Na nedavnom sajmu automobila u Münchenu novi Megane doživio je svjetsku premijeru, a naši su reporteri imali rijetku priliku ?uti pri?u iz prve ruke, od njegovih dizajnera te od Jean Paul Draia, Renaultovog voditelja razvoja elektri?nih vozila. Ima bateriju od 40, a i od 60 kilovat sati, s dometom do 470 kilometara.
Megane je jednim od najistaknutijih i najvažnijih modela Renaulta od same pojave na tržištu. Zajedno s ve? umirovljenom Lagunom pomogao je u uvo?enju mnogih inovacija i inovacija. Kao što je sada dobro poznato, donio je veliku promjenu. Megane ?e u petoj generaciji postati automobil s potpuno elektri?nim pogonom. No, to nije sve. Megane, trenutno predstavljen samo u verziji s pet vrata (a s obzirom na otkriveni model na IAA-i u Münchenu, teško bih govorio o crossoveru) bit ?e potpuno nov, ?ak i kad je u pitanju pogonski sklop. To je sasvim razumljivo, s obzirom na ?injenicu da je Renault jedini isklju?ivo elektri?ni automobil, model ZOE je u osnovi star 10 godina te da je posljedi?no razvoj na ovom podru?ju posljednjih godina izuzetno velik.
Kako je za Start rekao Jean Paul Drai, Renaultov voditelj razvoja elektri?nih vozila u C segmentu, tehnologija skrivena pod imenom E -tech potpuno je nova – njegova snaga iznosi 160 kilovata – ali i mnogo kompaktnija; manji i lakši. “Drai dodaje da je” novi motor zra?no hla?en, što dodatno pove?ava njegovu snagu. “Ograni?enja postaju sve manja. set je mnogo tanji i stoga jedinstven na tržištu, a povrh svega, omogu?uje nove mogu?nosti dizajna ”, objašnjava Drai. Ina?e ?e takva baterija omogu?iti i skladištenje ve?e koli?ine elektri?ne energije. “Bit ?e dva kompleta, manji s kapacitetom od 40 kilovat sati i ve?i s kapacitetom od 60 kilovat sati i dometom do 470 kilometara.”
Iako ?e se novi Megane zvati E-Tech Electric, tehnologija baterijskih ?elija koju je Renault razvio za potrebe novog elektri?nog Meganea potpuno se razlikuje od tehnologije koja se koristi u hibridnim vozilima obitelji E-Tech: Megane, Clio i Captur. Kako objašnjava Olivier Brosse, voditelj razvoja novih proizvoda, to su dvije potpuno razli?ite pri?e, unato? zajedni?kom imenu. To ?e omogu?iti punjenje snage 7 (kod ku?e) ili 22 kilovata (na javnim punionicama) pri izmjeni?noj struji, a potonja bi trebala biti jedinstvena na tržištu, ali Renault još ne ide u detalje. Punjenje na stanicama za brzo punjenje bit ?e mogu?e sa snagom od 130 kilovata. Renault koristi najviše dvije platforme – ali u slu?aju Meganea tako?er uklju?ivanjem dva elektromotora i posljedi?no pogonom na sva ?etiri kota?a. Ideja da bi elektri?na energija trebala zna?iti kraj sportskih verzija vozila stoga je potpuno besmislena.
Renault je nedavno potpisao ugovor o suradnji s Harman & Kardon, koji ?e osigurati zvu?ne sustave za skuplje verzije nekih vozila iz modela, a to se odnosi i na Megane. U me?uvremenu ?e zvu?ni sustav Bose i dalje biti prisutan u jeftinijim verzijama, a s druge strane, trenutna generacija vozila Renault ima ugra?ena navigacijska rješenja proizvo?a?a TomTom, koji se polako oprašta. Megane ?e tako postati njihov prvi model s integriranim navigacijskim ure?ajem i Google kartama, što zna?i da ?e prikazana slika biti više -manje ista kao pri korištenju karata na Android Auto platformi. Su?elje informacijskog sustava u me?uvremenu ?e zadržati prepoznatljivu grafiku koju je Renault predstavio uvo?enjem okomitih zaslona, ali razumljivo u malo ažuriranoj slici.
Tekst i fotografije: Jure Šujica