Prodaja automobila u Kini snažno je porasla u kolovozu zahvaljuju?i potražnji za elektri?nim vozilima koju podupire država.
U Kini je u kolovozu prodano 2,38 milijuna automobila, što je za gotovo tre?inu više nego u istom mjesecu lani, pokazali su u petak podaci Kineske udruge proizvo?a?a automobila (CAAM).
U prvih osam ovogodišnjih mjeseci prodaja je tako uve?ana 1,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. godine.
Prodaja novih, energetski u?inkovitih vozila, koja uklju?uje potpuno elektri?na vozila, plug-in hibride i vozila na vodikove gorive ?elije, u kolovozu je udvostru?ena u odnosu na isti mjesec lani, objavila je udruga.
CAAM prati ukupnu prodaju vozila, uklju?uju?i osobne automobile, autobuse i kamione, a kineska udruga osobnih automobila fokusira se na maloprodaju automobila, napominje Reuters.
Podaci CAAM-a tako?er su pokazali da je u kolovozu kineski izvoz vozila porastao za 65 posto u odnosu na isti mjesec lani. Elektri?na vozila ?inila su 27 posto izvoza.
Na mjese?noj razini prodaja u kolovozu smanjila se pak 1,5 posto budu?i da su restrikcije struje utjecale na proizvodnju dok su kupci manje posje?ivali prodajne salone zbog najdužeg i najintenzivnijeg toplinskog vala u Kini od po?etka prikupljanja podataka prije gotovo 60 godina.
U uvjetima posustajanja gospodarstva Kina je pokušala oživjeti potražnju za automobilima poticajima kao što su niži porez na promet za vozila s malim motorima i subvencije za poticanje zamjene benzinskih vozila elektri?nima.
Nove mjere suzbijanja širenja koronavirusne zaraze u Kini ponovno optere?uju autoindustriju i proizvo?a?i automobila poput Volva, Toyote i Volkswagena ili obustavljaju proizvodnju ili pretvaraju tvornice u zatvorene sustave.
U prvim mjesecima ove godine automobilski sektor godine teško su pogodile stroge koronamjere u glavnim proizvodnim središtima Šangaju i Changchunu, podsje?a Reuters.