Prvi model s potpuno elektri?nim pogonskim sklopom u povijesti proizvo?a?a iz Japana zove se Mazda MX-30.
Premda prodaja još nije službeno zapo?ela rijetki automobilski novinari koji su ju dosad uspjeli isprobati slažu se kako su Japanci odradili odli?an posao. Prva video recenzija, objavljena na YouTube kanalu Autogefühl prepuna je hvale.
Elektri?na Mazda MX-30 zapravo se dizajnom, koncepcijom i stilom uvelike naslanja na model CX-30. No, premda se tako?er temelji na platformi Skyactiv-Vehicle Architecture, stru?njaci iz medija Autogefühl zaklju?ili su kako je u vožnju zabavnija od Mazde 3 i Mazde CX-30.
Dobro je podsjetiti se kako Mazda MX-30 koristi elektromotor snage 142 KS pa je u vožnji razmjerno živahna. Japanci su svjesno ugradili manji baterijski kapacitet, kako bi masu zadržali na što manjem iznosu. Pritom su naglasili kako su im ciljana publika urbani mladi ljudi koji dnevno ne prelaze više od 60-70 kilometara. No, upravo je baterijski sklop kapaciteta 35,5 kWh i najve?i nedostatak prve elektri?ne Mazde u povijesti, jer nudi doseg od svega 200 kilometara, što je daleko ispod onog što nude konkurenti.