Odvažan i inovativan pogon e-POWER, kojim marka Nissan ponovno razbija ustaljene obrasce u segmentu crossovera, krajem ovog ljeta postat ?e dostupan i za Nissan Qashqai, za?etnika segmenta.
Novi Qashqai bit ?e prvi Nissanov crossover za europsko tržište u koji ?e se ugra?ivati jedinstveni pogon e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivna je Nissanova tehnologija i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Rije? je o jedinstvenom pristupu elektrifikaciji motora koji svakodnevnu vožnju ?ini uzbudljivom i u?inkovitom.
„Ugradnjom inovativnog sustava e-POWER u novi Qashqai još smo jednom uzdrmali temelje na kojima po?iva segment crossovera. Kupci ?e uživati u ?istom osje?aju elektri?ne vožnje, oslobo?eni ikakve brige o punjenju. e-POWER predstavlja zna?ajnu prekretnicu u Nissanovoj elektrifikacijskoj strategiji” izjavio je Guillaume Cartier, predsjednik za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
Zašto e-POWER?
Nissanova istraživanja pokazala su da europski voza?i crossovera ?ak više od 70 % vremena za upravlja?em provedu na gradskim i prigradskim cestama. Istraživanje je tako?er pokazalo da voza?i smatraju kako odabir ekološkog vozila zna?i odricanje od užitka u vožnji.
Kako bi odgovorio na taj trend, Nissan je razvio sustav e-POWER i posebno ga prilagodio potrebama europskih kupaca. Taj spoj tehnološki napredne baterije i elektri?nog motora te inovativnog termi?kog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom omogu?io je optimalnu potrošnju i istinski užitak elektri?ne vožnje.
Tehnologija e-POWER stoga je idealna za sve one koji ne mogu ili ne žele puniti svoj automobil s pomo?u kabela, kao i za sve one koji se svakodnevno hvataju ukoštac s izazovima gradskog i prigradskog prometa i koji žele postupno prije?i na 100 % elektri?nu mobilnost.
Kota?e pokre?e isklju?ivo elektri?ni motor
Sustav e-POWER ?ine snažna baterija povezana s 1,5-litrenim trocilindarskim benzinskim turbomotorom snage 156 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, generatorom, inverterom i 140 kW snažnim elektri?nim motorom dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim elektri?nim vozilima. Benzinski motor proizvodi elektri?nu energiju koja se zatim preko invertera može skladištiti u bateriji, isporu?iti elektri?nom motorom ili oboje, ovisno o potrebi.
Budu?i da kota?e pokre?e isklju?ivo elektri?ni motor, pogon se odlikuje trenuta?nim i linearnim odzivom. Upravo ga to ?ini privla?nom alternativom tradicionalnim hibridima koji svojim nedostacima tjeraju voza?e na odre?ene ustupke u vožnji.
Za razliku od njih, e-POWER je osmišljen da pruži užitak, a vožnju pretvori u jednostavno i ugla?eno iskustvo koje se može usporediti s vožnjom elektri?nog vozila, no bez nepotrebnog zaustavljanja radi punjenja.
Hibridna tehnologija koja niže uspjeh za uspjehom
Sustav e-POWER prvi je put predstavljen u Japanu 2017. godine, i to u kompaktnom obiteljskom automobilu Note koji je ve? za godinu dana postao najprodavaniji automobil u toj zemlji. Kako bi se u?inkovitije odgovorilo na potrebe europskih kupaca koji se svakodnevno suo?avaju s izazovima gradskog i prigradskog prometa, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi Qashqai. Dok se u Nissan Note ugra?uje trocilindarski 1,2-litreni benzinski motor (80 KS) koji napaja bateriju kako bi se razvila maksimalna snaga od 95 kW (127 KS), u Qashqaiju za europsko tržište stvar je ponešto druga?ija. Naime, u njega se ugra?uje 1,5-litreni trocilindarski benzinski turbomotor snage 156 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, ?ime se postiže maksimalna snaga od 140 kW odnosno 188 KS.
