Volkswagen Golf VIII svi o?ekuju s velikim nestrpljenjem, publiku i struku najviše zanima je li još uvijek kralj kompaktne klase, a sad su po prvi puta u javnost izašle fotografije.
Zahvaljuju?i Instagram korisniku johannes.vag pružio nam se pogled na potpuno novu generaciju najvažnijeg igra?a C-segmenta. Volkswagen Golf VIII dosad se u medijima pojavljivao isklju?ivo pod teškom kamuflažom testnog vozila.
Volkswagen Golf VIII u svakom je slu?aju jedan od najzna?ajnijih modela cijele Volkswagen Grupe pa je njegovom razvoju posve?ena posebna pažnja. ?ak 180 vode?ih menadžera Volkswagen Grupe bilo je uklju?eno u razvojni proces osme generacije Golfa. Osim dizajna, konstrukcije, izbora materijala, uvo?enja novih tehnologije i robotskih linija, oni su bili uklju?eni i u pregovore sa svim vanjskim dobavlja?ima, a sve s ciljem da Volkswagen Golf VIII bude što bolji, odnosno da se vrati na tron kralja kompaktne klase. No, to ne?e biti nimalo jednostavno, obzirom da konkurencija nikad nije bila snažnija. U razvoj je uloženo gotovo 2,5 milijarde eura, a unaprije?ene proizvodne linije u glavnoj tvornici Volkswagena u Wolfsbugu imat ?e kapacitet proizvodnje 2000 automobila dnevno.
Kao što je vidljivo iz priloženih fotografija, Volkswagen Golf VIII ne donosi velike dizajnerske promjene. Uostalom, to nije niti bilo o?ekivano. Evolucija, a ne revolucija ideja je kojom se vode Nijemci prilikom osmišljavanja nove generacije Golfa. Isto kao i u slu?aju Porschea 911. Da, treba ga dotjerati, ali nikakve velike promjene nisu poželjne. ?ak i kad na tržište stigne potpuno nov model, sa 100 metara udaljenosti svakome treba biti na prvi pogled jasno da se radi o novom Golfu.
Za razliku od vanjskog izgleda koji djeluje više kao facelift, a ne novi model, unutrašnjost ?e, pak, dobiti potpuni ‘makeover’. Digitalni ekran osjetljiv na dodir zamijenit ?e gotovo sve fizi?ke prekida?e te ?e se preko njega kontrolirati svim važnijim funkcijama automobila.
Vozit ?e se na dora?enoj MQB platformi zbog ?ega ?e na masi izgubiti 70 kilograma a prtljažnik ?e imati obujam od najmanje 400 litara. Osim dizelskih i benzinskih motora, u ponudi ?e biti i blaga hibridna tehnologija s 48-voltnim sustavom. Kupcima ?e biti dostupan i plug-in hibrid GTE, dok e-Golf ne?e. Njega ?e zamijeniti I.D. serija. Tako?er, u ponudi ?e biti i GTI te R izvedba. Novi Volkswagen Golf VIII GTI imat ?e 250 KS, a Volkswagen Golf VIII R, perjanica s pogonom na sve kota?e, bit ?e napucana na ?ak 350 KS.
Više tehni?kih detalja bit ?e poznato nakon premijere, koja ?e se vjerojatno održati u ožujku na salonu automobila u Ženevi. No, ono što je zasad poznato jest da ?e prodaja krenuti s prvim danima lipnja te da ?e se vjerojatno nuditi isklju?ivo u karoserijskoj izvedbi s petero vrata. Naime, uprava iz Wolfsburga ozbiljno razmatra odbacivanje trovratne verzije, kao i one karavanske. Potražnja za kompaktima s trima vratima se posljednjih godina bitno smanjila te takva odluka ne bi nikoga za?udila. Gašenje karavana bio bi ipak iznena?uju?i potez, no ?elnici Volkswagena s Golfom osme generacije žele napraviti korak više prema premium segmentu. I postati privla?ni kupcima BMW-a, Mercedes-Benza i Audija.
Obzirom da je nedavno predstavljena nova Škoda Scala, nasljednik modela Rapid, koja koristi istu tehnologiju kao i nadolaze?i Volkswagen Golf VIII, nije teško zaklju?iti kakva ?e se tehnologija kriti ispod lima. Dakle, benzinci ?e biti 1.0 TSI sa 95 i 115 KS te 1.5 TSI sa 150 KS, dok ?e jedini dizelaš u startu biti 1.6 TDI sa 115 KS, ali ve? sredinom ljeta ponuda ?e se proširiti i na izvedbe 2.0 TDI.
I za kraj, važno je napomenuti da je svjetski bestseller još od prvog dana proizvodnje 1974. godine dosad doživio sedam generacija, gotovo dvostruko više redizajna i zatezanja bora, a prodan je u više od 35 milijuna primjeraka.