Za razliku od rasplinjača koji koriste Venturijev efekt, sustavi ubrizgavanja goriva atomiziraju gorivo koristeći visoki pritisak i brizgaljku. Praktički svi dizelski motori rade pomoću takvog principa ubrizgavanja, a u cestovne benzinske motore je ajnšpric stigao 1950-ih.
Dva su osnovna načina ubrizgavanja goriva u benzinskom motoru: indirektni i direktni, a neki motori koriste oba i takve motore se može zvati dual injection motorima.
Zašto svi motori ne kombiniraju dva načina ubrizgavanja goriva? Radi kompleksnije proizvodnje, više cijene prodaje (odnosno, kupnje) i cijene održavanja. Uz dva tipa injektora dolazi i složeniji upravljački program koji regulira režime ubrizgavanja, kao i sustav pumpi za potrebni tlak i vodova za gorivo.
Zašto se kombinira indirektno i direktno ubrizgavanje? Na niskim okretajima koristi se indirektno ubrizgavanje u usisnu granu (zato se na engleskom koristi termin port injection, od intake port), što štiti kvalitetu rada motora jer smjesa benzina i zraka prelazi preko usisnog ventila i tako ga održava čistim te otežava stvaranje filmova ulja ili ugljičnih naslaga. U ovom režimu može se koristiti istovremeno indirektno i direktno ubrizgavajne.
Neki proizvođači koriste i posebni injektor za svaki usisni kanal, umjesto jednog injektora u usisnoj grani prema svakom cilindru. To obično znači 8 injektora, po jedan za svaki usisni ventil u četverocilindarskom motoru s 16 ventila, a prvi takav velikoserijski cestovni motor počeo je prodavati Nissan godine 2010. Korist ovog pristupa su sitnije kapljice goriva, tj. bolja atomizacija, a posljedično bolje miješanje sa zrakom te potpunije izgaranje smjese.
Nakon povijesnih cestovnih primjena poput kamionskih i automobilskih mehaničkih sustava, tek je 1996. Mitsubishi na tržište izbacio svoj GDI (Gasoline Direct Injection), prvi cestovni motor s elektroničkim izravnim ubrizgavanjem. U dual injection motoru, direktno ubrizgavanje koristi se pri srednjem broju okretaja, pri čemu se gorivo injektira izravno u cilindar. U ovom režimu motora je izravno ubrizgavanje bolji odabir jer donosi prednosti hlađenja u cilindru zbog promjene faze goriva iz tekuće u plinovitu (pomaže održavanju povoljnih temperaturnih uvjeta u cilindru), te fine kontrole količine goriva u cilindru, što podržava i mogućnosti korištenja ciljano siromašne ili bogate smjese te pretkomora za paljenje ili atomizaciju smjese. Na koncu, to znači bolje performanse.
Na visokim okretajima motor se prebacuje ponovo na indirektno ubrizgavanje, što omogućuje dovoljno vremena za atomizaciju i izgaranje goriva u jednom radnom ciklusu motora. Neki proizvođači dual injection motora su Subaru i Toyota (zajednički razvijeni bokser), Audi i Ford.