Prednost sustava e-POWER je to što motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja i uz najprikladniji kompresijski omjer, ?ime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim termi?kim motorima. Povrh toga je i smanjena buka motora pa vožnja te?e ugla?enije. Prednostima tu nije kraj jer e-POWER pomaže smanjiti i one?iš?enje zraka u gradovima.
Za razliku od tradicionalnih hibrida u kojima snažan pritisak na papu?icu gasa može rezultirati prekidima u isporuci okretnog momenta, elektri?ni motor u svakom trenutku osigurava kontinuiranu isporuku okretnog momenta. Svojim trenuta?nim odzivom sustav e-POWER pruža jedinstveno i uzbudljivo iskustvo vožnje u svim uvjetima.
Za još snažnije performanse prilikom snažnog ubrzanja ili pri vožnji visokim brzinama, jedinica za upravljanje energijom sustava e-POWER koristi inverter kako bi energiju koju proizvede 1,5-litreni benzinski motor preusmjerila na elektri?ni motor i tako osigurala dodatnu isporuku snage.
Za još ve?u u?inkovitost, sustav u fazama usporavanja i ko?enja prikuplja oslobo?enu kineti?ku energiju koju zatim skladišti u bateriji.
„Znamo da potencijalni kupci Qashqaija e-POWER provode 3/4 ukupnog vremena vožnje na gradskim i prigradskim cestama. Zato smo razvili sustav e-POWER koji u tim uvjetima radi u?inkovito, nevjerojatno tiho i bez kompromisa u pogledu performansi. Budu?i da elektri?ni motor pokre?e kota?e, ubrzanje je trenuta?no. Prednost je i to što nema mjenja?a koji bi uzrokovao prekide u isporuci snage”, dodaje David Moss, viši potpredsjednik regionalnog odjela za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehni?kom centru u Europi.
Tehnologija varijabilnog kompresijskog omjera
U srcu ovog jedinstvenog Nissanova sustava nalazi se 1,5-litreni trocilindarski benzinski turbomotor s varijabilnim kompresijskim omjerom i snagom od 156 KS, posebno razvijen za ugradnju u pogonski sklop e-POWER. Prvotno je ugra?ivan u modele Nissanove marke luksuznih vozila Infiniti, a odlikuje ga jedinstveni omjer kompresije kakvim se ne može pohvaliti nijedan drugi termi?ki motor. Budu?i da se radi o prilagodljivom omjeru kompresije, zajam?ene su optimalne performanse i ušteda goriva, ovisno o optere?enju motora. Prije nego što ga je Infiniti po?eo ugra?ivati u svoje modele 2018., savjetodavna automobilska organizacija sa sjedištem u SAD-u, Ward, uvrstila ga je na popis 10 najboljih motora u svijetu.
Varijabilni omjer kompresije (izme?u 8:1 i 14:1) ne bi bio mogu? bez aktuatora koji, u skladu s pritiskom na papu?icu gasa, prilago?ava duljinu hoda klipa.
U uvjetima jednoli?ne vožnje (primjerice vožnje stalnom brzinom uz napunjenu bateriju), omjer kompresije bit ?e viši kako bi se smanjila potrošnja i ograni?ile emisije. U uvjetima dinami?ne vožnje, sustav ?e primijeniti niži kompresijski omjer kako bi se maksimizirala snaga potrebna za punjenje baterije ili izravno napajanje elektri?nog motora. Gradacije kompresijskih omjera odvijaju se besprijekorno i bez potrebe za intervencijom voza?a.
„Sustav e-POWER novog Qashqaija jedinstvena je tehnologija koja na prvo mjesto stavlja u?inkovitost i užitak u vožnji. Zato nam je bilo važno osigurati da i europski voza?i uživaju u beskompromisnoj vožnji. Ova tehnologija nudi najbolje iz oba svijeta i, iznad svega, ono najbolje od marke Nissan – odvažnost, revolucionarnost i inovativnost u službi voza?a” dodaje David Moss.
