj županiji, kao i cijeloj Hrvatskoj, vrijednih preko 25 milijarda kuna. Izgradnja Pelješkog mosta ide jako dobro, uspješno idu i radovi na završetku 5c koridora, raspisan je natje?aj za autocestu prema Sisku, pobrojao je Butkovi?, dodaju?i kako se pripremaju i novi projekti.

“Pripremamo se i za ‘recovery’. Tu ?emo, o?ekujemo, imati dodatnih oko milijardu eura za prometne projekte, a kada tome dodamo novu financijsku perspektivu, novi OPKK, dolazimo do još jednog velikog investicijskog ciklusa od 25 do 30 milijarda kuna u prometnu infrastrukturu u sljede?ih deset godina”, rekao je Butkovi?.

Gradona?elnik Rijeke Vojko Obersnel istaknuo je kako je DC 403 iznimno važan projekt za Rijeku, koji ne rješava samo pristup Zagreba?koj obali, nego se priklju?uje i na gradske ceste i predstavlja pravi zapadni izlaz i ulaz u Rijeku, kao što je DC 404 na isto?nom dijelu.

Obersnel je rekao da je do sada rješeno preseljenje 16 obitelji koje su se trebale iseliti s trase ceste te da je u zadnjih nekoliko mjeseci rješene još tri obitelji u suradnji s Hrvatskim cestama i nadležnim ministarstvom.

Prenio je i kako je od investitora zatražio da se buka svede na minimum, ali i da je potrebno još malo strpljenja.

Gra?anima Rijeke se zbog buke s gradilišta ispri?ao predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škori?, koji je zamolio i za strpljene.

“Svjesni smo da je buka koju stvaraju gra?evinski radovi na ovom projektu ogroman problem i da je ve?a od dozvoljene. No, nalazimo se u fazi radova u kojoj je ta buka neizbježna”, rekao je. Dodao je da vode brigu o svemu te se nada da ?e u sljede?ih desetak dana buka biti zna?ajno smanjena.

Na južnom portalu tunela buke tih razmjera više nema, jer su radovi ve? u tunelu, na oko 140 metara, ali sa sjeverne strane, gdje je napravljeno tek nekoliko metara, buka je ve?a od dopuštene. No, ta buka je zato jer nam nije dozvoljeno miniranje, zbog malog nadsloja i stambenih zgrada pa se mora raditi ?eki?em, a to zahtjeva i nešto ve?u buku, objasnio je Škori?, dodaju?i i kako tehnologija izvo?enja tunela, zbog sigurnosti radnika, ne dozvoljava da se odre?ene faze radova prekinu.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta je rekao i kako je rok završetka DC 403 travanj 2023. godine. Ako do?e do probijanja roka, to ?e biti bezna?ajno i ne?e ugroziti financiranje projekta, koji mora i bit ?e završen do kraja 2023. godine, istaknuo je.

Ina?e, ugovori o izvo?enju radova izgradnje DC 403 od rije?ke obilaznice do zapadnog dijela rije?ke luke te o produbljivanju morskog dna na Kostrenskom pristaništu na lu?kom terminalu Brajdica, vrijedni ukupno 554 milijuna kuna, potpisani su u lipnju prošle godine.

Ugovor, pak, o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt izgradnje DC 403, vrijedan ukupno 520 milijuna kuna, potpisan je u prosincu 2018. godine. Bespovratna su sredstva osigurana u okviru Europskog fonda za regionalni razvoj, Operativnog programa Konkurentnost i kohezija (OPKK) do 2020., pri ?emu se 85 posto prihvatljivih troškova ili oko 442 milijuna kuna odnosi se na bespovratna sredstva EU, dok se preostali iznos sufinancira iz državnog prora?una

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com