Linearan rad motora
Pri razvoju sustava e-POWER bilo je važno osigurati „povezan” osje?aj u vožnji, odnosno da brzina benzinskog motora novog Qashqaija bude približna brzini vožnje. Inženjeri Nissanova tehni?kog centra u Europi (u Ujedinjenoj Kraljevini i Španjolskoj) udružili su snage i razvili sustav pod nazivom „Linear Tune”. Taj sustav postupno ubrzava 1,5-litreni benzinski motor kako bi udovoljio zahtjevima za isporukom snage prilikom ubrzavanja, bez ikakvih prekida u pogledu performansi i zvuka motora. Nesrazmjer izme?u brzine motora i brzine vožnje može djelovati uznemiruju?e na voza?e i putnike. Na primjer, iznenadno pove?anje broja okretaja motora bez razmjernog pove?anja brzine putnici doživljavaju kao napor i smetnju u vožnji. Sustav „Linear Tune” tomu staje na kraj.
Papu?ica e-Pedal
Kao i model LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogu?uje vožnju samo s jednom papu?icom. U „kreni-stani” vožnji gradom zna?ajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papu?ice na drugu, a voza?ima omogu?uje da ubrzaju i uspore koriste?i samo papu?icu gasa.
Sustav je najprije potrebno aktivirati s pomo?u tipke na središnjoj konzoli. Nakon toga, papu?ica gasa i dalje ?e služiti za ubrzavanje, no kad je otpustite vozilo ?e naglo usporavati. Otpuštanjem papu?ice gasa, sustav e-Pedal ko?it ?e Qashqai silom od 0,2 G, što je dovoljno za aktivaciju ko?ionih svjetala i smanjenje brzine na brzinu hoda pješaka, ali ne i za potpuno zaustavljanje. Zahvaljuju?i tomu, parkiranje pri nižim brzinama odvija se bez ikakvog napora. Upravljanje jednom papu?icom omogu?uje brze prilagodbe u vožnji, što gradsku vožnju ?ini još intuitivnijom, manje napornom i ugla?enom.
Ponuda elektrificiranih motora
Pogon e-POWER dodatno oboga?uje ponudu motora novog Qashqaija. Postoje?i 1,3-litreni blagi hibridni motor dostupan je s dvjema razinama snage: 138 KS (103 kW) i 156 KS (116 kW) za još snažnije performanse te nisku potrošnju i emisije.
Tre?a generacija crossovera Nissan Qashqai zadržava sve kvalitete koje taj model ?ine prepoznatljivim – upe?atljiv dizajn, profinjen dojam u tehnološki naprednoj unutrašnjosti te spoj u?inkovitih i dinami?nih performansi.
„Vjerujemo da ?e se kupcima svidjeti odvažna tehnologija e-POWER, a pogotovo ?injenica da mogu uživati u elektri?noj vožnji bez brige o dosegu. Nije rije? samo o tehnologiji koja vožnju ?ini zabavnom, ve? i o dobro promišljenom iskoraku prema održivijoj mobilnosti. Qashqai e-POWER prvenstveno je namijenjen ekološki osviještenim voza?ima koji nisu spremni na kupnju potpuno elektri?nog automobila, no koji ipak žele svakodnevno uživati u njihovim zabavnim voznim osobinama” rekao je Arnaud Charpentier, regionalni potpredsjednik Nissanova odjela za strategiju proizvoda i cijena, regija Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
TEHNI?KE SPECIFIKACIJE*
e-POWER
(1,5-litreni VCR turbomotor) |
||
Snaga |
KS (kW) |
188 (140) |
Okretni moment |
Nm |
330 |
Vrsta pogona |
Prednji pogon |
|
Potrošnja u mješovitom ciklusu vožnje |
l/100 km |
5,3 |
Emisije u mješovitom ciklusu vožnje |
g/km |
119 |